PMM

Avto, ki spije 3,3 evra na 100 kilometrov

Avtoplin kot energent je precej cenejši od bencina, ta hip liter stane 0,62 evra, zato je strošek avtoplina za 32 odstotkov nižji kot strošek bencina.

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

22.04.2020 20:30
Dopolnjeno: 22.04.2020 21:29
Čas branja: 1 min
Avto, ki spije 3,3 evra na 100 kilometrov
Dacia pred prihodom električnega modela veliko stavi na avtoplin. Ta rešitev je poceni za nakup ter okoljsko in stroškovno učinkovita pri uporabi. Foto: Milos Milac

V času različnih tehnologij motorjev in virov energije se spet prebuja utekočinjeni naftni plin, avtoplin oziroma LPG. Dacia je denimo s predelavo na avtoplin opremila modele sandero, logan MCV in tudi terenskega dusterja. Ta pa prinaša precejšnje prihranke pri porabi in izpustih.

Romunska Dacia, v lasti Renaulta, je na pogon na avtoplin stavila že v prejšnjih modelih, nove modele pa je opremila z novim trivaljnim turbomotorjem TCe100 s 74 kilovati oziroma 100 konjskimi močmi. Ta se denimo vrti tudi v novem cliu in ponuja precej boljše zmogljivosti kot prejšnji.

Mali trivaljnik tudi v velikem dusterju

Za uporabnike pa je pomembno, da Dacijini modeli prinašajo prihranke in razmeroma skromno doplačilo v primerjavi z bencinskim motorjem. Osnovni sandero z bencinarjem SCE75 s 55 kilovati in brez turbopolnilnika stane 8.500 evrov, sandero TCe100 ECO-G s 74 kilovati ter s pogonom na bencin in avtoplin pa je dražji za 1.500 evrov. Sandero TCe100 ECO-G denimo stane 9.900 evrov, duster pa 13.290 evrov.

Glede na to, da je motor TCe100 ECO-G precej zmogljivejši in prožnejši od osnovnega (ima 170 newtonmetrov navora, SCE75 pa le 95), bi lahko razliko v ceni pripisali že razliki v moči. Dacie pa poleg tega ponujajo še tovarniško predelavo na avtoplin.

Slovenski Eko sklad za nakup osebnih avtomobilov serijske proizvodnje, ki kot pogonsko gorivo uporabljajo plin (sem sodijo tudi dacie ECO-G), ponuja ugodno posojilo z obrestno mero trimesečni EURIBOR +1,3 % in odplačilno dobo do 10 let.

Dve posodi za gorivo: 50 + 32 litrov

Nova različica je že pri pogonu na bencin varčnejša od TCe75, saj porabi deciliter manj bencina oziroma 4,9 litra na 100 kilometrov. To pomeni, da vas 100 kilometrov, prevoženih zgolj na bencin, s sanderom TCe100 ECO-G stane 4,9 evra. Če pa redno polnite 32-litrsko posodo za plin (poleg nje ima sandero še 50-litrsko za gorivo) in se vozite le na plin, vas bo 100 kilometrov vožnje stalo 3,3 evra.

Sandero TCe100 ECO-G ima deset odstotkov večjo porabo plina kot bencina, torej okoli 5,4 litra. A je avtoplin kot energent precej cenejši od bencina, ta hip liter stane 0,62 evra, zato je strošek avtoplina za 32 odstotkov nižji kot strošek bencina. Izpusti pri zgorevanju avtoplina so v primerjavi z bencinom manjši za deset odstotkov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Kaj pripravlja naveza vzhodnega bloka – Dacia-Lada
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj pripravlja naveza vzhodnega bloka – Dacia-Lada 1

Del Renaultovega strateškega načrta je tudi ustanovitev nove poslovne skupine Dacia-Lada, ki prinaša tesno tehnično in poslovno povezanost romunskega in ruskega proizvajalca

FINANCE
Avto
Nadgradnja za najcenejšega športnega terenca na trgu
Avto
AvtoUroš Božin Nadgradnja za najcenejšega športnega terenca na trgu

Prenovljeni dacia duster je bolje opremljen, bogatejši za samodejni menjalnik in sveti z novimi žarometi, na trg pa prihaja jeseni

FINANCE
PMM
Dacia in Renault bosta 'ugrabila' trg električnih avtov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Dacia in Renault bosta 'ugrabila' trg električnih avtov 28

Jeseni na naš trg prihaja najcenejši električni avto na trgu - dacia spring s ceno pod 13 tisoč evri in v dveh opremskih različicah. Pogledali smo, v čem se razlikuje od podobno velikega bratranca twinga electric, ki je dražji le za tisočaka.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Avto
Dacia sandero: ker ni treba vsega denarja zapraviti za avto
Avto
AvtoUroš Božin Dacia sandero: ker ni treba vsega denarja zapraviti za avto

Dacia sandero je postal lepši, boljši in modernejši. Lahko romunski clio postane grožnja pravemu francoskemu?

FINANCE
PMM
Novi obraz skupine Renault: 24 novih modelov, močne znamke in znižanje proizvodne cene avta za 600 evrov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Novi obraz skupine Renault: 24 novih modelov, močne znamke in znižanje proizvodne cene avta za 600 evrov 10

Predsednik uprave Renaulta Luca de Meo je na jutranji tiskovni konferenci predstavil nov strateški načrt, ki ga je poimenoval Renaulution; ta predvideva konkreten zasuk, v prvi od treh faz pa se osredotoča na dobičkonosnost

FINANCE
PMM
Renault bo obudil klasične modele, prihaja električna »katrca«?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Renault bo obudil klasične modele, prihaja električna »katrca«? 11

Renault bo obudil nekatere klasične modele, tudi renault 4 oziroma katrco ter renault 5, nekaj dni pred razkritjem nove strategije piše Autonews.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti