V času različnih tehnologij motorjev in virov energije se spet prebuja utekočinjeni naftni plin, avtoplin oziroma LPG. Dacia je denimo s predelavo na avtoplin opremila modele sandero, logan MCV in tudi terenskega dusterja. Ta pa prinaša precejšnje prihranke pri porabi in izpustih.
Romunska Dacia, v lasti Renaulta, je na pogon na avtoplin stavila že v prejšnjih modelih, nove modele pa je opremila z novim trivaljnim turbomotorjem TCe100 s 74 kilovati oziroma 100 konjskimi močmi. Ta se denimo vrti tudi v novem cliu in ponuja precej boljše zmogljivosti kot prejšnji.
Mali trivaljnik tudi v velikem dusterju
Za uporabnike pa je pomembno, da Dacijini modeli prinašajo prihranke in razmeroma skromno doplačilo v primerjavi z bencinskim motorjem. Osnovni sandero z bencinarjem SCE75 s 55 kilovati in brez turbopolnilnika stane 8.500 evrov, sandero TCe100 ECO-G s 74 kilovati ter s pogonom na bencin in avtoplin pa je dražji za 1.500 evrov. Sandero TCe100 ECO-G denimo stane 9.900 evrov, duster pa 13.290 evrov.
Glede na to, da je motor TCe100 ECO-G precej zmogljivejši in prožnejši od osnovnega (ima 170 newtonmetrov navora, SCE75 pa le 95), bi lahko razliko v ceni pripisali že razliki v moči. Dacie pa poleg tega ponujajo še tovarniško predelavo na avtoplin.
Slovenski Eko sklad za nakup osebnih avtomobilov serijske proizvodnje, ki kot pogonsko gorivo uporabljajo plin (sem sodijo tudi dacie ECO-G), ponuja ugodno posojilo z obrestno mero trimesečni EURIBOR +1,3 % in odplačilno dobo do 10 let.
Dve posodi za gorivo: 50 + 32 litrov
Nova različica je že pri pogonu na bencin varčnejša od TCe75, saj porabi deciliter manj bencina oziroma 4,9 litra na 100 kilometrov. To pomeni, da vas 100 kilometrov, prevoženih zgolj na bencin, s sanderom TCe100 ECO-G stane 4,9 evra. Če pa redno polnite 32-litrsko posodo za plin (poleg nje ima sandero še 50-litrsko za gorivo) in se vozite le na plin, vas bo 100 kilometrov vožnje stalo 3,3 evra.
Sandero TCe100 ECO-G ima deset odstotkov večjo porabo plina kot bencina, torej okoli 5,4 litra. A je avtoplin kot energent precej cenejši od bencina, ta hip liter stane 0,62 evra, zato je strošek avtoplina za 32 odstotkov nižji kot strošek bencina. Izpusti pri zgorevanju avtoplina so v primerjavi z bencinom manjši za deset odstotkov.