Avto

Kako je iz mini športnega terenca nastala mega uspešnica

Prvi je bil krajši od današnjega yarisa, leta 1994 je prepričal 53 tisoč kupcev, lani že skoraj milijon. V 26 letih pa že deset milijonov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.04.2020 08:52
Dopolnjeno: 10.04.2020 11:59
Čas branja: 2 min

Toyota rav4 je na trg zapeljala daljnega leta 1994. V malo »hecni« podobi zelo športnega mini terenca dolžine le 3,7 metra oziroma manj od današnjega yarisa. Sprva je bila na voljo le s tremi vrati, čokato obliko, tudi kot kabriolet. Čeprav so jo pri Toyoti poslali na asfalt, je imela stalni štirikolesni pogon.

Poganjal jo je zmogljiv dvolitrski bencinar s 97 kilovati, ki je do stotice poskočil v 11,6 sekunde. Rav4 je bil takrat GTI med terenci in ustanovitelj novega razreda oziroma kar gibanja športnih terencev oziroma SUV.

V tem času se je zvrstilo pet generacij. Že prva je dobila 4,2 metra dogo petvratno različico, v drugi sta bili na voljo obe – kratka in dolga, poleg tega je bila na voljo le s prednjim pogonom in prvič z dizelskim motorjem, dvolitrskim D4-D s 85 kilovati.

V tretji generaciji je rav4 postal le petvratnik, izgubil pa je rezervno kolo na prtljažnih vratih. Rav4 je bil ob koncu življenjskega cikla tudi hibrid, v peti generaciji pa je postal zgolj hibrid, ta pogon namreč danes pomeni daleč najbolj prodajano pogonsko možnost.

Aktualni rav4 ni več kompakten, ampak kar srednjerazredni SUV. Razred je počasi preraščal do četrte generacije in ga dokončno prestopil v peti. Zato se pod rav4 rojevajo manjši SUV, prvi med njimi je C-HR, letos sledi še manjši SUV B-razreda.

V letu 2019 je bil rav4 najbolje prodajani športni terenec na svetu, poleg tega je zasedel odlično četrto mesto med vsemi osebnimi vozili. V Severni Ameriki, ki je za ta model daleč največji trg, je bilo lani prodanih 535 tisoč primerkov, v Evropi 133 tisoč, na Kitajskem pa 127 tisoč. Skupaj je bilo lani prodanih kar 965.760 rav4.

Od predstavitve leta 1994 je bilo na evropskem trgu prodanih več kot dva milijona primerkov, v svetu pa že deset milijonov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Toyota v številkah: kako ji je šlo v svetu, Evropi in Sloveniji?
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota v številkah: kako ji je šlo v svetu, Evropi in Sloveniji?

Toyota je leto 2020 zaključila s prvim mestom v svetovni prodaji. Na stari celini je Toyota lani prodala skoraj milijon vozil in si odrezala rekorden šestodstotni tržni delež, v Sloveniji pa ji je šlo dobro predvsem pri prodaji fizičnim osebam.

FINANCE
Avto
Toyota po petih letih nazaj na prestol
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota po petih letih nazaj na prestol

Toyota je objavila uradne rezultate prodaje za lani. Japonski proizvajalec je prodal 9,53 milijona vozil, kar je več od Volkswagna. Zato se po petih letih vrača na prestol.

FINANCE
Avto
Toyota yaris spet do naslova evropski avto leta
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota yaris spet do naslova evropski avto leta 4

Nova toyota yaris je v tekmi za naslov evropski avto leta 2021 krepko ugnala tekmece. To ji je uspelo že drugič v zgodovini.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Toyota povečala dobiček in izboljšala napovedi
Avto
AvtoUroš Božin Toyota povečala dobiček in izboljšala napovedi

Japonska družba se je uspešno spopadla s pomanjkanjem polprevodnikov, ki proizvodnjo v avtomobilski industriji ogroža že od konca leta.

FINANCE
Avto
Svetovna prodaja: Toyota se vrača na prestol, Stellantis šele šesti
Avto
AvtoMiloš Milač Svetovna prodaja: Toyota se vrača na prestol, Stellantis šele šesti

Pandemija koronavirusa je lani močno skrčila prodajo avtomobilskih velikanov, obenem pa je tudi premešala vrstni red na vrhu

FINANCE
Avto
Mladosten in samozavesten japonček
Avto
AvtoMatej Kačič Mladosten in samozavesten japonček 1

Toyota yaris v četrti generaciji s svojo radoživo podobo (do)končno upraviči ime, z novim 1,5-litrskim hibridnim sklopom pa pričakovano potrdi tradicionalne vrline.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)