Toyota rav4 je na trg zapeljala daljnega leta 1994. V malo »hecni« podobi zelo športnega mini terenca dolžine le 3,7 metra oziroma manj od današnjega yarisa. Sprva je bila na voljo le s tremi vrati, čokato obliko, tudi kot kabriolet. Čeprav so jo pri Toyoti poslali na asfalt, je imela stalni štirikolesni pogon.
Poganjal jo je zmogljiv dvolitrski bencinar s 97 kilovati, ki je do stotice poskočil v 11,6 sekunde. Rav4 je bil takrat GTI med terenci in ustanovitelj novega razreda oziroma kar gibanja športnih terencev oziroma SUV.
V tem času se je zvrstilo pet generacij. Že prva je dobila 4,2 metra dogo petvratno različico, v drugi sta bili na voljo obe – kratka in dolga, poleg tega je bila na voljo le s prednjim pogonom in prvič z dizelskim motorjem, dvolitrskim D4-D s 85 kilovati.
V tretji generaciji je rav4 postal le petvratnik, izgubil pa je rezervno kolo na prtljažnih vratih. Rav4 je bil ob koncu življenjskega cikla tudi hibrid, v peti generaciji pa je postal zgolj hibrid, ta pogon namreč danes pomeni daleč najbolj prodajano pogonsko možnost.
Aktualni rav4 ni več kompakten, ampak kar srednjerazredni SUV. Razred je počasi preraščal do četrte generacije in ga dokončno prestopil v peti. Zato se pod rav4 rojevajo manjši SUV, prvi med njimi je C-HR, letos sledi še manjši SUV B-razreda.
V letu 2019 je bil rav4 najbolje prodajani športni terenec na svetu, poleg tega je zasedel odlično četrto mesto med vsemi osebnimi vozili. V Severni Ameriki, ki je za ta model daleč največji trg, je bilo lani prodanih 535 tisoč primerkov, v Evropi 133 tisoč, na Kitajskem pa 127 tisoč. Skupaj je bilo lani prodanih kar 965.760 rav4.
Od predstavitve leta 1994 je bilo na evropskem trgu prodanih več kot dva milijona primerkov, v svetu pa že deset milijonov.