Kdor je ob imenu puma zastrigel z ušesi, se gotovo spomni majhnega Fordovega kupeja, ki je pred dvema desetletjema v svoje kremplje uspešno lovil predvsem dame. Časi so se vmes spremenili, mali kupeji bolj kot ne vzeli slovo, puma pa je v skladu s trendi nabrusila kremplje in se prelevila v malega križanca, kjer konkurence ne manjka, videz in vsestranskost pa sta še kako pomembna.
Pumi je preobrazba brez dvoma dobro dela. Kompaktni športni terenci so novodobni hit, po katerih ne povprašujejo le dame, ampak tudi mladeniči s tisoč in enim hobijem ter starejši, ki so tudi v jeseni življenja še kako aktivni. V skladu s trendi in vse večjimi prodajnimi številkami so pri Fordu tako nekoliko napihnili fiesto, jo v prid boljše preglednosti in višjega sedenja dvignili od tal ter pohvalno napolnili s sodobnimi tehnologijami.
Že fiesta je privlačen avtomobil, puma pa s svojo atraktivno podobo zlahka jemlje pozornost. Njena podoba je vse prej kot klasična in zadržana, ampak z veliko masko, visoko nasajenimi žarometi, nabitimi sprednjimi in zadnjimi boki ter strešnim spojlerjem precej drzna, športnost pa poudarja še izrazita stranska linija. Na cesti jo bo težko prezreti, sploh v opremi ST line.
V notranjosti puma vleče močne vzporednice s fiesto, prostora tako spredaj kot zadaj je dovolj za štiri odrasle, hkrati pa je v nekaterih elementih naprednejša. Sama armaturna plošča je podobna, celo enaka, na sredini je tako osempalčni zaslon na dotik s sistemom Sync3.
Drugače je za volanom, kjer so 12,3-palčni digitalni merilniki s precej podatki. Njihov videz se prilagaja glede na izbrani vozni program - teh je pet -, blage terenske apetite pa zadovoljita slippery in trail, ki nekoliko prilagodita delovanje ESP in stopalke za plin.
Puma stavi tudi na prilagodljivost in nekatere posebnosti. Če vam prevleke sedežev niso všeč, jih lahko odstranite in zamenjate z drugimi, lahko pa jih snamete in operete.
Sedeži opcijsko ponujajo masažo, kar je prej izjema kot pravilo v tem razredu, uporabna novost pa se skriva v 456-litrskem prtljažniku. Tam je namesto rezervne gume namreč 80-litrska kad, ki ima na dnu čep za izpust vode po čiščenju. Vanjo lahko pospravite umazane škornje, piknik košaro ali pa jo napolnite z ledom in hladite pijačo.
Fordova novinka je visoko zapisana tudi varnosti, saj jo spremlja pester spisek najsodobnejših asistenčnih sistemov. V pomoč vozniku so samodejno zaviranje v sili, zaznavanje pešcev, aktivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakov, sistem Co-Pilot360, opozorilo na prečni promet, širokokotna kamera na zadku pa omogoča 180-stopinjski pogled. Za varnost skrbi kar 12 ultrazvočnih tipal, trije radarji in dve kameri, puma pa zna sama tud parkirati.
Za začetek je pumo moč kupiti z litrskim trivaljnim motorjem z 92 kW (125 KM) ali 114 kW (155 KM), pogon je vedno le prednji, menjalnik pa 6-stopenjski ročni. V praksi navduši okoli 450 evrov dražja različica s tehnologijo blagega hibrida, kjer so med menjalnik in motor namestili električni motor.
Ta prek 48-voltnega omrežja poganja električne porabnike, hkrati pa deluje tudi kot spodbujevalnik in pomaga pri pogonu. Elektromotor namreč poskrbi za moč in odzivnost pri nizkih motornih vrtljajih ter izniči turbo luknjo. Puma zaradi odličnega podvozja in dovolj čvrstega vzmetenja navduši tudi med vožnjo, kar sicer ni ravno odlika športnih terencev.
- Cenik - Ford puma.pdf (0 KB)
Pri Fordu so poskrbeli tudi za bogat nabor serijske opreme, med katerimi najdemo LED žaromete, 17-palčna platišča, navigacijski sistem, digitalni radio DAB, parkirne senzorje zadaj, sistem za preprečevanje trčenja in pomočnika pri vzdrževanju smeri. Puma je na voljo v štirih paketih opreme (titanium, titaniumX, ST-line in ST-line X), cene se začnejo pri 20.880 evrov (1,0 92kw titanium, z že upoštevanim popustom 1.500 evrov pa do 25.350 evrov (1,0 114 kW Hybrid ST-line X).