PONEDELJEK
Delovni teden se je začel z zaprtjem avtomobilskih salonov in tudi servisov. To je odprlo pomembno vprašanje, kdo bo skrbel za vozila na nujni vožnji. V ponedeljek sta imela odgovor na to vprašanje trgovec Renaulta, Dacie in Nissana Malgaj ter Toyota. Zaradi pojasnila vlade, da servisi vozil sodijo med nujne storitve, še posebej v času, ko ni javnega prometa, so dežurne službe začele vzpostavljati tudi druge znamke. Denimo celotna mreža Renaulta, Nissana in Dacie.
Ko je v Ljubljani v ponedeljek obstal javni promet, je sistem za souporabo oziroma car sharing Avant2go deloval, a pod strožjim higienskim nadzorom.
TOREK
V torek pa je avtomobilska Evropa potegnila ročno zavoro. Postopno zaprtje tovarn je najprej napovedal PSA, sledila sta Volkswagen in Renault – najprej v Franciji, v torek zvečer še v novomeškem Revozu. Do konca tedna so tovarne zaprli skoraj vsi avtomobilski proizvajalci v Evropi, vpliv COVID-19 pa je pljusknil tudi prek luže v Mehiko in v ZDA.
Daleč na vzhodu, na Kitajskem, od koder je invazivni virus s simptomi pljučnice prišel v Evropo, požar uspešno gasijo. V prostorih avtomobilskih proizvajalcev pa nastajajo zaščitne maske in razkužila. V BYD Warrena Buffetta so v le mesecu dni postali največji proizvajalec zaščitnih mask na svetu.
SREDA
Tudi ta dan ni prinesel nič dobrega. Prodajna statistika za evropski trg je opozorila na 7,2-odstotni upad prodaje, največji po letu 2013. A z gotovostjo lahko trdimo, da bo v prihodnjih mesecih še precej slabše.
Uroš je namesto v živo prek digitalnih kanalov spremljal BMW poslovno konferenco. Ta je sporočil solidne bilance za 2019, prodaja je dosegla rekordne ravni, dobiček je nekoliko skopnel, napovedi pa so seveda mračne. V času poročanja so tovarne BMW še delovale, danes so zaprte.
ČETRTEK, PETEK
V četrtek in petek osvežujemo seznam zaprtih avtomobilskih tovarn, množično zaprtje tovarn pa napovedujejo tudi številni dobavitelji avtoindustriji.
SOBOTA
V soboto so prišle prve posledice reševanja stanja – številni avtomobilski proizvajalci so se na pobudo vlad preusmerili na področje medicinske opreme – v izdelavo predvsem respiratorjev oziroma ventilatorjev za umetno dihanje bolnikov. Volkswagen je denimo oblikoval delovno skupino, ki bo raziskala, ali lahko opremo izdelajo s tridimenzionalnimi tiskalniki, General Motors in FCA sta se povezala s specialisti iz medicinske panoge …
Spremljali smo tudi nove avtomobile, ki so se v preteklih dveh tednih predstavili na trgu. Vem, saloni so zaprti, izdaj avtomobilov ni. A številke o branosti kažejo, da zelo radi prebirate tudi tematike, ki niso vezane zgolj na koronavirus. Zato vas bomo o njih še naprej obveščali tudi med epidemijo.
Še o bencinu in dizlu ...
V torek smo pisali o močni pocenitvi nafte. Cena 159-litrskega soda je prvič po letu 2016 zdrsnila pod 30 dolarjev, pri nekaj več kot 29 dolarjih pa je bilo črno zlato vredno le polovico toliko kot pred mesecem dni.
Kaj to pomeni za cene na slovenskih črpalkah? Po naših napovedih bi se morali ceni za dizelsko gorivo in neosvinčen bencin znižati na dober evro za liter. Trenutni regulirani ceni za omenjena energenta pa sta višji: 1,205 evra za liter neosvinčenega 95-oktanskega bencina in 1,146 evra za dizelsko gorivo. Regulirane cene veljajo do jutri, zato kmalu pričakujemo nov popravek.
V petek se je zgodba ponovila, cena nafte je še padala, do 24,5 dolarja za 159-litrski sod, kar je najnižje po letu 2003. Teden je končala pri skoraj 27 dolarjih, kar je slaba polovica vrednosti, ki jo je nafta dosegala pred mesecem dni. V prihodnjih dneh bomo poročali, kako bo upad vplival na cene goriv v prodaji na drobno v Sloveniji.
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.