Ssangyong je ena izmed redkih znamk, ki znova in znova vozi zunaj okvirjev, zapelje na pravo pot, se vmes spotakne, pobere in rine naprej, pa spet vse ponovi. Je ena izmed najstarejših korejskih avtomobilskih znamk, njene korenine segajo v daljno leto 1954, ko se je iz dveh podjetij Donghwan Motor in Dongbang Motor rodil Hadonghwan Motor, ki je v šestdesetih letih začel sestavljati džipe za ameriško vojsko.
Precej pozneje, leta 1981, je korejski Keohwa nadaljeval sestavo licenčnih džipov, prvi med njimi je bil korando. Pri nas se smo ga lahko videli tudi v salonu nasproti ljubljanskega Tivolija. A šef Niko Mihelič (nekdanji komentator F1) ga je kmalu zamenjal s ferrariji.
V novejši zgodovini, leta 1991, se je Ssangyong tesno povezal z Mercedes-Benzom, ta je korejsko znamko na določenih trgih celo vključil v svojo prodajno mrežo. Prvi skupni izdelek je bil robati terenec musso z 2,9-litrskim mercedes-benzovim dizelskim motorjem s 70 kilovati in štirikolesnim pogonom.
Tudi tega partnerstva je bilo kmalu konec, Ssangyong je kljub obetavni usmeritvi v terenske in pozneje športnoterenske avtomobile kmalu potreboval svež denar. Tega je leta 1997 prispeval korejski Daewoo in si odrezal večinski delež proizvajalca.
Ko je ta zašel v težave in pozneje pod streho General Motorsa, je 51 odstotkov Ssangyonga leta 2004 prodal kitajskemu SAIC. Ob izbruhu gospodarske krize se je Ssangyong povsem zlomil, podjetje ni delovalo skoraj tri mesece.
Februarja 2011 ga je prevzel indijski specialist za terenske avtomobile Mahindra & Mahindra, prvi novi model tivoli je predstavil šele leta 2015. Nato je začel pospešeno modelno ofenzivo, ki je naplavila tudi novega koranda.
Korando je bil v svojih rosnih letih pravi terenec, nato se je leta 2011 precej zmehčal, v zadnji generaciji pa znova kaže bolj robustne poteze. Ali je robusten tudi na terenu, kaže preizkusiti. Slovenske kupce pa bo, ko bo posel spet stekel, v prvi vrsti pritegnil s ceno 16.500 evrov in zmogljivim 1,5-litrskim turbo bencinarjem s 120 kilovati ter 2.500 evrov dražjim 1,6-litrskim turbodizlom s sto kilovati. O cenah pozneje, ni tako preprosto.
Oblikovno je robustnejši, mersko večji kot prej in se v dolžino razteza na 4,45 metra (medosje je dolgo 2,67 metra). V kabini ponuja veliko prostora, prtljažnik je izjemno velikodušen, saj ponuja 551 litrov prostora (ob podrti zadnji klopi s 1.248 litri navdušuje manj). Naravnost vzoren je na varnostnem področju, z vidika bogate serijske založenosti s pasivnimi in aktivnimi sistemi (šest zračnih blazin, sistem za zaviranje v sili, preprečevanje naleta, radarski tempomat in senzor mrtvega kota) ter petimi zvezdicami na strogih preizkusnih trkih EuroNCAP.
Tovarniški podatki obljubljajo tudi tiho in dobro izolirano kabino, s 44 decibeli na mestu je korando za 1,6 decibela tišji od kie sportage in med najtišjimi v razredu. Hkrati je razmeroma lahek, osnovni tehta 1.450 kilogramov, štirikolesni pogon pa doda le 45 kilogramov mase.
Kot zanimivost omenimo, da je dizelski korando od tal oddaljen 16,4 centimetra, bencinski pa 18,2 centimetra.
Cene pa so nekaj posebnega, pravzaprav jih je več za isto izvedenko. Osnovni korando 1.5 T-GDI fresh s prednjim pogonom stane 20.990 evrov, če si privoščite financiranje pri Summit Leasingu z ničodstotno obrestno mero. Če plačate z gotovino (nakazilom), dobite dva tisoč evrov popusta, cena pa se stopi na 18.990 evrov. A to je prav drago v primerjavi z zadnjo ponudbo, po kateri korando stane 16.500 evrov, pogoj za to ceno pa je »bonus financiranje«. Kakšne so obresti, iz predstavitve ni mogoče izračunati.
Cene se dvigajo z opremo, dva tisočaka za style in še tisočak za exclusive. Štirikolesni pogon doda še dva tisočaka, v paketu style stane od 20.500 do 25 tisoč evrov (po zgornjem izračunu). Skoraj dva tisočaka stane tudi samodejni menjalnik. Dizelski motor pa v primerjavi z bencinskim stane 2.500 evrov več. Najdražji korando je dizelski 1.6 DSL executive 4 x 4 s samodejnim menjalnikom, stane od 25.790 do 30.290 evrov oziroma 28.290 evrov ob plačilu z gotovino.