Avto

Po 66 letih padcev in odrgnin se je spet postavil na kolesa

Znamka, ki si zasluži podrobnejši uvod, je predstavila novega kompaktnega SUV. Ko se bodo saloni znova odprli, bo pritegnil z zanimivo in prizemljil z realno ceno ter morda spet navdušil z vsebino.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.03.2020 01:08
Čas branja: 3 min
Po 66 letih padcev in odrgnin se je spet postavil na kolesa
Novi korando se oblikovno vrača k svojim koreninam robustnih terencev, tehnično in po zasnovi pa je tipičen športni terenec. Foto: SsangYong

Ssangyong je ena izmed redkih znamk, ki znova in znova vozi zunaj okvirjev, zapelje na pravo pot, se vmes spotakne, pobere in rine naprej, pa spet vse ponovi. Je ena izmed najstarejših korejskih avtomobilskih znamk, njene korenine segajo v daljno leto 1954, ko se je iz dveh podjetij Donghwan Motor in Dongbang Motor rodil Hadonghwan Motor, ki je v šestdesetih letih začel sestavljati džipe za ameriško vojsko.

Precej pozneje, leta 1981, je korejski Keohwa nadaljeval sestavo licenčnih džipov, prvi med njimi je bil korando. Pri nas se smo ga lahko videli tudi v salonu nasproti ljubljanskega Tivolija. A šef Niko Mihelič (nekdanji komentator F1) ga je kmalu zamenjal s ferrariji.

V novejši zgodovini, leta 1991, se je Ssangyong tesno povezal z Mercedes-Benzom, ta je korejsko znamko na določenih trgih celo vključil v svojo prodajno mrežo. Prvi skupni izdelek je bil robati terenec musso z 2,9-litrskim mercedes-benzovim dizelskim motorjem s 70 kilovati in štirikolesnim pogonom.

Tudi tega partnerstva je bilo kmalu konec, Ssangyong je kljub obetavni usmeritvi v terenske in pozneje športnoterenske avtomobile kmalu potreboval svež denar. Tega je leta 1997 prispeval korejski Daewoo in si odrezal večinski delež proizvajalca.

Ko je ta zašel v težave in pozneje pod streho General Motorsa, je 51 odstotkov Ssangyonga leta 2004 prodal kitajskemu SAIC. Ob izbruhu gospodarske krize se je Ssangyong povsem zlomil, podjetje ni delovalo skoraj tri mesece.

Februarja 2011 ga je prevzel indijski specialist za terenske avtomobile Mahindra & Mahindra, prvi novi model tivoli je predstavil šele leta 2015. Nato je začel pospešeno modelno ofenzivo, ki je naplavila tudi novega koranda.

Korando je bil v svojih rosnih letih pravi terenec, nato se je leta 2011 precej zmehčal, v zadnji generaciji pa znova kaže bolj robustne poteze. Ali je robusten tudi na terenu, kaže preizkusiti. Slovenske kupce pa bo, ko bo posel spet stekel, v prvi vrsti pritegnil s ceno 16.500 evrov in zmogljivim 1,5-litrskim turbo bencinarjem s 120 kilovati ter 2.500 evrov dražjim 1,6-litrskim turbodizlom s sto kilovati. O cenah pozneje, ni tako preprosto.

Oblikovno je robustnejši, mersko večji kot prej in se v dolžino razteza na 4,45 metra (medosje je dolgo 2,67 metra). V kabini ponuja veliko prostora, prtljažnik je izjemno velikodušen, saj ponuja 551 litrov prostora (ob podrti zadnji klopi s 1.248 litri navdušuje manj). Naravnost vzoren je na varnostnem področju, z vidika bogate serijske založenosti s pasivnimi in aktivnimi sistemi (šest zračnih blazin, sistem za zaviranje v sili, preprečevanje naleta, radarski tempomat in senzor mrtvega kota) ter petimi zvezdicami na strogih preizkusnih trkih EuroNCAP.

Tovarniški podatki obljubljajo tudi tiho in dobro izolirano kabino, s 44 decibeli na mestu je korando za 1,6 decibela tišji od kie sportage in med najtišjimi v razredu. Hkrati je razmeroma lahek, osnovni tehta 1.450 kilogramov, štirikolesni pogon pa doda le 45 kilogramov mase.

Kot zanimivost omenimo, da je dizelski korando od tal oddaljen 16,4 centimetra, bencinski pa 18,2 centimetra.

Cene pa so nekaj posebnega, pravzaprav jih je več za isto izvedenko. Osnovni korando 1.5 T-GDI fresh s prednjim pogonom stane 20.990 evrov, če si privoščite financiranje pri Summit Leasingu z ničodstotno obrestno mero. Če plačate z gotovino (nakazilom), dobite dva tisoč evrov popusta, cena pa se stopi na 18.990 evrov. A to je prav drago v primerjavi z zadnjo ponudbo, po kateri korando stane 16.500 evrov, pogoj za to ceno pa je »bonus financiranje«. Kakšne so obresti, iz predstavitve ni mogoče izračunati.

Cene se dvigajo z opremo, dva tisočaka za style in še tisočak za exclusive. Štirikolesni pogon doda še dva tisočaka, v paketu style stane od 20.500 do 25 tisoč evrov (po zgornjem izračunu). Skoraj dva tisočaka stane tudi samodejni menjalnik. Dizelski motor pa v primerjavi z bencinskim stane 2.500 evrov več. Najdražji korando je dizelski 1.6 DSL executive 4 x 4 s samodejnim menjalnikom, stane od 25.790 do 30.290 evrov oziroma 28.290 evrov ob plačilu z gotovino.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
To je prva samostojna električna Kia z 800 voltno arhitekturo hrvaškega Rimca
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač To je prva samostojna električna Kia z 800 voltno arhitekturo hrvaškega Rimca 10

Kia EV6 si osnovo in tehniko deli z ioniqom 5 – prvim električnim avtov nove znamke, ki izhaja iz Hyundaia.

FINANCE
Avto
Razkošna kia sorento prinaša vrednote prve generacije
Avto
AvtoMiloš Milač Razkošna kia sorento prinaša vrednote prve generacije 2

Kia sorento četrte generacije na trg prinaša duh prve generacije. Res veliko avtomobila za ugodno ceno, kar je sicer odvisno od načina financiranja. Cena osnovnega dizelskega sorenta denimo sega od 40.200 evrov za gotovino do 44 tisoč evrov na brezobrestno financiranje.

FINANCE
Avto
Nova azijska kia sportage, Evropa dobi drugačnega
Avto
AvtoMiloš Milač Nova azijska kia sportage, Evropa dobi drugačnega 4

Kia je predstavila že četrto generacijo kompaktnega športnega terenca sportage. Predstavljen novinec je namenjen azijskemu trgu, evropski sportage bo drugačen. Razkrili ga bodo jeseni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Kijin električar v podrobnostih: cena od 45 tisočakov, motorji do 585 'konjev'
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Kijin električar v podrobnostih: cena od 45 tisočakov, motorji do 585 'konjev' 5

Korejska Kia je včeraj razkrila podrobnosti prvega samostojno razvitega električnega avtomobila EV6, ki sloni na 800-voltni električni platformi, razviti v hrvaškem Rimcu. Novi EV6 ponuja velik razpon moči motorjev, pogonov in velikosti baterij. Vrhunski model GT pa se bo bojeval kar s teslo model 3 performance.

FINANCE
Avto
Kako dober je prestiž po korejsko?
Avto
AvtoMatej Kačič Kako dober je prestiž po korejsko? 3

Kia sorento je športni terenec, ki se s privlačnim videzom in žlahtnostjo lahko postavi ob bok prestižnim znamkam.

FINANCE
PMM
Kia sportage: unikat za Evropo z lokalnimi cenovnimi triki
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostAnže Jamnik Kia sportage: unikat za Evropo z lokalnimi cenovnimi triki

Na slovenski trg je zapeljala peta generacije kie sportage, ki je za evropski trg dobila posebno, nekaj krajšo zasnovno kot za svetovni trg.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)