Elektrika je sprva prodrla v avtomobilski svet. Nekoliko v ozadju pa enake trende zaznavamo na dveh kolesih, pri motociklih. Tudi na tem področju najprodornejše podjetje prihaja iz Kalifornije – Zero Motorcycles.
Podjetje ima namreč že 14-letno zgodovino. Ustanovil ga je nekdanji inženir iz ameriške vesoljske agencije NASA Neal Saiki. Prvi motocikel je izdelal leta 2010, danes pa ima že bogato ponudbo zgolj električnih motociklov.
Zadnji v vrsti je športni SR/S – prvi športnik z aerodinamičnim oklepom, ki dopolnjuje ponudbo klasičnih (naked), enduro in supermoto motociklov.
SR/S je na videz športen, po naravi pa športno-potovalen motocikel, primerljiv s hondo VFR 800, poročajo tuji novinarski kolegi. Motocikel s hrbtenico iz aluminijastega okvirja tehta med 229 in 234 kilogrami (odvisno od polnilnika na bateriji), opremljen je s 43-milimetrskimi prednjimi vilicami in zadnjim blažilnikom, prednje in zadnje vzmetenje je mogoče nastavljati. Obut pa je v 17-palčne Pirellijeve diablo rosso III spredaj mer 120/70, zadaj pa 180/55.
Osnovo SR/S pomenita elektromotor z 81 kilovati moči in baterija skupne zmogljivosti 14,4 oziroma uporabne 12,6 kilovatne ure, ki zahteva različne čase polnjenja. S serijskim trikilovatnim polnilnikom na bateriji traja od štirih ur in 30 minut do osem ur in pol na domačem priključku, z dodatnim hitrim polnilnikom pa slabi dve uri. Različica s šestkilovatnim polnilnikom na bateriji ima še krajše čase polnjenja, to traja najmanj uro (do 95-odstotne napolnjenosti) oziroma uro in pol do stoodstotne.
Doseg s polno baterijo je močno odvisen od načina vožnje. V mestu doseže celo 259 kilometrov, na avtocesti pri hitrosti 89 kilometrov na uro energija zadošča za 159 kilometrov, pri 113 kilometrih na uro pa za 132 kilometrov poti. Povprečen doseg je med 175 in 198 kilometrov.
Zero obljublja največjo hitrost 200 kilometrov na uro, ki jo SR/S lahko vzdržuje krajši čas. Daljši čas pa naj bi dosegal hitrost 177 kilometrov na uro.
Motorist bo prek pametnega telefona lahko spremljal stanje napolnjenosti baterije in podatke potovalnega računalnika ter si ustvaril svoj lasten vozniški profil z nastavitvijo delovanja motorja in porabe energije.
Zero Motorcycles pri nas zastopa Metron Inštitut Andreja Pečjaka, ta Zeru tudi dobavlja sestavne dele. Slovenska cena za zero SR/S pa je med 21.500 in 24.500 evrov.