Avto

Tesla na dveh kolesih

Kalifornijski Zero Motorcycles predstavlja prvi športni motocikel SR/S z dosegom skoraj 200 kilometrov in največjo hitrostjo 200 kilometrov na uro.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.03.2020 10:59
Dopolnjeno: 08.03.2020 21:37
Čas branja: 2 min

Elektrika je sprva prodrla v avtomobilski svet. Nekoliko v ozadju pa enake trende zaznavamo na dveh kolesih, pri motociklih. Tudi na tem področju najprodornejše podjetje prihaja iz Kalifornije – Zero Motorcycles.

Podjetje ima namreč že 14-letno zgodovino. Ustanovil ga je nekdanji inženir iz ameriške vesoljske agencije NASA Neal Saiki. Prvi motocikel je izdelal leta 2010, danes pa ima že bogato ponudbo zgolj električnih motociklov.

Zadnji v vrsti je športni SR/S – prvi športnik z aerodinamičnim oklepom, ki dopolnjuje ponudbo klasičnih (naked), enduro in supermoto motociklov.

SR/S je na videz športen, po naravi pa športno-potovalen motocikel, primerljiv s hondo VFR 800, poročajo tuji novinarski kolegi. Motocikel s hrbtenico iz aluminijastega okvirja tehta med 229 in 234 kilogrami (odvisno od polnilnika na bateriji), opremljen je s 43-milimetrskimi prednjimi vilicami in zadnjim blažilnikom, prednje in zadnje vzmetenje je mogoče nastavljati. Obut pa je v 17-palčne Pirellijeve diablo rosso III spredaj mer 120/70, zadaj pa 180/55.

Osnovo SR/S pomenita elektromotor z 81 kilovati moči in baterija skupne zmogljivosti 14,4 oziroma uporabne 12,6 kilovatne ure, ki zahteva različne čase polnjenja. S serijskim trikilovatnim polnilnikom na bateriji traja od štirih ur in 30 minut do osem ur in pol na domačem priključku, z dodatnim hitrim polnilnikom pa slabi dve uri. Različica s šestkilovatnim polnilnikom na bateriji ima še krajše čase polnjenja, to traja najmanj uro (do 95-odstotne napolnjenosti) oziroma uro in pol do stoodstotne.

Doseg s polno baterijo je močno odvisen od načina vožnje. V mestu doseže celo 259 kilometrov, na avtocesti pri hitrosti 89 kilometrov na uro energija zadošča za 159 kilometrov, pri 113 kilometrih na uro pa za 132 kilometrov poti. Povprečen doseg je med 175 in 198 kilometrov.

Zero obljublja največjo hitrost 200 kilometrov na uro, ki jo SR/S lahko vzdržuje krajši čas. Daljši čas pa naj bi dosegal hitrost 177 kilometrov na uro.

Motorist bo prek pametnega telefona lahko spremljal stanje napolnjenosti baterije in podatke potovalnega računalnika ter si ustvaril svoj lasten vozniški profil z nastavitvijo delovanja motorja in porabe energije.

Zero Motorcycles pri nas zastopa Metron Inštitut Andreja Pečjaka, ta Zeru tudi dobavlja sestavne dele. Slovenska cena za zero SR/S pa je med 21.500 in 24.500 evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
Manager
Ure, po katerih se ravnajo vse druge ure na Zemlji
Manager
ManagerSmilja Štravs Ure, po katerih se ravnajo vse druge ure na Zemlji

(ikona) 65 let atomske ure, ki nam omogoča natančno delovanje sodobnih telekomunikacij oziroma prenos informacij na daljavo.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka
Avto
AvtoUroš Božin Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka 4

V Stuttgartu so predstavili novo vstopno točko v svojo vse hitreje rastočo družino električnih mercedesov. Med polnjenji bo prevozil več kot 400 kilometrov, na trg pa prihaja spomladi.

FINANCE
PMM
Električna brata z 280 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električna brata z 280 kilometri dosega 12

Predstavitve električnih vozil se nadaljujejo – Citroën in Peugeot sta razkrila e-berlinga in e-rifterja, ki se ponašata z do 280 kilometri dosega, 1.050 litri prtljažnega prostora, dvema dolžinama in do sedmimi sedeži.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 7. del): Koliko elektrike sem proizvedel in koliko porabil v letu 2020
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 7. del): Koliko elektrike sem proizvedel in koliko porabil v letu 2020 12

Sončna elektrarna je v dobri polovici leta proizvedla skoraj sedem megavatnih ur elektrike, poraba je za 437 kilovatnih ur presegla proizvodnjo.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)