Španska športna znamka Cupra, ki je leta 2018 nastala iz Seata, je predstavila prvi samostojni model formentor. To je poželjiv in zelo športno zasnovan SUV, ki se oblikovno močno loči od seatov in tudi drugih modelov skupine Volkswagen. Na trgu bo v zadnjem četrtletju tega leta.
Španska znamka Cupra, ki se je razvila iz športnih različic Seata v samostojno znamko športnih modelov, je predstavila prvi lasten model. Formentor je poželjiv in izrazito športen kupejevski SUV oziroma CUV, kot so ga označili pri Cupri.
Formentor naj bi združeval prednosti visoko zmogljivega avtomobila in športnega terenca, izdelanega na podlagi dediščine znamke Cupra. »Cupra formentor pomeni velik korak na naši poti k uveljavitvi Cupre kot priljubljene znamke med ljubitelji avtomobilov. Z navdušujočo oblikovno podobo, visoko zmogljivimi pogonskimi sistemi – vključno s priključnim hibridom – nam je s cupro formentor uspelo ustvariti izjemen avtomobil za izjemne ljudi,« pojasnjuje Wayne Griffiths, izvršni direktor in predsednik uprave znamke Cupra.
Po merah formentor sodi v sredino kompaktnega razreda SUV, v dolžino meri 4,45 metra, v širino 1,84, v višino pa 1,51 metra, kar naj bi mu zagotavljalo veliko prostora za vse potnike. Medosna razdalja je 2,68 metra, prtljažnik pa sprejme 450 litrov prtljage.
Formentor bo na voljo z dvema znanima, zelo zmogljivima bencinskima strojema. Najmočnejšo različico bo poganjal bencinski motor 2.0 TSI s turbopolnilnikom, ki skupno razvije moč 228 kilovatov (310 konjskih moči) in 400 newtonmetrov navora. Povezan bo s štirikolesnim pogonom 4drive, ki nenehno nadzoruje vozilo in voznikove ukaze, da lahko moč pravočasno posreduje tistemu kolesu, ki jo potrebuje.
Šibkejši motor ni dizelski, temveč priključni hibrid, sestavljen iz 1,4-litrskega bencinskega TSI-motorja z močjo 110 kilovatov in elektromotorja z močjo 85 kilovatov, ki se napaja iz litij-ionske baterije zmogljivosti 13 kilovatnih ur. Moč sistema je 180 kilovatov (245 konjskih moči), navor pa je enak kot pri močnejšem stroju – 400 newtonmetrov. Takšen pogon omogoča okoli 50 kilometrov izključno električnega dosega.
V kabini cupra ponuja športne sedeže, na videz lebdečo armaturno ploščo z vodoravnim polkrožnim svetlobnim pasom ambientne LED-osvetlitve, ki se razteza čez sprednji del kabine in vrat. Armaturno ploščo dopolnjuje 12-palčni lebdeči zaslon s funkcijami spletnega navigacijskega sistema.
Cupra obljublja še, da bo formentor opremljen z najnaprednejšimi rešitvami na področju infotainmenta in povezljivosti, s katerimi bodo kupci tudi v vozilu povezani z digitalnim svetom. Tako bo omogočena boljša integracija vsakodnevnega življenja in življenja za volanom.
Dvanajstpalčni infotainment zmanjšuje število fizičnih gumbov ter vključuje glasovno upravljanje in upravljanje z gestami. Sistem omogoča tudi funkcijo full link, ki je združljiva tako s tehnologijo Apple CarPlay (brezžično) kot s tehnologijo Android Auto. Za dostop do vsebin na pametnih telefonih so potnikom v vozilu na voljo USB-priključki ali bluetooth povezava.
Z vdelano SIM-kartico bo vozilo povezano z aplikacijo Connect, ki spletne storitve pripelje neposredno v vozilo, kupcem pa omogoča dostop do aplikacij, ki jih je mogoče prenesti, do spletnega radia in do rastočega ekosistema praktičnih funkcij, s katerimi bosta omogočena daljinski dostop do podatkov in nadzor vozila.
Uporabniki bodo lahko na daljavo prek aplikacije na pametnem telefonu dostopali do informacij o vozilu, ki vključujejo podatke o vožnji, informacije o parkirni lokaciji, statusu vozila ter nastavijo opozorila za hitrost. Vozniki visoko zmogljive priključnohibridne različice pa lahko daljinsko upravljajo tudi postopek polnjenja in nadzorujejo delovanje klimatske naprave.
Asistenčni sistemi dosegajo drugo stopnjo delno avtomatizirane vožnje, v paket so vključeni radarski tempomat, sistem za ustavitev v sili emergency assist, sistem travel assist ter sistem side & exit assist s senzorjem za mrtvi kot in asistenco za izstopanje.