Mnogi bodo dejali, še eden izmed mnogih Porschejev, poznavalci pa vedo, da oznaka turbo S pri Porscheju pomeni vrhunec. Čeprav danes tako rekoč vsem serijskim porschejem pomagajo turbine, ime turbo in turbo S ostaja sinonim za najhitrejše porscheje.
Na videz se osma generacija (z interno oznako 992) spreminja le v podrobnostih, a te so skrbno premišljene in učinkovite. Turbo S, ki je znan po vrtoglavih pospeških, se do stotice izstreli v le 2,7 sekunde. Do 200 kilometrov na uro pospeši v 8,9 sekunde, kar sekundo hitreje kot predhodnik. To je hitreje, kot večina avtomobilov potrebuje do sto kilometrov na uro.
Novi sprednji del zaznamujejo širše zračne odprtine in za turbo značilni dve liniji dnevnih LED-žarometov. Za izboljšano vozno dinamiko so precej razširili telo. Prednja os je širša za 4,5 centimetra, zadnja pa za dva. Še vedno je zadek širši od prednjega dela, izpušne cevi pa okrogle ali po novem tudi oglate. Za več hlajenja so spredaj aktivne lopute hladilnega zraka. Za večjo potisno silo je na zadku oborožen z večjim prilagodljivim spojlerjem, ki se dvigne pri večjih hitrostih. Ikonične linije se pri turbo različicah prepletajo z večjimi odprtinami za hlajenje motorja.
Tako kupejevsko kot brezstrešno različico poganja novi motor, 3,8-litrski bokser ima večji turbini, preoblikovan sistem za hlajenje polnilnega zraka in vbrizgalne šobe, ki še izboljšajo odzivnost, povečajo moč in navor ter zmanjšajo izpuste motorja. Različica turbo S razvije 478 kilovatov (650 konjskih moči) in kar 800 newtonmetrov maksimalnega navora. Spredaj stoji na 20-palčnih, zadaj pa na 21-palčnih platiščih.
najnovejši izstrelek iz Stuttgarta je priljubljen tudi med Slovenci. V zadnjih letih se je večkrat uvrstil na lestvico najdražjih avtomobilov Slovencev. Prvi primerki bodo na voljo v zgodnjem poletju. Vrtoglavi pospeški in izjemne zmogljivosti pri Porscheju zaradi visoke cene žal niso za vsakogar. V Nemčiji bo zanj potrebnih vsaj 216 tisočakov, v Sloveniji pa bo po naši oceni stal približno 300 tisočakov.
Kasneje bo ponudbo razširil še 'običajni' ter cenovno ugodnejši 911 turbo. Najprej so razkrili različico turbo S, ker se za njo odloči večina kupcev. Proti koncu leta nameravajo v Stuttgartu predstaviti še lažjo in hitrejšo različico modela 911 turbo S. To naj bi dosegli z manj zvočne izolacije, izgubila bi lahko tudi zadnje sedeže.
Foto: Porsche