Avto

BMW X6 s slovenskim bliščem in X5 z mehko stranjo v zimski pravljici

BMW je na zimsko pravljično Pokljuko pripeljal tri novosti. Možatega in izstopajočega X6, X5 ki misli tudi na okolje ter serijo 2 gran coupe

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
02.03.2020 20:10
Čas branja: 6 min

Še preden se iz zimskega sna prebudijo medvedi, smo po gozdovih Pokljuke lomastili z bavarskima orjakoma BMW X6 in X5 45e. Na zasneženih in poledenelih poteh smo preizkusili iznajdljivost štirikolesnega pogona xDrive. Veliko kupcev velikanskih športnih terencev ne zapelje niti blizu zelenice, kaj šele terena, zato bi se jim morda bolj prilegal naziv nastopaških terencev. Da vendarle ne gre le za šminko in puder, sta pokazala na zasneženi Pokljuki. Zamrznjena pot se je za X5 in X6 izkazala za malo malico. Da bi resnično izkusili zmogljivosti pogona, pa je treba iti na poligon.

Orjak za okoljsko ozaveščenega šefa

X5 ima po novem v rokavu prenovljenega aduta – priključnega hibrida. Pri BMW merijo na poslovneže in menedžment v podjetjih, kjer so omejili izpuste voznega parka. X5 45e ima od predhodnika občutno večjo baterijo. Z 9,2 so jo povečali na 24 kilovatnih ur, to pa omogoča električni doseg od 67 do 87 kilometrov po merilnem ciklu WLTP. Izpusti ogljikovega dioksida na kilometer so zato od 27 do 44 gramov, kar pomeni, da je upravičen do subvencije. V voznih načinih hybrid lahko vozi do 110 kilometrov na uro, v električnem načinu pa 135.

Kot priključni hibrid pa se X5 ponuja kot zelo zanimiva alternativa najbolj prodajani različic 30d. Ob odštetju subvencije je hibrid dražji za štiri tisočake, ima pa precej več moči – 290 kilovatov (394 konjskih moči), dober električni doseg in serijsko zračno vzmetenje. Tako smo se večino poti vozili v električnem načinu, le ob agresivnih pospeševanjih se zažene motor, ki je tih in umirjen. V električnem načinu sem ob odprtem strešnem oknu po gozdu prisluhnil škripanju snega in pokanju ledu pod gumami. X5 45e je težkokategornik in tehta več kot 2,5 tone. Za neslišnega X5 se cene začnejo pri 86.300 evrih. Letos jih nameravajo prodati od 15 do 20. Podrobnejšo izkušnjo, vtise in tehnične rešitve smo natančneje opisali ob prvem srečanju na mednarodni predstavitvi.

Ekscentrik s slovensko pomočjo še bolj bode v oči

Medtem ko se prodajno pomembnejši X5 spoprijema z vse bolj okoljsko strogo politiko regulatorjev in manjšanjem povprečnih izpustov, se X6 za hibride ne zmeni, zato so mu namenili šest- in osemvaljne bencinske motorje ter šestvaljne dizelske stroje. Z X5 si deli le sprednje luči, vsi drugi deli karoserije pa so spremenjeni. »Nismo želeli, da bi preveč izstopal,« nam je na predstavitvi novembra zaupal oblikovalec Matthias Junghanns. A X6 bo vendarle privabljal ekstravertne kupce. Novost, na katero so posebej ponosni, sta osvetljeni ledvici, za kateri so poskrbeli Slovenci v podjetju Hella Saturnus.

Ker zaradi strogih predpisov na avtomobilih z izjemo žarometov ne sme biti drugih svetil, so morali osvetljeni ledvici homologirati kot del glavnih žarometov. Zapeljali smo se z dobro znano in eksplozivno dizelsko različico M50d s štirimi turbinami, ki se konec leta poslavlja iz ponudbe. M50d je resnično presunljiv stroj, za katerega kupci kažejo precej zanimanja in bo prepričal tudi bencinske zagovornike. Za najnovejšega nastopača je v izvedbi 30d potrebnih vsaj 83.550 evrov, za absurdno zmogljivega X6 M pa tudi 170 tisočakov in več. Z zadnjim se boste snega raje izogibali.

Najmanjši in najcenejši kupe

Premiero orjakov so pri BMW izkoristili še za krst najnovejšega in najmanjšega štirivratnega kupeja – BMW serije 2 gran coupe. Novi kupe stoji na osnovi serije 1. Za pogon v osnovi skrbita le prednji kolesi, motor je potisnjen pred prednjo os, v ponudbi prav tako ni več šestvaljnega motorja. Združuje pa privlačne obline kupeja in uporabnost štirih vrat. Kako pogosto se bodo potniki peljali tudi na zadnjih sedežih, je vprašljivo, prostora v predelu glave vendarle ni veliko. S 181 centimetri sem se z lasmi že dotikal stropa. Prvih nekaj kilometrov smo prevozili v 235i xDrive, ki kljub le štirim valjem razvije 226 kilovatov (306 konjev) moči, pošteno sune in zabrni.

Pri slovenskem zastopniku za vozila BMW si od nove serije 2 gran coupe obetajo precej. Združuje precej glamurozno obliko, kakršno najdemo v večjih in dragih BMW, za občutno razumnejšo ceno. Kupejevska serija 2 se cenovno spušča pod 31 tisočakov, kar je precej ugodneje od štirivratnega kupeja serije 4, katerega cena se začne pri 42 tisočakih, ter v primerjavi s serijo 8 gran coupe, ki je za večino cenovno v drugem vesolju (105.850 evrov). Uradno prodajo začenjajo z marcem, do konca leta pa načrtujejo prodajo 64 primerkov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
Avto
BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov 25

BMW električni orjak bo ponudil kopico sodobne tehnike, krepke mere in doseg prek 600 kilometrov v različici iX xDrive50.

FINANCE
Avto
Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis
Avto
AvtoMiloš Milač Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis

Intervju z Blažem Urbanijo, direktorjem družbe Wallis Motor Ljubljana, ki je oktobra lani prevzel posel in objekt nekdanjega trgovca BMW A-Cosmosa.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz
Avto
AvtoUroš Božin Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz

Zaprtje tovarn in prodajnih salonov je močno udarilo po financah v drugem četrtletju, v tretjem in četrtem trimesečju pa so v BMW dober del izgubljenega nadomestili.

FINANCE
Avto
V jeseni življenja kar poka od samozavesti
Avto
AvtoMiloš Milač V jeseni življenja kar poka od samozavesti

Kandidat za managerski avto leta 2021: BMW serije 7

FINANCE
Avto
BMW z i4 napada teslo model 3
Avto
AvtoUroš Božin BMW z i4 napada teslo model 3 22

Električni BMW z M-značko je mešanica novega električnega pogona in starih izpiljenih kosti. Je elektrika naposled dobila prvi pravi BMW?

FINANCE
PMM
BMW priključna hibrida 330e in 530e: tudi elektrika lahko prinese užitek v vožnji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač BMW priključna hibrida 330e in 530e: tudi elektrika lahko prinese užitek v vožnji 19

Test: BMW 330e xDrive touring in 530e xDrive touring s sistemsko močjo 215 kilovatov, res skromno žejo in krepko skupno maso.