Še preden se iz zimskega sna prebudijo medvedi, smo po gozdovih Pokljuke lomastili z bavarskima orjakoma BMW X6 in X5 45e. Na zasneženih in poledenelih poteh smo preizkusili iznajdljivost štirikolesnega pogona xDrive. Veliko kupcev velikanskih športnih terencev ne zapelje niti blizu zelenice, kaj šele terena, zato bi se jim morda bolj prilegal naziv nastopaških terencev. Da vendarle ne gre le za šminko in puder, sta pokazala na zasneženi Pokljuki. Zamrznjena pot se je za X5 in X6 izkazala za malo malico. Da bi resnično izkusili zmogljivosti pogona, pa je treba iti na poligon.
Orjak za okoljsko ozaveščenega šefa
X5 ima po novem v rokavu prenovljenega aduta – priključnega hibrida. Pri BMW merijo na poslovneže in menedžment v podjetjih, kjer so omejili izpuste voznega parka. X5 45e ima od predhodnika občutno večjo baterijo. Z 9,2 so jo povečali na 24 kilovatnih ur, to pa omogoča električni doseg od 67 do 87 kilometrov po merilnem ciklu WLTP. Izpusti ogljikovega dioksida na kilometer so zato od 27 do 44 gramov, kar pomeni, da je upravičen do subvencije. V voznih načinih hybrid lahko vozi do 110 kilometrov na uro, v električnem načinu pa 135.
Kot priključni hibrid pa se X5 ponuja kot zelo zanimiva alternativa najbolj prodajani različic 30d. Ob odštetju subvencije je hibrid dražji za štiri tisočake, ima pa precej več moči – 290 kilovatov (394 konjskih moči), dober električni doseg in serijsko zračno vzmetenje. Tako smo se večino poti vozili v električnem načinu, le ob agresivnih pospeševanjih se zažene motor, ki je tih in umirjen. V električnem načinu sem ob odprtem strešnem oknu po gozdu prisluhnil škripanju snega in pokanju ledu pod gumami. X5 45e je težkokategornik in tehta več kot 2,5 tone. Za neslišnega X5 se cene začnejo pri 86.300 evrih. Letos jih nameravajo prodati od 15 do 20. Podrobnejšo izkušnjo, vtise in tehnične rešitve smo natančneje opisali ob prvem srečanju na mednarodni predstavitvi.
Ekscentrik s slovensko pomočjo še bolj bode v oči
Medtem ko se prodajno pomembnejši X5 spoprijema z vse bolj okoljsko strogo politiko regulatorjev in manjšanjem povprečnih izpustov, se X6 za hibride ne zmeni, zato so mu namenili šest- in osemvaljne bencinske motorje ter šestvaljne dizelske stroje. Z X5 si deli le sprednje luči, vsi drugi deli karoserije pa so spremenjeni. »Nismo želeli, da bi preveč izstopal,« nam je na predstavitvi novembra zaupal oblikovalec Matthias Junghanns. A X6 bo vendarle privabljal ekstravertne kupce. Novost, na katero so posebej ponosni, sta osvetljeni ledvici, za kateri so poskrbeli Slovenci v podjetju Hella Saturnus.
Ker zaradi strogih predpisov na avtomobilih z izjemo žarometov ne sme biti drugih svetil, so morali osvetljeni ledvici homologirati kot del glavnih žarometov. Zapeljali smo se z dobro znano in eksplozivno dizelsko različico M50d s štirimi turbinami, ki se konec leta poslavlja iz ponudbe. M50d je resnično presunljiv stroj, za katerega kupci kažejo precej zanimanja in bo prepričal tudi bencinske zagovornike. Za najnovejšega nastopača je v izvedbi 30d potrebnih vsaj 83.550 evrov, za absurdno zmogljivega X6 M pa tudi 170 tisočakov in več. Z zadnjim se boste snega raje izogibali.
Najmanjši in najcenejši kupe
Premiero orjakov so pri BMW izkoristili še za krst najnovejšega in najmanjšega štirivratnega kupeja – BMW serije 2 gran coupe. Novi kupe stoji na osnovi serije 1. Za pogon v osnovi skrbita le prednji kolesi, motor je potisnjen pred prednjo os, v ponudbi prav tako ni več šestvaljnega motorja. Združuje pa privlačne obline kupeja in uporabnost štirih vrat. Kako pogosto se bodo potniki peljali tudi na zadnjih sedežih, je vprašljivo, prostora v predelu glave vendarle ni veliko. S 181 centimetri sem se z lasmi že dotikal stropa. Prvih nekaj kilometrov smo prevozili v 235i xDrive, ki kljub le štirim valjem razvije 226 kilovatov (306 konjev) moči, pošteno sune in zabrni.
Pri slovenskem zastopniku za vozila BMW si od nove serije 2 gran coupe obetajo precej. Združuje precej glamurozno obliko, kakršno najdemo v večjih in dragih BMW, za občutno razumnejšo ceno. Kupejevska serija 2 se cenovno spušča pod 31 tisočakov, kar je precej ugodneje od štirivratnega kupeja serije 4, katerega cena se začne pri 42 tisočakih, ter v primerjavi s serijo 8 gran coupe, ki je za večino cenovno v drugem vesolju (105.850 evrov). Uradno prodajo začenjajo z marcem, do konca leta pa načrtujejo prodajo 64 primerkov.