Avto

Izjemni Renault: lahko se fizično podaljša in spremeni v potovalni avto

Morphoz je konceptni avto, ki ga je mogoče prilagajati na načine, o katerih najbrž niste niti razmišljali.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.03.2020 17:20
Dopolnjeno: 02.03.2020 17:37
Čas branja: 4 min
Izjemni Renault: lahko se fizično podaljša in spremeni v potovalni avto
Renault morphoz v podaljšani (travel) različici z dolžino 4,8 metra in medosjem 2,93 metra Foto: Renault

Francoski Renault poleg elektrificiranih modelov – clia in capturja E-tech in E-tech plug-in – predstavlja tudi koncept morphoz, ki prikazuje prelomne rešitve po letu 2025.

Renault kot pionir elektromobilnosti prodira naprej ter poleg električne in hibridne klasike predstavlja pogled, ki sega dlje od leta 2025 in obljublja prilagodljivost, na kakršno najbrž še niste pomislili. Morphoz je mešanec med limuzino, SUV in kupejem. Privzdignjen avto povečanega kompaktnega razreda z zaprto prednjo masko, ki jasno nakazuje na prednji pogon, in zelo zanimivo zasnovo.

Kot opozarja njegovo ime, se morphoz lahko prelevi iz mestnega (city) v potovalni (travel) avto. Karoserija se iz kompaktne 4,4-metrske lahko fizično podaljša na 4,8-metrsko (medosje se poveča z 2,73 na 2,93 metra) in sprejme dodatno baterijo zmogljivosti 50 kilovatnih ur. Prirastek mer dobi v prednjem delu, kjer je nameščena dodatna baterija, in v zadnjem delu, kjer morphoz pridobi prostor za prtljago. Kabina ostaja enaka, kljub skromnim zunanjim meram osnovne konfiguracije pa je izjemno prostorna, saj so kolesa potisnjena na robove karoserije.

V osnovni postavitvi ima vgrajeno baterijo zmogljivosti 40 kilovatnih ur, ki naj bi omogočala doseg 400 kilometrov in zadoščala za 90 odstotkov potreb kupcev. Z vgradnjo dodatne baterije zmogljivosti 50 kilovatnih ur v prednji del avtomobila se sicer poveča masa morphoza, a tudi doseg na skupaj 700 kilometrov. Morphoz tako postane uporaben potovalnik tudi na daljših poteh.

Po potovanju se morphoz vrne na postajo, kjer mu odstranijo dodatno baterijo, morphoz pa privzame obliko city s standardnim akumulatorjem s 40 kilovatnimi urami. Na postaji dodatne akumulatorje napolnijo za vnovično uporabo. Medtem dodatno služijo kot vir energije za samopostrežne polnilnice za električna dvokolesa, za razsvetljavo ulic ali sosednjih stavb ter kot hranilnik električne energije za obnovljive vire.

Zanimiva je tudi ureditev potniške kabine konceptnega francoza. Voznik vanjo vstopi s pomočjo prepoznave senzorjev. Avto ga pozdravi z nizom svetlobnih znakov. Zamah z roko zadostuje za odklepanje vrat, ki se odpirajo dvokrilno. Med sprednjimi in zadnjimi vrati ni stebrička, kar olajšuje dostop v gostoljuben potniški prostor, ki je svetel tudi zaradi rumenih sedežnih prevlek in osrednje konzole. Po vzoru karoserije se tudi notranjščina s preobrazbo prilagaja potrebam voznika in potnikov.

V kabini ga čakajo futurističen volan, na sredini katerega je 10,2-palčni zaslon, ki prikazuje glavne podatke o vožnji in varnosti. Za volanom je obdajajoča armaturna plošča, ki na prvi pogled nima tradicionalnih merilnikov niti multimedijskega zaslona.

Šele na ukaz voznika se armaturna plošča odpre, poseben mehanizem pa pred voznika postavi instrumentno ploščo »livingscreen«. Ta velik zaslon, ki se torej pokaže na ukaz, prikazuje podatke o vožnji in multimedijskih funkcijah. Zaslon je lahko skrit ali viden tako v običajnem kot tudi avtonomnem načinu vožnje.

Sedeže v vozilu je mogoče premikati kot v enoprostorcu, denimo da so obrnjeni drug k drugemu in se tako lažje pogovarjajo ali so soudeleženi v skupnih opravilih. Za to je sovoznikov sedež simetrične oblike mogoče prevrniti, da je namesto naprej obrnjen nazaj. Potniki se tako počutijo kot v dnevni sobi, ki ima na sredini prečno konzolo z velikim zaslonom.

Ko se morphoz preobrazi iz oblike city v obliko travel, zadnji sedeži povečan prostor samodejno izkoristijo za pomik nazaj. Potniki tako pridobijo več prostora za noge. Lahko sedijo tudi kot v fotelju v dnevni sobi, pri čemer zaslon na prečni konzoli služi kot klubska mizica.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
PMM
Renault bo obudil klasične modele, prihaja električna »katrca«?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Renault bo obudil klasične modele, prihaja električna »katrca«? 11

Renault bo obudil nekatere klasične modele, tudi renault 4 oziroma katrco ter renault 5, nekaj dni pred razkritjem nove strategije piše Autonews.

FINANCE
PMM
Novi obraz skupine Renault: 24 novih modelov, močne znamke in znižanje proizvodne cene avta za 600 evrov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Novi obraz skupine Renault: 24 novih modelov, močne znamke in znižanje proizvodne cene avta za 600 evrov 10

Predsednik uprave Renaulta Luca de Meo je na jutranji tiskovni konferenci predstavil nov strateški načrt, ki ga je poimenoval Renaulution; ta predvideva konkreten zasuk, v prvi od treh faz pa se osredotoča na dobičkonosnost

FINANCE
Avto
Renault lani z rekordno izgubo osem milijard evrov. »Tudi leto 2021 bo zahtevno,« svari Luca de Meo
Avto
AvtoMiloš Milač Renault lani z rekordno izgubo osem milijard evrov. »Tudi leto 2021 bo zahtevno,« svari Luca de Meo 3

Francoski Renault je lani posloval z rekordno izgubo osem milijard evrov, ki je presegla tudi napovedi analitikov. »Tudi leto 2021 bo zahtevno, saj pandemije še ni konec, prav tako ne težav z dobavo čipov,« opozarja predsednik Renaulta Luca de Meo.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
PMM
Renaultov popolnoma električni orjak z dvigalom in prekucnikom
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Renaultov popolnoma električni orjak z dvigalom in prekucnikom 3

Moč elektromotorjev doseže 370 kilovatov, baterije kapacitete s 264 kilovatnimi urami lahko napolnite v manj kot dveh urah.

FINANCE
Avto
Renault ima nov logo, s katerim se poslavlja od preteklosti
Avto
AvtoMiloš Milač Renault ima nov logo, s katerim se poslavlja od preteklosti 4

Novi šef Renaulta Luca de Meo se je s programom Renaulution lotil prenove znamke od koles do strehe, eden od ukrepov pa je tudi nov logo znamke. Ta se poslavlja od nostalgije in izraža sodobnost.

FINANCE
Avto
Renault v lovu za prihranki prodaja tovarno v zahodni Franciji
Avto
AvtoMiloš Milač Renault v lovu za prihranki prodaja tovarno v zahodni Franciji 2

Analiza poslovanja Renaultove tovarne litoželeznih delov v francoskem Caudanu je po osmih mesecih pripeljala do edine rešitve – prodaje.

FINANCE
Avto
Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča
Avto
AvtoMiloš Milač Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča

Razburljiv teden, pod katerim sta se podpisala Renault z novo petletno strategijo in cene avtomobilov v Sloveniji z novim davkom na motorna vozila. Te razkrivajo res veliko, a ne le prihrankov.