Francoski Renault poleg elektrificiranih modelov – clia in capturja E-tech in E-tech plug-in – predstavlja tudi koncept morphoz, ki prikazuje prelomne rešitve po letu 2025.
Renault kot pionir elektromobilnosti prodira naprej ter poleg električne in hibridne klasike predstavlja pogled, ki sega dlje od leta 2025 in obljublja prilagodljivost, na kakršno najbrž še niste pomislili. Morphoz je mešanec med limuzino, SUV in kupejem. Privzdignjen avto povečanega kompaktnega razreda z zaprto prednjo masko, ki jasno nakazuje na prednji pogon, in zelo zanimivo zasnovo.
Kot opozarja njegovo ime, se morphoz lahko prelevi iz mestnega (city) v potovalni (travel) avto. Karoserija se iz kompaktne 4,4-metrske lahko fizično podaljša na 4,8-metrsko (medosje se poveča z 2,73 na 2,93 metra) in sprejme dodatno baterijo zmogljivosti 50 kilovatnih ur. Prirastek mer dobi v prednjem delu, kjer je nameščena dodatna baterija, in v zadnjem delu, kjer morphoz pridobi prostor za prtljago. Kabina ostaja enaka, kljub skromnim zunanjim meram osnovne konfiguracije pa je izjemno prostorna, saj so kolesa potisnjena na robove karoserije.
V osnovni postavitvi ima vgrajeno baterijo zmogljivosti 40 kilovatnih ur, ki naj bi omogočala doseg 400 kilometrov in zadoščala za 90 odstotkov potreb kupcev. Z vgradnjo dodatne baterije zmogljivosti 50 kilovatnih ur v prednji del avtomobila se sicer poveča masa morphoza, a tudi doseg na skupaj 700 kilometrov. Morphoz tako postane uporaben potovalnik tudi na daljših poteh.
Po potovanju se morphoz vrne na postajo, kjer mu odstranijo dodatno baterijo, morphoz pa privzame obliko city s standardnim akumulatorjem s 40 kilovatnimi urami. Na postaji dodatne akumulatorje napolnijo za vnovično uporabo. Medtem dodatno služijo kot vir energije za samopostrežne polnilnice za električna dvokolesa, za razsvetljavo ulic ali sosednjih stavb ter kot hranilnik električne energije za obnovljive vire.
Zanimiva je tudi ureditev potniške kabine konceptnega francoza. Voznik vanjo vstopi s pomočjo prepoznave senzorjev. Avto ga pozdravi z nizom svetlobnih znakov. Zamah z roko zadostuje za odklepanje vrat, ki se odpirajo dvokrilno. Med sprednjimi in zadnjimi vrati ni stebrička, kar olajšuje dostop v gostoljuben potniški prostor, ki je svetel tudi zaradi rumenih sedežnih prevlek in osrednje konzole. Po vzoru karoserije se tudi notranjščina s preobrazbo prilagaja potrebam voznika in potnikov.
V kabini ga čakajo futurističen volan, na sredini katerega je 10,2-palčni zaslon, ki prikazuje glavne podatke o vožnji in varnosti. Za volanom je obdajajoča armaturna plošča, ki na prvi pogled nima tradicionalnih merilnikov niti multimedijskega zaslona.
Šele na ukaz voznika se armaturna plošča odpre, poseben mehanizem pa pred voznika postavi instrumentno ploščo »livingscreen«. Ta velik zaslon, ki se torej pokaže na ukaz, prikazuje podatke o vožnji in multimedijskih funkcijah. Zaslon je lahko skrit ali viden tako v običajnem kot tudi avtonomnem načinu vožnje.
Sedeže v vozilu je mogoče premikati kot v enoprostorcu, denimo da so obrnjeni drug k drugemu in se tako lažje pogovarjajo ali so soudeleženi v skupnih opravilih. Za to je sovoznikov sedež simetrične oblike mogoče prevrniti, da je namesto naprej obrnjen nazaj. Potniki se tako počutijo kot v dnevni sobi, ki ima na sredini prečno konzolo z velikim zaslonom.
Ko se morphoz preobrazi iz oblike city v obliko travel, zadnji sedeži povečan prostor samodejno izkoristijo za pomik nazaj. Potniki tako pridobijo več prostora za noge. Lahko sedijo tudi kot v fotelju v dnevni sobi, pri čemer zaslon na prečni konzoli služi kot klubska mizica.