PMM

Elektrika za avto že gre, kaj pa za težek dostavnik?

Električni dostavnik MAN eTGE na preizkusu uporabnosti električnega pogona pri dostavi paketov in prevozu oseb v Mariboru, Ljubljani in na Bledu

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

26.02.2020 21:15
Čas branja: 2 min
Elektrika za avto že gre, kaj pa za težek dostavnik?
Električni dostavnik MAN eTGE se je z uporabnostjo že izkazal v veliko evropskih mestih, ta hip pa njegovo uporabnost preverjajo tudi Pošta Slovenije, Klemen Transport in občina Bled. Foto: Revija Manager

Prodor elektrike v osebne avtomobile je jasen in viden že kar nekaj let, pri dostavnikih pa se na tem področju dogaja bolj malo, elektrika prodira počasneje. Razlogi so predvsem velika masa obremenjenih dostavnikov, ki posledično porabijo precej več energije kot osebni avtomobili. Za še primeren doseg potrebujejo velike in težke baterije, te pa zmanjšujejo dovoljeno obtežitev. Natrpan urnik električnih dostavnikov pa omejuje tudi čas polnjenja, ki seveda ustavi njihovo delo. So električni dostavniki torej sploh smiselni?

Volkswagen čaka na leto 2022

Na predstavitvi osveženega volkswagna T6.1 smo dobili občutek, da je zanje še prezgodaj. Distributer Volkswagna lahko električni T6.1 z baterijo zmogljivosti 38,8 ali 77,6 kilovatne ure dobavi le po posebnem naročilu, na rednem ceniku pa ga nima. Razlog za zadržanost distributerja je v tem, da električnega T6.1 na podlagi predpripravljenih šasij izdeluje oziroma dodeluje družba ABT (sicer predelovalec znamk Volkswagen in Audi), to pa odpira vprašanje o uveljavljanju garancijskih zahtevkov. Prvi mož Volkswagna pri nas Marko Škriba" title="Marko Škriba">Marko Škriba je še dodal, da bolj kot na električni T6.1 v podjetju računajo na novi ID.BUZZ, povsem električni kombi nove generacije, ki bo predstavljen v drugi polovici leta 2021.

Volkswagnov MAN pa v elektriko verjame že danes

V distributerju tovornjakov in avtobusov MAN truck & Bus Slovenija so drugačnega mnenja oziroma so z bratrancem volkswagna eCrafterja MAN eTGE vsaj poskusili prodreti na trg z zanimivim projektom Trajnostne mobilnosti v mestnih središčih, ki se že zapirajo za dostavnike na fosilna goriva. Zagnali pa so ga s pomočjo treh partnerjev – Pošte Slovenije, Klemen Transporta in občine Bled. Omenjeni podjetji sta decembra dobili v uporabo električna tovorna dostavnika MAN eTGE, občina Bled pa potniško različico tega kombija.

Majhen doseg ni težava, pravi statistika

V vzorčnem projektu bodo uporabniki preizkušali uporabnost omenjenih kombijev, ki so opremljeni z baterijo zmogljivosti 36 kilovatnih ur. Ta se na klasični vtičnici napolni v 15 urah, na 7,2-kilovatni AC-polnilnici v petih urah in 20 minutah, na hitri DC-polnilnici pa v manj kot uri.

Doseg električnega orjaka po merilnem ciklu WLTP znaša 114 kilometrov. To velja za neobremenjeno vozilo, v primerjavi z osebnimi avtomobili pa je vrednost res skromna. A pri MAN se zanašajo na statistike, da 70 odstotkov dostavnikov v urbanih okoljih prevozi manj kot 100 kilometrov na dan. »Tudi povprečne hitrosti takega prometa so majhne in posledično poraba elektrike, zato MAN eTGE ponuja idealno rešitev za uporabo električnih dostavnih vozil v mestih. Dostavnike MAN že uporabljajo v evropskih mestih Berlin, Dunaj, Pariz, Oslo in Ostermudigen. Prvi odzivi uporabnikov pa naj bi bilo zelo pozitivni.«

Električni ni več dražji od dizelskega

Da bi z njim prodrli tudi v vozne parke slovenskih podjetij, so ceno MAN eTGE znižali za 16 tisoč evrov na 54 tisoč evrov – temu znesku je treba odšteti še subvencijo EKO sklada v znesku 7.500 evrov za potniški oziroma 4.500 evrov za tovorni eTGE. Za novo, nižjo osnovo so izračunali, da ima električni eTGE enake stroške lastništva kot dizelski.

Kaj bodo povedali uporabniki?

Kako uporaben je električni orjak, Pošta Slovenije že preverja pri dostavi in prevzemu paketov v Mariboru, Klemen Transport pa v Ljubljani. Občina Bled pa s potniškim eTGE opravlja brezplačne prevoze na Bledu. Kakšne so izkušnje uporabnikov, katere so prednosti, katere slabosti električnih vozil MAN, bomo poročali v eni od prihodnjih prilog Trajnostna mobilnost.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
PMM
Slovenska podjetja za volanom električnega tovornjaka, kakšne so izkušnje z njim?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Slovenska podjetja za volanom električnega tovornjaka, kakšne so izkušnje z njim? 1

Električni tovornjak MAN eTGM je opremljen z 12 litij-ionskimi baterijskimi paketi skupne zmogljivosti 185 kilovatnih ur, kar bi moralo zadostovati za do 200 kilometrov vožnje.

FINANCE
PMM
Zakaj bo za gospodarskimi vozili še vedno 'dišalo' po dizlu?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Zakaj bo za gospodarskimi vozili še vedno 'dišalo' po dizlu?

Električni pogon se počasi, a vztrajno prebija s skirojev, koles in osebnih vozil tudi na večja gospodarska vozila. Vendar se velika večina tovornih vozil še nekaj časa ne bo napajala iz vtičnice, ampak na stari dizel. Kupce osebnih vozil poganjajo čustva, kupce tovornih vozil pa ekonomika.

FINANCE
Prevozi
Za volanom MAN tovornjakov brez ogledal: katere so prednosti, kakšni prihranki
Prevozi
PrevoziEmil Šterbenk Za volanom MAN tovornjakov brez ogledal: katere so prednosti, kakšni prihranki

Pri MAN so ob sistemu OptiView razvili še asistenčne sisteme, ki se korak za korakom približujejo avtonomni vožnji in so združeni v sistem MAN CruiseAssist.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
PMM
Elektrika prodira tudi v težka vozila, avtobus MAN z dosegom tesle
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Elektrika prodira tudi v težka vozila, avtobus MAN z dosegom tesle

Po preizkusnem obdobju MAN začenja tudi serijsko proizvodnjo električnih gospodarskih vozil. Najmanjšemu električnemu eTGE sledita tovornjak za distribucijo in mestni avtobus, ki je spomladi postavil 550-kilometrski rekord v dosegu z enim polnjenjem baterij.

FINANCE
Avto
Zmagovalci PAL: mercedes-benza C in S, renaulta megane in twingo electric ter MAN TGE
Avto
AvtoMiloš Milač Zmagovalci PAL: mercedes-benza C in S, renaulta megane in twingo electric ter MAN TGE 3

Sinoči smo pred več kot 200 gosti iz avtomobilske in drugih panog v čarobnem okolju bazilike Marije pomagaj na Brezjah razglasili zmagovalce. Kipce so si prislužili renault megane in megane conquest, mercedes-benza razreda C in S in MAN TGE.

FINANCE
PMM
Ljubljanski avtobusni maraton na elektriko, v 12 urah smo porabili manj kot polovico baterije
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Ljubljanski avtobusni maraton na elektriko, v 12 urah smo porabili manj kot polovico baterije 8

Preverili smo, kakšen bi bil realni doseg električnega mestnega avtobusa MAN pri vožnji po ljubljanskih ulicah. Brez vmesnega polnjenja je brez težav mogoče preseči 500 prevoženih kilometrov.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti