Prodor elektrike v osebne avtomobile je jasen in viden že kar nekaj let, pri dostavnikih pa se na tem področju dogaja bolj malo, elektrika prodira počasneje. Razlogi so predvsem velika masa obremenjenih dostavnikov, ki posledično porabijo precej več energije kot osebni avtomobili. Za še primeren doseg potrebujejo velike in težke baterije, te pa zmanjšujejo dovoljeno obtežitev. Natrpan urnik električnih dostavnikov pa omejuje tudi čas polnjenja, ki seveda ustavi njihovo delo. So električni dostavniki torej sploh smiselni?
Volkswagen čaka na leto 2022
Na predstavitvi osveženega volkswagna T6.1 smo dobili občutek, da je zanje še prezgodaj. Distributer Volkswagna lahko električni T6.1 z baterijo zmogljivosti 38,8 ali 77,6 kilovatne ure dobavi le po posebnem naročilu, na rednem ceniku pa ga nima. Razlog za zadržanost distributerja je v tem, da električnega T6.1 na podlagi predpripravljenih šasij izdeluje oziroma dodeluje družba ABT (sicer predelovalec znamk Volkswagen in Audi), to pa odpira vprašanje o uveljavljanju garancijskih zahtevkov. Prvi mož Volkswagna pri nas Marko Škriba" title="Marko Škriba">Marko Škriba je še dodal, da bolj kot na električni T6.1 v podjetju računajo na novi ID.BUZZ, povsem električni kombi nove generacije, ki bo predstavljen v drugi polovici leta 2021.
Volkswagnov MAN pa v elektriko verjame že danes
V distributerju tovornjakov in avtobusov MAN truck & Bus Slovenija so drugačnega mnenja oziroma so z bratrancem volkswagna eCrafterja MAN eTGE vsaj poskusili prodreti na trg z zanimivim projektom Trajnostne mobilnosti v mestnih središčih, ki se že zapirajo za dostavnike na fosilna goriva. Zagnali pa so ga s pomočjo treh partnerjev – Pošte Slovenije, Klemen Transporta in občine Bled. Omenjeni podjetji sta decembra dobili v uporabo električna tovorna dostavnika MAN eTGE, občina Bled pa potniško različico tega kombija.
Majhen doseg ni težava, pravi statistika
V vzorčnem projektu bodo uporabniki preizkušali uporabnost omenjenih kombijev, ki so opremljeni z baterijo zmogljivosti 36 kilovatnih ur. Ta se na klasični vtičnici napolni v 15 urah, na 7,2-kilovatni AC-polnilnici v petih urah in 20 minutah, na hitri DC-polnilnici pa v manj kot uri.
Doseg električnega orjaka po merilnem ciklu WLTP znaša 114 kilometrov. To velja za neobremenjeno vozilo, v primerjavi z osebnimi avtomobili pa je vrednost res skromna. A pri MAN se zanašajo na statistike, da 70 odstotkov dostavnikov v urbanih okoljih prevozi manj kot 100 kilometrov na dan. »Tudi povprečne hitrosti takega prometa so majhne in posledično poraba elektrike, zato MAN eTGE ponuja idealno rešitev za uporabo električnih dostavnih vozil v mestih. Dostavnike MAN že uporabljajo v evropskih mestih Berlin, Dunaj, Pariz, Oslo in Ostermudigen. Prvi odzivi uporabnikov pa naj bi bilo zelo pozitivni.«
Električni ni več dražji od dizelskega
Da bi z njim prodrli tudi v vozne parke slovenskih podjetij, so ceno MAN eTGE znižali za 16 tisoč evrov na 54 tisoč evrov – temu znesku je treba odšteti še subvencijo EKO sklada v znesku 7.500 evrov za potniški oziroma 4.500 evrov za tovorni eTGE. Za novo, nižjo osnovo so izračunali, da ima električni eTGE enake stroške lastništva kot dizelski.
Kaj bodo povedali uporabniki?
Kako uporaben je električni orjak, Pošta Slovenije že preverja pri dostavi in prevzemu paketov v Mariboru, Klemen Transport pa v Ljubljani. Občina Bled pa s potniškim eTGE opravlja brezplačne prevoze na Bledu. Kakšne so izkušnje uporabnikov, katere so prednosti, katere slabosti električnih vozil MAN, bomo poročali v eni od prihodnjih prilog Trajnostna mobilnost.