Francoski DS je po zadnji prenovi znamke leta 2017 predstavil že tretji model – globalni DS9 z vrha ponudbe, ki obuja slavne čase francoskih petvratnih limuzin, kot so DS, XM in C6. Zasnovan je v Franciji, izdelan pa na Kitajskem. Za pogon bodo skrbeli le priključni hibridi.
Francija je zadnje desetletje ostala brez prave prestižne znamke, tudi brez pravega prestižnega avtomobila. Renault, Citroën in Peugeot so se prilagodili trgu in zavili v smer športnih terencev, obenem pa so ustavili proizvodnjo avtomobilov v razredih, ki so zaradi majhnih količin prinašali izgubo.
Tako so se v preteklosti poslovili modeli, kot so renault 25, avantime, safrane in vel satis, peugeoti 605 in 607, znamka DS pa je po drugem začetku še pod znamko Citroën stavila na manjše modele. Največji je bil DS5, pa še ta je bil izdelan na osnovi kompaktnih modelov in povečan na številko višje.
Vrnitev v višji srednji razred
DS se je nato znova rodil leta 2017 z lastno blagovno znamko, prvim res prestižnim modelom v novejši zgodovini DS7, nadaljeval lani s klasičnim ali električnim DS3 crossback, letos pa bo v drugi polovici leta ponudbo dopolnil s prestižno limuzino DS9, ki se bo z dolžino 4,93 metra in medosjem 2,9 metra (podaljšana platforma EMP2, na kateri sedi tudi peugeot 508) vrnila v višji srednji razred. Tja, kjer so se nekoč že vozili prvi modeli DS in CX.
Tematska kabina z imeni pariških četrti
Potniška kabina bo zaradi podaljšane medosne razdalje ponudila prostorsko razkošje tudi v zadnjem delu, sedeži bodo lahko ogrevani in hlajeni, kupec si bo lahko omislil tudi masažo na zadnjih sedežih.
Poleg tega bo izbiral med različnimi materiali in tematikami v kabini, te bodo poimenovane po slavnih mestnih četrtih v Parizu – denimo sedeže v zrnatem usnju v paketu bastille ali DS rivoli, alkantara v črni barvi pri DS performance line, napa usnje v paketu art rubis ali dizajn paščka zapestne ure paketa DS opera.
Tesna povezanost z zgodovino DS
DS9 tesno povezanost z zgodovino napoveduje z nekaterimi oblikovnimi potezami, denimo okrasnima stožcema na skrajnih delih strehe, elegantno padajočo stransko linijo, ugrezljivimi kljukami, tridimenzionalnimi LED-žarometi z vzorci biserov ter bočnimi letvami v obliki sablje, ki so v tej obliki prvič prikazane na zunanjosti avtomobila.
Za pogon predvsem priključni hibridi
Motorni del predstavlja le 1,6-litrski turbobencinar z različnimi kombinacijami električnih motorjev (enega ali dveh) na zunanje polnjenje. Osnovna različica bo imela sistemsko moč 165 kilovatov oziroma 225 konjskih moči, 184 kilovatov oziroma 250 konjskih moči ter 264 kilovatov oziroma 360 konjskih moči v različici z dvema elektromotorjema in štirikolesnim pogonom.
Baterija bo vselej ponujala zmogljivost 11,9 kilovatne ure, električni doseg pa bo od 40 do 50 kilometrov po ciklu WLTP. Na nekaterih trgih bo na voljo tudi le bencinski turbomotor s 165 kilovati.