Seat in nekdanji šef Seata, Luca de Meo, si bosta zapomnila današnji dan. Seat je namreč razkril novega leona – četrto generacijo najuspešnejšega modela te znamke. Nekdanji šef Seata Luca de Meo, mož, ki je znamko od leta 2015 postavil na noge, pa je isti dan uradno postal predsednik uprave Renaulta. O de Meu podrobno pišemo v članku: "Kdo je mož, ki bo reševal Renault."
Novi leon je tehnično zasnovan na osnovi že znane prilagodljive osnove MQB. Na njej slonijo tudi golf, tiguan, v daljši različici passat, octavia in številni drugi modeli znamk skupine Volkswagen. Skupna osnova omogoča nižje stroške, proizvodnjo na različnih lokacijah z manjšimi prilagoditvami ter kopico prihrankov, ki segajo vse do motorjev, menjalnikov in drugih sklopov, ki so namenjeni tej osnovi. Iz tega je pri novem leonu mogoče uganiti marsikaj, a gremo po vrsti.
Novi leon je oblikovno res skladen, drzen in svež avto. Spredaj ga označujeta daleč naprej pomaknjena maska in napihnjen motorni pokrov, s strani dinamično valovita stranska linija, zadek pa je mišičast in napolnjen z LED-žarometi po celotni širini.
Avto je vidno daljši od predhodnika in to potrdijo tudi mere. Petvratni leon je daljši za 8,6 centimetra, zdaj meri 4,37 metra. Karavanski pa za kar 9,3 centimetra in se razteza na kar 4,64 metra zunanje dolžine. V višino (1,45 metra) in širino (1,8 metra) je za nekaj milimetrov skromnejši kot predhodnik.
Za pet centimetrov daljša medosna razdalja obljublja več prostora v kabini in boljšo stabilnost, prtljažnik petvratnega leona je medtem ostal enako velikodušen kot prej (380 litrov), karavanski leon pa ima še 30 litrov več prostorna od predhodnika, tokrat kar 617.
Novi leon je poseben še zlasti po stopnji povezljivosti. Na tiskovni konferenci so predstavniki družbe poudarili, da je prvi popolnoma povezan avto te znamke, obenem pa je na tem področju najsodobnejši na trgu. Kupci leona bodo denimo prek aplikacije ves čas dostopali do podatkov o avtomobilu. Nastavili bodo hitrostne omejitve in dobili opozorilo, če jih bo kakšen voznik presegel. Omogočal bo povezljivost s sistemoma Apple Car Play in Android Auto, kupci pa si bodo lahko omislili tudi sodoben sistem za prepoznavo govora.
Armaturna plošča je opremljena z 10,25-palčnim digitalnim zaslonom ter 8,25-palčnim zaslonom na dotik na sredinski konzoli. Za doplačilo bodo kupci dobili desetpalčni zaslon in upravljanje z gestami.
Tehnično bo leon ponujal največjo izbiro pogonov doslej, od klasičnih bencinskih in dizelskih motorjev do mehkih hibridov in priključnih hibridov ter pogona na zemeljski plin (CNG). Osnovni litrski trivaljni turbo z 81 kilovati bo opremljen z 48-voltnim električnim omrežjem, 1,5-litrski štirivaljnik s 110 kilovati z izklopom valjev, priključni hibrid pa bo sestavljen iz 1,4-litrskega turba in elektromotorja – skupna moč sistema bo nekaj čez 200 konjev, torej manj kot denimo v passatu GTE in superbu iV.
Leon plug-in bo ob tem le eden od šestih elektrificiranih seatov, ki bodo do na trgu do prihodnje pomladi.