Slovenci vse pogosteje posegamo po manjših in cenejših SUV. Začetki so bili precej negotovi, v zadnjih letih pa je razred B eksplodiral. Renault v novo leto udarno vstopa z enim najpomembnejših avtomobilov za Slovence – drugo generacijo capturja. Ta je bil med začetniki segmenta, uveljavil pa se je kot slovenska prodajna uspešnica. Pomembnost razreda potrjuje množica konkurentov, ki jih je danes težko prešteti. Zastavonoša manjših športnih terencev razreda B je lani prepričal 2.369 kupcev.
Kupce je prepričal z obliko
Kupcem bo dvorila samozavestnejša podoba z odločnejšimi in močnejšimi blatniki ter vdolbenimi boki. V prejšnji generaciji se jih je kar 42 odstotkov za capturja odločilo prav zaradi oblike. Tako spredaj in zadaj svetijo žarometi v obliki narobe obrnjene črtke C, ki so serijsko opremljeni z LED-diodami. Francozi so precej pozornosti namenili notranjosti, ki je večinoma pokrita z na dotik prijetnimi materiali. Na sredini armaturne plošče je ekran na dotik, ki smo ga spoznali v cliu in lahko meri do 9,3 palca.
Captur je v drugi generaciji zrasel. Daljši je za 11 centimetrov, to pa pomeni, da bodo bolj udobno sedeli zadnji potniki, več prostora je tudi v prtljažniku, ki ima prostornino 420 litrov. Zadnjo klop je mogoče vzdolžno premakniti za 16 centimetrov in s tem prostornino prtljažnika povečati na 536 litrov. Ob tem je v kabini razporejena še cela kopica odlagališč in predalov s skupno prostornino 27 litrov.
Na krajši krog po Bledu smo se zapeljali z zmogljivejšim bencinskim motorjem s 96 kilovati (130 konjskih moči) in uglajenim samodejnim menjalnikom EDC. Za volanom je hitro jasno, zakaj so avtomobili tega segmenta tako priljubljeni. Captur ima dovolj prostora in prikupne vozne lastnosti. Sedemnajstcentimetrska oddaljenost od tal prinaša močno zaželeno višje sedenje ter brezskrbnost pri robnikih in makadamskih cestah. Težjih terenov se vendarle raje izognite, saj štirikolesnega pogona v ponudbi ni.
Preprost motorni izbor in bogata oprema
Motorna paleta obsega dva bencinska motorja v treh jakostnih stopnjah (od 74 do 113 kilovatov) in 1,5-litrski dizelski motor s 70 ali 85 kilovati. Ni skrivnost, da so v manjših avtomobilih priljubljenejši bencinski motorji. Pri Renaultu Slovenija pričakujejo, da si bo dizelski motor izbojeval 15- do 20-odstotni delež prodaje. Spomladi bo ponudbo začinil še priključni hibrid z električnim dosegom 60 kilometrov.
Izbirali boste lahko med petimi stopnjami opreme. Od opreme Life, ki je na voljno le z vstopnim bencinskim motorjem, do luksuzne opreme Initial Paris. Serijsko imajo vsi capturji LED prednje in zadnje žaromete, tempomat, samodejni vklop luči, sistem start & stop ter bogat seznam varnostne opreme. Na njem so tudi sistem za zaviranje v sili, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, opozorilnik varnostne razdalje in opozorilnik za nenamerno menjavo voznega pasu.
Popust od 800 do 1.200 evrov
Captur ob svoji zrelejši in prostornejši podobi prepričljiv paket zaokroži še s ceno. Najbolj zapleten del zgodbe pa je capturjev cenik. Vstopna različica z litrskim 74-kilovatnim (100 konjskih moči) trivaljnikom in petstopenjskim menjalnikom v opremi Life bo vaša za 13.990 evrov. Vendar oprema Life nima klimatske naprave in radia. To prinaša paket Cool, za katerega je treba odšteti tisoč evrov. Vstopni captur s klimo in radijem tako stane 14.990 evrov.
Zmogljivejši bencinski motor je na voljo od tretje stopnje opreme Intens za 19.690 evrov. Za dober samodejni menjalnik pa boste morali odšteti še dodatnih 1.700 evrov. Dizelska stran ponudbe se začne z drugo stopnjo opreme Zen in 16.690 evri. Na prej omenjene cene odštejete še akcijski popust v višini 800 evrov in še dodatnih 400 evrov v primeru Renaultovega financiranja. Pozimi vam bodo podarili še komplet zimskih pnevmatik. Uvoznik ponuja še pogodbo o vzdrževanju za obdobje petih let, v katero so že všteti redni servisi. Vrednost slednje je odvisna od izbora motorja, vendar se giblje med 1.042 in 1.179 evri.