Avto

Ko smo ga že skoraj pozabili, se je pritajil s hibridom

Tih, umirjen, na moč prijeten, varčen in celo cenejši od primerljivo zmogljivega dizla. To je mondeo hybrid, morda celo najbolj posrečena različica nemškega poslovnega karavana.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.12.2019 21:00
Dopolnjeno: 09.12.2019 22:32
Čas branja: 3 min

Ford mondeo je ena tistih avtomobilskih ikon, ki jo počasi preganjajo čas in trendi. Limuzina, petvratnik ali karavan namreč sodi med ogrožene vrste. Pa niti ne zaradi slabega razmerja med vsebino in ceno. Pravzaprav še daleč od tega. Kupci preprosto ne želijo več velikih karavanov, premami jih le še nemški ali češki tekmec, pravijo prodajne številke.

Podrobneje o osveženem mondeu.

A pri Fordu so se odločili, da z mondeom vztrajajo, kar glede na vse manjšo konkurenco niti ni tako nespametno. Sočasno pa razvijajo smer, ki gre najbolje v denar – športne terence. Na srečo novega mondea niso zgolj temeljito osvežili, ampak so mu vgradili tudi zelo posrečen hibridni sklop, sestavljen iz elektro- in klasičnega bencinskega stroja. Ta ima skoraj vse, kar od hibrida pričakujete. Poleg tega je še za 2.570 evrov cenejši od podobno zmogljivega dizelskega motorja v mondeu in večinoma precej bolj prijeten v vožnji.

Cena hibridnega mondea, denimo v karavanski različici in z nekaj bogatejšo opremo titanium, je, upoštevaje popust, 29 tisočakov, dizelskega mondea s 140 kilovati in klasičnim samodejnim menjalnikom pa 31.570 evrov. Številke govorijo v prid hibrida, sporočajo pa tudi, da je Ford od junija mondea podražil za 510 evrov. Pred poletjem je takšen hibrid namreč stal 27.190 evrov, danes stane 27.700 evrov. Z opremo titanium pa 29 tisoč evrov.

Podroben pogled pogona razkrije, da ima mondeo kar dva zmogljiva stroja. Dvolitrski bencinar s 107 kilovati, ki deluje po varčnem Atkinsonovem ciklu, in elektromotor z 88 kilovati. Skupna moč ni seštevek obeh strojev, ampak še vedno obetavnih 138 kilovatov oziroma 187 konjskih moči, ki se na cesto prenašajo prek brezstopenjskega samodejnega menjalnika CVT. Same številke so ugodne, poročajo o pospešku do stotice v 9,2 sekunde. Največja hitrost je sicer skromnejša, 187 kilometrov na uro, a tega mu ne moremo šteti kot veliko slabost. Povprečna poraba sama po sebi ne obljublja veliko, razpon sega od 5,5 do 6,2 litra.

Preden gremo na vožnjo, je treba poudariti še prostorske razmere v mondeu. Te so v kabini enako velikodušne ne glede na pogon. Prtljažnik pa je postal žrtev razmeroma velike baterije (ta ima zmogljivost 1,4 kilovatne ure, še enkrat več kot, denimo, Toyotini hibridi), kar pomeni, da je dno prtljažnika precej višje, prostornina pa le 403 litre (ob podrti zadnji klopi prek 1.500 litrov), kar je 122 litrov manj kot v dizelskem ali bencinskem mondeu karavan.

Izkušnja pa je tista, ki razkrije čokoladno stran hibridnega stroja. Ta tudi pozimi vžiga neslišno, spelje le na elektriko in ob dodajanju plina nezaznavno vključi prijetno brbotajoč bencinski motor. Le na elektriko naj bi hibridni mondeo zmogel prevoziti 3,5 kilometra, a to nam v zimskih razmerah ni uspelo.

Oba stroja skupaj z brezstopenjskim menjalnikom delujeta v sožitju, kakršnega od dizla ne morete pričakovati. Jutranji starti so, še posebej v hladnem vremenu, tihi in prijetni. Speljevanje vselej odločno in brez značilnih predahov dizelskega motorja, seveda tudi brez neprijetnih tresljajev. Le priganjanje prinese znan rezultat, povezan predvsem z brezstopenjskim menjalnikom – vrtenje motorja v visoke vrtljaje in povečan hrup, tudi poraba.

Ta nas je sicer prijetno presenetila, saj dejansko ni odstopala od tovarniških podatkov, ki segajo od 5,5 do 6,2 litra. Mondeo je na tedenskem preizkusu v povprečju porabil 6,2 litra na sto kilometrov. Na hitrih odsekih se je poraba približala sedmim litrom, pri umirjenem križarjenju po mestu in podeželskih cestah pa upadla pod 5,5 litra. To je zelo dober rezultat in vsaj primerljiv z dizelskim mondeom.

Končna sodba pa zaradi vseh naštetih lastnosti vsekakor govori v prid hibridnemu mondeu, še zlasti zaradi prijetnega in varčnega motornega sklopa.

V druge lastnosti osveženega mondea se tokrat ne bomo poglabljali. Že ta petek si lahko preberete, kako se je sicer dizelski mondeo karavan s 140 kilovati na testu PRIMA izkazal v primerjavi s tekmeci – peugeotom 508, renaultom talismanom, oplom insignio, volkswagnom passatom in škodo superb.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

Moje finance
Razno
Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!
Moje finance
RaznoKsenija Sedej Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!

Ker verjamemo, da je načrtovanje pomembno opravilo osebnih financ, smo vam za začetek novega leta pripravili finančni koledar. Na enem mestu smo za vas zbrali vse pomembne finančne datume in dogodke od januarja do decembra 2021. Veste, kdaj morate oddati vlogo za vzdrževane družinske člane, kdaj oddati napoved kapitalskih dobičkov? Naj se na koledarju ne nabira prah, pogledujte nanj vse leto.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)