Ford mondeo je ena tistih avtomobilskih ikon, ki jo počasi preganjajo čas in trendi. Limuzina, petvratnik ali karavan namreč sodi med ogrožene vrste. Pa niti ne zaradi slabega razmerja med vsebino in ceno. Pravzaprav še daleč od tega. Kupci preprosto ne želijo več velikih karavanov, premami jih le še nemški ali češki tekmec, pravijo prodajne številke.
Podrobneje o osveženem mondeu.
A pri Fordu so se odločili, da z mondeom vztrajajo, kar glede na vse manjšo konkurenco niti ni tako nespametno. Sočasno pa razvijajo smer, ki gre najbolje v denar – športne terence. Na srečo novega mondea niso zgolj temeljito osvežili, ampak so mu vgradili tudi zelo posrečen hibridni sklop, sestavljen iz elektro- in klasičnega bencinskega stroja. Ta ima skoraj vse, kar od hibrida pričakujete. Poleg tega je še za 2.570 evrov cenejši od podobno zmogljivega dizelskega motorja v mondeu in večinoma precej bolj prijeten v vožnji.
Cena hibridnega mondea, denimo v karavanski različici in z nekaj bogatejšo opremo titanium, je, upoštevaje popust, 29 tisočakov, dizelskega mondea s 140 kilovati in klasičnim samodejnim menjalnikom pa 31.570 evrov. Številke govorijo v prid hibrida, sporočajo pa tudi, da je Ford od junija mondea podražil za 510 evrov. Pred poletjem je takšen hibrid namreč stal 27.190 evrov, danes stane 27.700 evrov. Z opremo titanium pa 29 tisoč evrov.
Podroben pogled pogona razkrije, da ima mondeo kar dva zmogljiva stroja. Dvolitrski bencinar s 107 kilovati, ki deluje po varčnem Atkinsonovem ciklu, in elektromotor z 88 kilovati. Skupna moč ni seštevek obeh strojev, ampak še vedno obetavnih 138 kilovatov oziroma 187 konjskih moči, ki se na cesto prenašajo prek brezstopenjskega samodejnega menjalnika CVT. Same številke so ugodne, poročajo o pospešku do stotice v 9,2 sekunde. Največja hitrost je sicer skromnejša, 187 kilometrov na uro, a tega mu ne moremo šteti kot veliko slabost. Povprečna poraba sama po sebi ne obljublja veliko, razpon sega od 5,5 do 6,2 litra.
Preden gremo na vožnjo, je treba poudariti še prostorske razmere v mondeu. Te so v kabini enako velikodušne ne glede na pogon. Prtljažnik pa je postal žrtev razmeroma velike baterije (ta ima zmogljivost 1,4 kilovatne ure, še enkrat več kot, denimo, Toyotini hibridi), kar pomeni, da je dno prtljažnika precej višje, prostornina pa le 403 litre (ob podrti zadnji klopi prek 1.500 litrov), kar je 122 litrov manj kot v dizelskem ali bencinskem mondeu karavan.
Izkušnja pa je tista, ki razkrije čokoladno stran hibridnega stroja. Ta tudi pozimi vžiga neslišno, spelje le na elektriko in ob dodajanju plina nezaznavno vključi prijetno brbotajoč bencinski motor. Le na elektriko naj bi hibridni mondeo zmogel prevoziti 3,5 kilometra, a to nam v zimskih razmerah ni uspelo.
Oba stroja skupaj z brezstopenjskim menjalnikom delujeta v sožitju, kakršnega od dizla ne morete pričakovati. Jutranji starti so, še posebej v hladnem vremenu, tihi in prijetni. Speljevanje vselej odločno in brez značilnih predahov dizelskega motorja, seveda tudi brez neprijetnih tresljajev. Le priganjanje prinese znan rezultat, povezan predvsem z brezstopenjskim menjalnikom – vrtenje motorja v visoke vrtljaje in povečan hrup, tudi poraba.
Ta nas je sicer prijetno presenetila, saj dejansko ni odstopala od tovarniških podatkov, ki segajo od 5,5 do 6,2 litra. Mondeo je na tedenskem preizkusu v povprečju porabil 6,2 litra na sto kilometrov. Na hitrih odsekih se je poraba približala sedmim litrom, pri umirjenem križarjenju po mestu in podeželskih cestah pa upadla pod 5,5 litra. To je zelo dober rezultat in vsaj primerljiv z dizelskim mondeom.
Končna sodba pa zaradi vseh naštetih lastnosti vsekakor govori v prid hibridnemu mondeu, še zlasti zaradi prijetnega in varčnega motornega sklopa.
V druge lastnosti osveženega mondea se tokrat ne bomo poglabljali. Že ta petek si lahko preberete, kako se je sicer dizelski mondeo karavan s 140 kilovati na testu PRIMA izkazal v primerjavi s tekmeci – peugeotom 508, renaultom talismanom, oplom insignio, volkswagnom passatom in škodo superb.