Audi A4 je v času prodora športnih terencev, tudi domače znamke, ostal nekako v senci pozornosti. Številke sicer kažejo, da je to še vedno najbolje prodajani audi. V novo leto pa vstopa s kar temeljito prenovo.
Prvo poročilo o novem audiju A4 pred prenovo, septembra 2015
Audija A4 imamo v spominu kot najbolj pogost, skoraj monopolni model nemške znamke, ki je v zlatih časih Audija našel tudi blizu tisoč kupcev na leto v Sloveniji. A razmere se spreminjajo, niti ne nujno v slabost avtomobilskih znamk, vsekakor pa spreminjajo razmerja med modeli in zasnovami.
V letu 2019 ima audi A4 na našem trgu še vedno najvišje mesto v prodaji, letos si je denimo odrezal 18 odstotkov Audijeve pogače. »Obkrožen s športnimi terenci Q3 in Q5 z zaostankom le nekaj odstotnih točk pa prihodnje leto ne bo več ohranil vodilnega položaja,« pravi direktor znamke Audi Franci Bolta in dodaja, da sicer tudi klasika ohranja svoj krog privržencev. Takšnih, ki si želijo novega audija A4 v limuzinski, karavanski (avant) in rahlo robustni (allroad) različici, pa bo prihodnje leto okoli 200.
In kaj bodo dobili kupci sicer še precej svežega Audijevega poslovnega avtomobila? Korenito spremenjeno zunanjost, bolj ostre poteze, širšo masko in ločen motorni pokrov. Polne LED-luči so zdaj serijske pri vseh modelih, obenem so oblikovno spremenjene. Za doplačilo pa so še vedno na voljo matrični žarometi. Mere audija A4 so se ob tem spremenile le za odtenek, pa še to na račun novih odbijačev.
V kabini bo voznik opazil nov 10,1-palčni osrednji informacijski zaslon, ki mu po novem ukazujejo na dotik ali glasovno. Audi mu je namenil tudi nov zmogljivejši vmesnik MIB3 z osemjedrnim čipom. Merilniki pred voznikom so lahko klasični ali doplačljivi digitalni, diagonale 12,3 palca.
Motorni del označuje dizelska prevlada, saj motorji na plin segajo od oznak 30 TDI do 45 TDI. Ponujajo pa 100, 120, 140 ali (v tem primeru je pod pokrovom trilitrski šestvaljnik) 170 kilovatov moči, kar pomeni 136, 163, 190 oziroma 231 konjskih moči. Cene dizelskih audijev segajo od 38.940 do 49.970 evrov.
Vsi po vrsti so opremljeni s samodejnim menjalnikom - štirivaljni s S tronicom z dvema sklopkama, šestvaljniki pa s klasičnim samodejnim menjalnikom. Najmočnejši 45 TDI ima tudi serijski štirikolesni pogon quattro. Povsem na vrhu pa je vrhunski audi S4, ki je tokrat dizelski. Poganja ga trilitrski šestvaljni turbodizel s 255 kilovati oziroma 347 konjskimi močmi, do stotice skoči v 4,8 sekunde.
Za karavanski avant boste doplačali dobra dva tisočaka, allroad pa je na voljo le z dvema motorjema 40 TDI in 45 TDI. Stane med 47.600 in 55.360 evri.
Bencinska ponudba je skromnejša in cenejša. Obsega pa dvolitrski turbo štirivaljnik v 35 TFSI s 110 kilovati, 40 TFSI s 140 kilovati in 45 TFSI quattro s 180 kilovati. Najcenejši 35 TFSI je opremljen z ročnim menjalnikom in stane 34.200 evrov, avtomatika ga podraži na 36.540 evrov.
Pet motorjev je opremljenih z blagim hibridnim sistemom, električno omrežje je 12-voltno. Le pri S4 je 48-voltno. Audi obljublja, da rešitev prinaša do 0,3 litra manjšo porabo goriva.