Avto

Recept za enega najboljših SUV na trgu

Prejšnji vikend smo spoznali novega mercedes-benza GLB. Že peti oziroma sedmi (če štejemo kupejevske različice) SUV te znamke je v teoriji le ena od izpeljank kompaktne družine A. V praksi pa brez dvoma najbolj posrečen športnoterenski mercedes, ki se s prostorom zajeda tudi razred višje.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.11.2019 00:01
Čas branja: 5 min
Recept za enega najboljših SUV na trgu
Novi mercedes-benz GLB namreč ni le dvignjeni B, ampak je kljub skupnim delom v celem zelo poseben in uporabnostno naravnost izjemen avto, ki ga s kompaktnim razredom povezuje le osnova podvozja in prednjega pogona. Foto: Mercedes-Benz

Navdušenje nad športnimi terenci je na trg naplavilo množico različic, zgrajenih na enaki osnovi. To je seveda smiselno, saj jih trg s slastjo pogoltne, strošek razvoja in izdelave izvedenk pa je vsekakor nižji kot pri novem modelu. Pri Mercedes-Benzu in tudi drugih prestižnih znamkah je ta pojav še bolj opazen. Iz kompaktne družine, ki šteje razred A, B, CLA, CLA shooting brake in GLA, se je rodila še šesta različica GLB, ki pa je na moč posebna. Po našem mnenju celo najbolj posrečena med vsemi.

Kompaktni mercedes, ki je zrasel čez meje

Novi GLB namreč ni le dvignjeni B ali daljši GLA (ta sicer sloni še na prejšnji osnovi), ampak je kljub skupnim delom v celem zelo poseben in uporabnostno naravnost izjemen avto, ki ga s kompaktnim razredom povezuje le osnova podvozja in prednjega pogona. Inženirji so z GLB stopili iz okvirja in novinca krepko podaljšali, v medosju denimo za deset centimetrov, na krepkih 2,83 metra, v dolžino pa na 4,63 metra, s čimer GLB prerašča tudi tekmece, kot sta BMW X1 in audi Q3.

Obline karoserije so ob tem spremenili v bolj stroge oglate, a še vedno mehko speljane poteze, mu nadeli bolj robusten videz in očitno podobnost z največjim GLS ter mu dali izjemno uporaben značaj.

GLB tako mersko sega že v območje bolj prestižnega, a tudi za osem tisočakov dražjega GLC (ocenjeno pri različicah 200d 4Matic), ki je za štiri centimetre daljši, šest centimetrov širši in za dva centimetra nižji od GLB, pa tudi 100 kilogramov težji.

Prostor za dvometraše in še prtljago

Oglate poteze, denimo navpično odsekan prednji del in zadek ter podaljšana medosna razdalja, namreč GLB prinašajo obilico prostora, značilnega za razred višje. V prednjem delu to pomeni, da je iz razredov A, B in CLA znano okolje prečno postavljenih elektronskih merilnikov postavljeno v najbolj zračno in prostorno okolje doslej z 1,07 metra prostora za glave (merjeno od sedalnega dela sedeža), zadaj je tega nekaj manj kot meter oziroma dovolj tudi za dvometraše.

Ti se bodo dobro počutili tudi zaradi prostorne (vzdolžno pomične) zadnje klopi, ki ne omejujejo kolen. GLB pa poleg tega ponuja še tretji sedežno vrsto, ki je pričakovano skromna, a tudi edina v tem razredu. Za otroke se bo tam vselej našel prostor.

Prtljažnik kot v enoprostorcu

Navpično zadnje steklo prinaša še res velik prtljažnik, v osnovi ta sprejme 570 litrov, za prednjimi sedeži pa (merjeno do stropa) kar 1.805 litrov, kar pomeni, da se GLB v tej postavitvi spremeni v konkretnega enoprostorca, ki zmore tudi prevoz do 2,67 metra dolgih predmetov, če podremo še sopotnikov sedež. Ob tem je dobro oziroma za prestižno znamko kar ključno, da GLB poleg prostora ponuja tudi zelo dobro bivalno in vozniško izkušnjo.

Izjemni AMG 35, prijetni 200d

Najmočnejša različica AMG 35 4Matic z 225 kilovati oziroma 306 konjskimi močmi je denimo uživaško zabavna. Dvolitrski turbo zna odločno in tiho pospeševati ne glede na število vrtljajev ali pa športno prijetno zapeti in se do stotice izstreliti v le 5,2 sekunde. Sanjski zavoji nad Malago in Marbello so dokazali, da je takšen GLB tudi čvrst, lahko vodljiv in pogonsko temeljit avto, ki v celoti podpira oznako uporabnega družinskega avtomobila, ki se zna spremeniti v športnika.

Bolj razumen, morda celo cenovno najbolj zanimiv dizelski GLB 200d s 110 kilovati in slovensko ceno 38.940 evrov je tih, zmogljiv, varčen (poraba na preizkusu pod šestimi litri) in tudi cenovno vsaj za premijski razred precej ugoden in zato ena boljših alternativ tekmecem, pa tudi srednjerazrednim karavanom.

Začetek pri 37 tisočakih

Najbolj preudarni pa bodo vsekakor pogledali za bencinskim GLB 200 s 120 kilovati in ceno 37.390 evrov ali pa 40 evrov cenejšim GLB 180d s 85 kilovati in dvolitrskim mercedes-benzovim dizlom. A varčevanje vsaj v tem primeru utegne biti napačno, močnejši stroji niso toliko dražji, kolikor dodane vrednosti ponudijo.

Na terenu zmore več, kot bi mu pripisali

S ceste še na teren, ki je preteklo soboto ravno v višavju španske Ronde okreval po temeljitem nalivu. GLB je s pomočjo 20-centimetrske oddaljenosti od tal, terenskega (off road) programa, ki med drugim zagotavlja stalen štirikolesni pogon (v osnovi ima prednjega, prenos uravnava sklopka haldex), in temeljite elektronike zmogel več, kot bi kdorkoli pričakoval od SUV.

Poleg konkretnih vzponov in spustov po več kot 40-stopinjskem klancu nam je ponudil tudi 25-stopinjski bočni nagib (uradno zmore kar 35-stopinjskega), na koncu pa se je prav suvereno zazibal prek konkretnih grbin, ne da bi ob tem podrsal s trebuhom.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

FINANCE
PMM
Zelena luč za prvi električni mercedes
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Zelena luč za prvi električni mercedes 8

Ne popolnoma svež, a vseeno temeljit je prvi električni mercedes-benz EQC zapeljal na naš trg. Za dobrih 73 tisočakov ponuja prek 400 konjev, več kot 400 kilometrov dosega in silovito vozniško izkušnjo.

FINANCE
Avto
Novi davek je krepko pocenil luksuzne avte, a cene so še vedno višje kot v Nemčiji
Avto
AvtoUroš Božin Novi davek je krepko pocenil luksuzne avte, a cene so še vedno višje kot v Nemčiji 6

Analiza cen luksuznih avtov po novem DMV sporoča, da trgovci prihrankov niso v celoti prenesli na kupce in, da novi davek morda ne bo v celoti zajezil nakupa in registracij v tujini.

FINANCE
Avto
Marca novi odboj prodaje avtomobilov. Se trg pobira?
Avto
AvtoUroš Božin Marca novi odboj prodaje avtomobilov. Se trg pobira?

Številke kažejo največje število novih registriranih avtomobilov po maju 2019. Česa ne razkrivajo?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Razkošje po nižji davčni stopnji
Avto
AvtoMiloš Milač Razkošje po nižji davčni stopnji

Kandidat za managerski avto leta 2021: mercedes-benz GLS

FINANCE
Avto
Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen 19

V Mercedesovi limuzini razreda C je več prostora, več naprednih tehnologij, več elektrike, več luksuza, zmanjkuje pa prostora za romantiko

FINANCE
Avto
Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S
Avto
AvtoMiloš Milač Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S 4

Nova limuzina razreda S je znova enciklopedija tehničnih inovacij, udobja, razkošja in spokojnosti, ki jo ne zmoti niti popolna digitalizacija.

FINANCE
Avto
Novi DMV deluje: v Slovenijo že januarja pripeljal lamborghinija
Avto
AvtoUroš Božin Novi DMV deluje: v Slovenijo že januarja pripeljal lamborghinija 2

Januarska prodaja avtomobilov je bila manjša za 29,3 odstotka. Kdo je v tej žalosti povečal prodajo?