Navdušenje nad športnimi terenci je na trg naplavilo množico različic, zgrajenih na enaki osnovi. To je seveda smiselno, saj jih trg s slastjo pogoltne, strošek razvoja in izdelave izvedenk pa je vsekakor nižji kot pri novem modelu. Pri Mercedes-Benzu in tudi drugih prestižnih znamkah je ta pojav še bolj opazen. Iz kompaktne družine, ki šteje razred A, B, CLA, CLA shooting brake in GLA, se je rodila še šesta različica GLB, ki pa je na moč posebna. Po našem mnenju celo najbolj posrečena med vsemi.
Kompaktni mercedes, ki je zrasel čez meje
Novi GLB namreč ni le dvignjeni B ali daljši GLA (ta sicer sloni še na prejšnji osnovi), ampak je kljub skupnim delom v celem zelo poseben in uporabnostno naravnost izjemen avto, ki ga s kompaktnim razredom povezuje le osnova podvozja in prednjega pogona. Inženirji so z GLB stopili iz okvirja in novinca krepko podaljšali, v medosju denimo za deset centimetrov, na krepkih 2,83 metra, v dolžino pa na 4,63 metra, s čimer GLB prerašča tudi tekmece, kot sta BMW X1 in audi Q3.
Obline karoserije so ob tem spremenili v bolj stroge oglate, a še vedno mehko speljane poteze, mu nadeli bolj robusten videz in očitno podobnost z največjim GLS ter mu dali izjemno uporaben značaj.
GLB tako mersko sega že v območje bolj prestižnega, a tudi za osem tisočakov dražjega GLC (ocenjeno pri različicah 200d 4Matic), ki je za štiri centimetre daljši, šest centimetrov širši in za dva centimetra nižji od GLB, pa tudi 100 kilogramov težji.
Prostor za dvometraše in še prtljago
Oglate poteze, denimo navpično odsekan prednji del in zadek ter podaljšana medosna razdalja, namreč GLB prinašajo obilico prostora, značilnega za razred višje. V prednjem delu to pomeni, da je iz razredov A, B in CLA znano okolje prečno postavljenih elektronskih merilnikov postavljeno v najbolj zračno in prostorno okolje doslej z 1,07 metra prostora za glave (merjeno od sedalnega dela sedeža), zadaj je tega nekaj manj kot meter oziroma dovolj tudi za dvometraše.
Ti se bodo dobro počutili tudi zaradi prostorne (vzdolžno pomične) zadnje klopi, ki ne omejujejo kolen. GLB pa poleg tega ponuja še tretji sedežno vrsto, ki je pričakovano skromna, a tudi edina v tem razredu. Za otroke se bo tam vselej našel prostor.
Prtljažnik kot v enoprostorcu
Navpično zadnje steklo prinaša še res velik prtljažnik, v osnovi ta sprejme 570 litrov, za prednjimi sedeži pa (merjeno do stropa) kar 1.805 litrov, kar pomeni, da se GLB v tej postavitvi spremeni v konkretnega enoprostorca, ki zmore tudi prevoz do 2,67 metra dolgih predmetov, če podremo še sopotnikov sedež. Ob tem je dobro oziroma za prestižno znamko kar ključno, da GLB poleg prostora ponuja tudi zelo dobro bivalno in vozniško izkušnjo.
Izjemni AMG 35, prijetni 200d
Najmočnejša različica AMG 35 4Matic z 225 kilovati oziroma 306 konjskimi močmi je denimo uživaško zabavna. Dvolitrski turbo zna odločno in tiho pospeševati ne glede na število vrtljajev ali pa športno prijetno zapeti in se do stotice izstreliti v le 5,2 sekunde. Sanjski zavoji nad Malago in Marbello so dokazali, da je takšen GLB tudi čvrst, lahko vodljiv in pogonsko temeljit avto, ki v celoti podpira oznako uporabnega družinskega avtomobila, ki se zna spremeniti v športnika.
Bolj razumen, morda celo cenovno najbolj zanimiv dizelski GLB 200d s 110 kilovati in slovensko ceno 38.940 evrov je tih, zmogljiv, varčen (poraba na preizkusu pod šestimi litri) in tudi cenovno vsaj za premijski razred precej ugoden in zato ena boljših alternativ tekmecem, pa tudi srednjerazrednim karavanom.
Začetek pri 37 tisočakih
Najbolj preudarni pa bodo vsekakor pogledali za bencinskim GLB 200 s 120 kilovati in ceno 37.390 evrov ali pa 40 evrov cenejšim GLB 180d s 85 kilovati in dvolitrskim mercedes-benzovim dizlom. A varčevanje vsaj v tem primeru utegne biti napačno, močnejši stroji niso toliko dražji, kolikor dodane vrednosti ponudijo.
Na terenu zmore več, kot bi mu pripisali
S ceste še na teren, ki je preteklo soboto ravno v višavju španske Ronde okreval po temeljitem nalivu. GLB je s pomočjo 20-centimetrske oddaljenosti od tal, terenskega (off road) programa, ki med drugim zagotavlja stalen štirikolesni pogon (v osnovi ima prednjega, prenos uravnava sklopka haldex), in temeljite elektronike zmogel več, kot bi kdorkoli pričakoval od SUV.
Poleg konkretnih vzponov in spustov po več kot 40-stopinjskem klancu nam je ponudil tudi 25-stopinjski bočni nagib (uradno zmore kar 35-stopinjskega), na koncu pa se je prav suvereno zazibal prek konkretnih grbin, ne da bi ob tem podrsal s trebuhom.