Avto

(Avtomobilski paradoks) Ustvarjajo prihodnost, vendar živijo v preteklosti

Avtomobili so vsako leto, z vsakim modelom vse bolj izpopolnjeni. Pri tem se pogosto poraja vprašanje, kako dolgo je še do popolnosti. Koliko možnosti je še za izboljšave. Z novimi postopki razvoja in orodji se odpirajo nove možnosti. Bili smo med izbranimi mediji, ki so nam v evropskem oddelku Forda pokazali procese oblikovanja novega avtomobila.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
12.11.2019 21:00
Dopolnjeno: 13.11.2019 11:30
Čas branja: 6 min

»Oblikovnega studia medijem ne odpremo pogosto, le za posebne namene. Tudi znotraj organizacije oblikovnega studia ne kažemo. Povabili pa smo vas, da vam pokažemo, kaj se dogaja za zavesami, kako pridemo do končne oblike avtomobila,« nas je nagovoril vodja Fordovih evropskih oblikovalskih studiev Amko Leenarts. Postopek oblikovanja so nam pokazali na primeru nove ford pume.

Prostorsko skiciranje

Oblikovalci uporabljajo orodje, ki jim omogoča, da ustvarjajo in delijo skice, ki jih lahko takoj doživijo z voznikovega ali kateregakoli drugega sedeža. Oblikovalec vešče s posebnim svinčnikom riše po večji tablici. Skice ustvarja kar v 360-stopinjskem načinu. Ob risanju je ob gledanju na platno postavljen v kabino, kjer lahko ob armaturni plošči opazuje še vrata, sedeže in kako oblikovno sobivajo.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

»Najprej naredim rdečo skico. Zatem grem prek skice s črno barvo kot v stripih in dodam več podrobnosti. Sledi nanašanje barv, na koncu dodam še sence,« nam ob prikazovanju skic pojasni Nicolas Fourny, Fordov oblikovalec notranjosti. Oblikovalci so ponavadi najprej izdelali dvodimenzionalne skice, pozneje pa so jih pretvorili v 3D prek računalnika.

»Orodje mi omogoča, da vstopim v notranjost in oblikujem elemente od znotraj.« Tako si je olajšal prepoznavanje izboljšav, kot so širina ali višina sedežev, preglednost za zadnje potnike, spreminjanje velikosti in postavitve pripomočkov v notranjosti ter eksperimentiranje z barvami, materiali in oblikami. Oblikovalcem 360-stopinjska skica rabi kot šablona vozniške izkušnje pred računalniškim modeliranjem. Pri Fordu so 360-stopinjske skice že vključene v proces oblikovanja novih vozil.

Kako skriti kompromise

»Osredotočili smo se na človeško izkušnjo. Želeli smo, da je ford puma videti športno, zapeljivo in je hkrati praktičen avto. Lastnosti, ki ponavadi ne gredo najbolje skupaj,« priznava oblikovalec zunanjosti Thomas Morel. »Osnova pume je fiesta, ki smo jo na vsaki strani razširili za 35 milimetrov, medosno razdaljo pa podaljšali za devet centimetrov. Želeli smo jo drugače predstaviti. Bočna linija se od prednjih žarometov vzpenja do ogledala, nato se spusti. Ob odpiranju zadnjih vrat se odpre še del blatnika, ki preprečuje, da bi si pri vstopu umazali hlače. Boki so bolj poudarjeni, imajo več oblike in odseva.«

»Tu gre za nenehno sodelovanje z inženirji. Koliko globine imajo lahko stranice avta, koliko omogoča material in koliko stiskalnice. Kompromise smo želeli skriti.« Puma se lahko pohvali z dodatnim prostorom pod prtljažnikom, zaradi tega pa nima rezervne pnevmatike. »Pretehtali smo pozitivne in negativne lastnosti rezervne pnevmatike in ugotovili, da prednosti odtehtajo pomanjkljivosti. Do predrtja pnevmatik pride redko, iskreno pa sam pnevmatike ne bi šel menjat ob cesti, je prenevarno, in bi raje poklical asistenco,« dodaja Morel.

Mega presenečenje

»V avtomobilskem B-razredu je prtljažnik vedno premajhen,« je med praznjenjem prtljažnika opozoril produktni vodja Daniel Schweren. Ob nalaganju je vedno v napoto pokrivalo prtljažnika. Zato so razvili takšno, ki se umakne skupaj s prtljažnimi vrati. Prilagodljiva polica dovoljuje tudi, da se prtljažnik napolni bolj kot pri trdi polici. Za večjo uporabnost je prtljažnik širok meter. Ima dvojno dno, ki se lahko postavi za hrbtišča sedežev in tako ne odžira prostora. Pod dnom prtljažnika pa je dodaten prostor, ki so ga poimenovali megabox in sprejme še 80 litrov prostornine.

Stranke, ki se pogosto znajdejo v zadregi, kam odložiti umazane stvari, bodo cenile megabox, ki je preprost za čiščenje, zaradi odtoka v dnu pa ga je mogoče očistiti s spiranjem. Do takšnih rešitev pridejo na srečanjih, ki so jih poimenovali energijska soba, kjer se že v zgodnji fazi razvoja vprašajo, kaj potrebujejo stranke, in dodajajo nove rešitve, ki spreminjajo izdelek. »Položaja sedežev ni mogoče spreminjati, saj smo želeli, da lahko vedno sedijo štirje odrasli,« še poudarja Schweren.

Ko avtomobili nadomestijo orkester

Notranjost avta je zaradi svoje oblike eden najslabših krajev za ozvočenje. Za prikaz zmogljivosti ozvočenja pa so strokovnjaki Bang & Olufsena s tremi avti v dvorani ustvarili koncertno ozračje. Presenetljivo, da lahko avtomobilsko ozvočenje napolni s kakovostno glasbo tako velik prostor. Po kabini so razporedili visoko-, nizko- in globokotonske zvočnike, ki lahko kakovostno glasbo predvajajo v visoki in nizki glasnosti. Ozvočenje je prilagojeno za vse – tako obljubljajo odličen zvok na vseh sedežih. Želeli so ustvariti občutek, da ne sediš v avtu.

Življenje v preteklosti

Oblikovalci so 'obsojeni' na delo pri skrivno čuvanih projektih prihodnosti, v vsakdanjem življenju pa se vračajo v preteklost. To priznava tudi Leenarts. »Pogosto sem nestrpen, saj sam postopek oblikovanja avtomobila traja 18 mesecev, nato pa mineta še dve leti, preden avto predamo prvim strankam. Želim si, da bi bil postopek hitrejši, razumem pa, da želimo doseči kakovost izdelave, zanesljivost in se izogniti vpoklicem,« dodaja Leenarts. »Leto in pol smo trije v popolni tajnosti oblikovali forda GT. V skrivnem kletnem studiu v Detroitu. Če smo se želeli sestati, smo si v sporočilu zapisali: Ali moraš na stranišče?«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Novi tektonski premiki pri Fordu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi tektonski premiki pri Fordu

Ford bo po 55 letih opustil Evropo kot samostojno regijo in jo priključil globalnim operacijam.

FINANCE
PMM
Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla 4

Fordov izvršni direktor je napovedal, da bodo leta 2023 podvojili proizvodnjo e-avtov, pozneje pa bodo postali največji proizvajalec električnih avtov na svetu.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Ford napovedal zgodovinsko prestrukturiranje
Avto
AvtoUroš Božin Ford napovedal zgodovinsko prestrukturiranje

Fordov električni oddelek se bo imenoval Ford model E, Ford Blue pa bo skrbel za vozila s klasičnim pogonom. Cilj reorganizacije je povečati dobičkonosnost.

FINANCE
PMM
Ford bo v Evropi do leta 2024 ponujal devet električnih vozil, leto pozneje pa megatovarno baterij
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Ford bo v Evropi do leta 2024 ponujal devet električnih vozil, leto pozneje pa megatovarno baterij 2

Ford bo širil ponudbo električnih avtov, do leta 2026 jih bo v Evropi prodal že 600 tisoč.

FINANCE
Avto
Fordov kavboj v novi rodeo z resnejšim orožjem
Avto
AvtoUroš Božin Fordov kavboj v novi rodeo z resnejšim orožjem

Novi ford ranger je postal še bolj možat, povezan in uporaben. V kabini bo prevladoval ogromen zaslon, pod motornim pokrovom pa dizelski šestvaljnik.

FINANCE
PMM
Električni dostavni ford s krepkim dosegom
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostAnže Jamnik Električni dostavni ford s krepkim dosegom

Novi e-transit custom bo ponujal do 380-kilometrski doseg. Znamka se sicer zelo resno loteva elektrifikacije in storitev za poslovne kupce.