Japonski Lexus letos praznuje 30 let obstoja. Ta razmeroma mlada znamka je na avtomobilskih trgih pustila pečat z odločnim nastopom v luksuzni razred leta 1989, s prvim luksuznim terencem RX leta 1998 in hibridi, ki so na voljo v vseh modelih. Najuspešnejši lexus je največji SUV RX, zato so ga ob obletnici podrobno in precej diskretno osvežili.
Z njim smo se pred kratkim zapeljali po zavitih cestah španskega otoka Ibiza. Te sicer niso ravno ustvarjene za velikana, ki ima najraje dolge avtocestne kilometre in lahkotno križarjenje po podeželju. So pa prav te ceste razkrile, kako delujejo vse novosti 4,89 metra dolgega in 2,2 tone težkega SUV.
Vzmetenje, ki prestreže tresljaje
Prvi vtisi, še zlasti na slabših odsekih cest, so opozorili na učinkovitejše vzmetenje, ki res vidno bolje prestreza manjše cestne luknje in neravnine in povsem odpravlja tresljaje, ki so sicer značilni za višje nasajene avtomobile. Vzmetenje RX je še vedno udobno, ta avto res odlično blaži cestne neravnine in hkrati poskrbi še za izjemno tiho in umirjeno vožnjo. Po zadnji prenovi pa ponuja malce boljši občutek za volanom, bolj natančno vodenje in zaradi boljše togosti karoserije tudi nekaj več čvrstosti.
Zvest limuzinskemu udobju
Kljub agresivnemu videzu prednjega dela in kljub zadku, ki bi mu lahko rekli tudi delno kupejevski, pa je RX ostal umirjen in udoben SUV brez želje po športnosti. To je danes že prava redkost, saj tekmeci dinamiko pišejo z veliko začetnico, posledično pa pogosto preveč otrdijo vzmetenje in tako zmanjšajo udobje velikanov.
Umirjen, odločen in tih pogon
RX na tem področju ostaja zvest tradiciji in limuzinskim nastavitvam, zato mu tako dobro pristaja tudi hibridni pogonski sklop, sestavljen iz 3,5-litrskega bencinskega V6 ter dveh elektromotorjev (šibkejši poganja zadnja kolesa) s skupno močjo 230 kilovatov (313 konjskih moči). Pogon deluje izjemno tiho. Pri speljevanju je neslišen, pri dodajanju plina pa z vklopom bencinskega motorja dobi globok in prijetno pritajen zvok velikega šestvaljnika.
Zaradi dvojnega pogona in brezstopenjskega menjalnika RX pospešuje hipno, zvezno in odločno, a nikoli agresivno. Ob polnem plinu se do stotice premakne v 7,7 sekunde, a za takšno divjanje ni nikakršne potrebe, niti mu ne pristaja.
Uradno hibridni RX porabi 5,8 litra bencina na 100 kilometrov, na preizkusni vožnji pa je potovalni računalnik pokazal na razpon porabe od sedem in deset litrov. V ponudbi je tudi le bencinski RX300 z dvolitrskim turbomotorjem s 175 kilovati. A zanj ni veliko zanimanja.
Razkošna kabina, povprečen prtljažnik
Razkošen značaj podpira tudi v podrobnostih zelo natančno izdelana in po želji tudi opremsko luksuzna potniška kabina z obilo prostora na prednjih dve foteljih in zadnjih sedežih, ki so nastavljivi tudi po naklonu naslona in tudi zato še bolj udobni. Soliden, a ne tako razkošen je tudi prtljažnik s 539 litri. Ob podiranju zadnje klopi se poveča na več kot 1.600 litrov.
Inovativne luči, ukazi na dotik
Boljša je tudi uporabniška izkušnja z novim RX, saj so inženirji nekoliko nerodnemu drsniku dodali ukaze na dotik. Pred menjalniško ročico so namestili še odprt predal z brezžičnim polnjenjem mobilnega telefona ter omogočili povezavo s sistemi Apple CarPlay in Android Auto.
Še pomembnejša tehnična novost oziroma kar inovacija pa je sistem BladeScan, s katerim je Lexus nadgradil prednja LED-žarometa nekoliko drugačne oblike. Ta imata vgrajeni posebni hitrovrteči se ogledali, prek katerih potuje svetlobni snop do leč in tako bolje osvetljuje cesto ter se prilagaja razmeram. Sistem naj bi bil še posebno učinkovit ponoči, saj se je doseg osvetlitve v primerjavi s prejšnjimi žarometi povečal z 32 na 56 metrov.
Vse spremembe so zajele tudi podaljšano 4,99 metra dolgo različico RX L.