Avto

Nastopaški BMW, o katerem so bodo kresala mnenja

Nekateri ga bodo občudovali, nekateri se bodo nad njim zgražali; BMW X6 razdvaja, voznikov pa to ne moti preveč – prej nasprotno.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
03.11.2019 20:20
Čas branja: 6 min
Nastopaški BMW, o katerem so bodo kresala mnenja
Temu potrjujejo tudi številke. Od leta 2008, ko so predstavili prvo generacijo, so jih prodali že skoraj 450 tisoč. Foto: Uroš Božin

BMW X6 je s svojim prihodom na trg leta 2008 in odkritjem kategorije kupejevskih športnih terencev delil mnenja in ustvaril kar precej nasprotnikov. Prva generacija je bila še posebej na tnalu kritikov, kljub težkim časom pa se je uveljavil kot uspešnica. S pohodom športnih terencev se je vse več kupcem zdela vse bolj smiselna tudi manj praktična in oblikovno bolj bahata kupejevska različica. To najbolje potrjujejo številke ter imitacije konkurentov. Naj omenimo najbolj očitne: mercedes-benz GLE coupe, range rover velar, audi Q8, porsche cayenne coupe, ki se večinoma postavljajo v svoji prvi generaciji, X6 se že v tretji.

Nesramno samozavesten

»Z X6 želimo nadaljevati uspeh X-družine,« je dejal Gerhard Thiel, vodja projekta X6 in X5. »BMW X6 je eden naših najbolj emocionalnih avtomobilov.« Od svoje osnove – BMW X5 – se zato razlikuje bolj kot kdaj prej. Z X5 si deli le sprednje luči. Vsi drugi deli karoserije pa so spremenjeni. Tudi ledvici sta bolj trapezoidne oblike. Ekstravertno osebnost bodo lahko kupci nadgradili še z osvetljenima ledvičkama; preostali del recepta pa sta bolj položna A-stebrička, nižja in hitreje padajoča strešna linija ter ekstravaganten zadek.

»Nismo želeli, da bi preveč izstopal,« je dejal oblikovalec Matthias Junghanns. »Bočna linija se vzpenja strmeje nad kljukama in poskrbi za drugačno lomljenje svetlobe.« Ime kupe pa upravičuje vpadljiv zadek z ozkimi in širokimi žarometi kot v limuzinskih kupejih. Reža pod zadnjimi lučmi nima funkcionalne naloge. »Nikoli ne oblikujemo rež, ki niso funkcionalne. Pri X6 smo po testiranjih ugotovili, da ima pri različnih hitrostih zelo različne učinke. Zato smo se na koncu odločili, da ostanejo zaprte. To je bila oblikovno ena najtežjih odločitev pri novem X6,« še priznava. »Spojlerja na strehi ter na prtljažnem pokrovu sta na sredini odrezana, da ne ovirata preglednosti.«

Zanemarljivih 65 litrov

Ob vstopanju je treba zaradi položnejših A-stebričkov blago nagniti glavo. Za volanom je občutek zaradi večje bližine vetrobranskega stekla manj pokončen in bolj limuzinski. Preostalo delovno okolje pa je znano iz BMW X5. Počutje je odlično, ergonomija vrhunska, izbor materialov morda celo najboljši v razredu. Čeprav se streha proti zadku spušča še hitreje kot pri predhodniku, je na zadnjih sedežih prostora za glavo dovolj. Delno jim je to uspelo z nižjo postavitvijo zadnjih sedežev. »Po pripombah strank so zadnji sedeži zdaj mehkejši kot pri predhodniku,« še dodaja Thiel. Prtljažnik je za 65 litrov manjši kot pri X5, še vedno pa to v praksi pomeni 580 litrov prostornine. Kar je še vedno veliko, le uporabnost je manjša zaradi manjše višine prtljažnega prostora.

Od varčnega dizla do eksplozivnega osemvaljinka

Od začetka bodo v ponudbi štirje motorji. Preverjena dizelska šestvaljnika 30d in M50d ter bencinska 40i ter M50i, s katerim smo se zapeljali na predstavitvi. V boju mase (2.235 kilogramov) in bencinskega osemvaljnika suvereno zmaga zadnji. Za največ užitkov je odgovorni 4,4 litra delavne prostornine ter 390 kilovatov (530 konjskih moči). Ob tem vsak rahel dotik stopalke za plin spremlja zgovoren zvok. Nastopaško zapoje, čeprav mu pri tem dodatno pomagajo še zvočniki. Sapo mi je vzelo pospeševanje v izstrelitvenem načinu. Sprint do sto kilometrov na uro traja le pičlih 4,3 sekunde, najvišja hitrost pa je omejena na 250 kilometrov na uro, kar pomeni skoraj 270 kilometrov na uro na merilnikih, preden v zabavo poseže blokada. Doživetje dodatno začini samodejni menjalnik, ki v načinu sport+ namenoma prestavlja grobo.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Doma je na autobahnu

Različici M50i v zavojih dodatno pomagajo aktivni stabilnostni sistem, ki zmanjšuje nagibanje karoserije, zapora zadnjega diferenciala, zračno vzmetenje in krmiljenje zadnjih koles. X6 se zato zavojev drži suvereno in predvidljivo, še posebej za orjaka, kakršen je, vendar pokaže svojo maso in velikost, ki zakonom fizike ne moreta uiti. Zato najbolj navduši na autobahnu, kjer lahko neovirano in brutalno raztegne svoje noge. Serijsko je M50i opremljen še s prilagodljivim dvoosnim zračnim vzmetenjem, ki omehča vožnjo, vendar je ta pri nižjih hitrostih v naseljih še vedno precej čvrsta.

Vsak X6 ima štirikolesni pogon xDrive, ki se med dinamično vožnjo opira bolj na zadnji kolesi. »Štirikolesni pogon lahko do 50 odstotkov moči pošlje na prednji kolesni par. Nad sto kilometri na uro gre vse več moči na zadnji kolesi, nad 180 kilometri na uro pa gre vsa moč na zadnji kolesi,« pojasnjuje Daniel Nowitcki, ki je pri X6 in X5 odgovoren za vozno dinamiko. Poraba po podeželskih cestah in avtocestah v okolici Münchna se je po vožnji v svobodomiselni maniri ustavila pri 18 litrih. Če ste obsedeni s številkami in vam to dopušča denarnica, bo pozneje v ponudbi tudi X6 M s 600 oziroma 625 konji. Slovenski kupci pa bodo zaradi nižje cene in porabe raje izbrali dizelska stroja.

Katera platišča bi izbral mojster?

Če ste obsedeni z velikostjo platišč, največja ne prinašajo najboljšega oprijema. X6 je serijsko obut v 19-palčna, na voljo pa so vse do 22 palcev. »Za najboljši kompromis bi izbral 21-palčna platišča, saj zagotovijo dober oprijem, udobje in videz. Zato smo testno floto opremili s takšnimi kolesi,« nam je zaupal Nowitcki. »Pri prevelikih platiščih na majhnih neravninah s poskakovanjem koles izgubljamo stik s podlago. Tudi v formuli 1 ne uporabljajo prevelikih platišč.«

Dodatni štirje tisočaki

Vstop v model samozavesti in elegance se začne pri 83.550 evrih, kar je približno štiri tisočake več kot X5. Ob bogatejšem seznamu serijske opreme je treba opozoriti na BMW-pomočnika, ki se odzove na besedi »Hey BMW«. Ukazovati mu bo mogoče tudi zunaj avta prek mikrofona na mobilniku. Doplačevati prav tako ni treba prilagodljivega vzmetenja, usnja vernasca, športnih sedežev in še več. Pri modelih M50i in M50d je športni paket M sport serijski. Motorja 30d in 40i pa je mogoče dodatno opremiti za brezpotja z izvedbo xLine, kjer so zaščitili podvozje, spremenili odbijače in dodali strešne nosilce. »V Alpah imamo precej premožnih strank, ki si ob izstopajoči obliki želijo tudi zmogljivosti,« pravi Nowitcki.

BMW X6 je z novo generacijo napredoval v vseh pogledih. Je bolj prostoren, bolj dinamičen in še bolj razdvaja. Kljub svojim terenskim kompetencam pa bo večino časa preživel na avtocestah in mestnih vpadnicah, kjer bo navduševal in strašil preostale voznike, ki si "drznejo" zapeljati na prehitevalni pas.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
Avto
BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov 25

BMW električni orjak bo ponudil kopico sodobne tehnike, krepke mere in doseg prek 600 kilometrov v različici iX xDrive50.

FINANCE
Avto
Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis
Avto
AvtoMiloš Milač Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis

Intervju z Blažem Urbanijo, direktorjem družbe Wallis Motor Ljubljana, ki je oktobra lani prevzel posel in objekt nekdanjega trgovca BMW A-Cosmosa.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
PMM
BMW priključna hibrida 330e in 530e: tudi elektrika lahko prinese užitek v vožnji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač BMW priključna hibrida 330e in 530e: tudi elektrika lahko prinese užitek v vožnji 19

Test: BMW 330e xDrive touring in 530e xDrive touring s sistemsko močjo 215 kilovatov, res skromno žejo in krepko skupno maso.

FINANCE
Avto
Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz
Avto
AvtoUroš Božin Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz

Zaprtje tovarn in prodajnih salonov je močno udarilo po financah v drugem četrtletju, v tretjem in četrtem trimesečju pa so v BMW dober del izgubljenega nadomestili.

FINANCE
PMM
Najmočnejši BMW v zgodovini bo vozil tudi na bencinske hlape
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Najmočnejši BMW v zgodovini bo vozil tudi na bencinske hlape 5

Prihodnost, vsaj bližnja, ne bo povsem električna. Novi BMW M pa bodo še nekaj časa delovali tudi na bencinske hlape, je sporočilo koncepta BMW XM, ki ga je bavarska znamka danes razkrila na sejmu Art Basel 2021 v Miami Beachu.

FINANCE
Avto
BMW z i4 napada teslo model 3
Avto
AvtoUroš Božin BMW z i4 napada teslo model 3 22

Električni BMW z M-značko je mešanica novega električnega pogona in starih izpiljenih kosti. Je elektrika naposled dobila prvi pravi BMW?