Avto

Kaj prinaša osma generacija ljudskega golfa

Golf že desetletja simbolizira ljudski avto. Tokrat postaja pametnejši, povezljiv, digitaliziran in oborožen z naprednejšimi varnostnimi sistemi. Na voljo bo tudi kot blagi in priključni hibrid. Na ceste bo zapeljal decembra.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
24.10.2019 19:45
Dopolnjeno: 25.10.2019 01:30
Čas branja: 5 min

Končno smo dočakali osmo generacijo Volkswagnove svetovne uspešnice – golfa. Njegovi bratje so v sedmih generacijah in 45 letih našli več kot 35 milijonov kupcev. Volkswagen je, zahvaljujoč uspehom golfa, zrasel v velikana, kot ga poznamo danes. Nova generacija ima pomembno vlogo, saj se bo bojevala proti napadu priljubljenih športnih terencev. Prepušča se digitalizaciji in se spopada z drugimi izzivi, ki strašijo po avtomobilski industriji.

Elektrifikacija, avtonomna vožnja, digitalizacija, mešanje kart med avtomobilskimi segmenti in vse strožji predpisi izpustov so izzivi, ki so v zadnjih letih hkrati padli na glavo proizvajalcev. Zato so si v Wolfsburgu za novo generacijo svojega paradnega konja vzeli več časa.

Pri golfu ni šale, saj izraža srce nemške znamke in ljudskih avtomobilov. Toda njegov uspeh ni več samoumeven. Številke v Sloveniji kažejo, da se je lani prodaja golfov zmanjšala za več kot 15 odstotkov. Nad "njegovim" razredom so se znesli športni terenci. Po prvih načrtih bi ga morali predstaviti že na začetku poletja, razkritje pa je bilo zaradi zapletov prestavljeno na jesen.

Zavleklo se je celo za rojstvo električnega ID.3, ki napoveduje novo – električno – dobo znamke. Večina prodanih avtomobilov bo še lep čas klasičnih, tu pa golfa ni mogoče zasenčiti. Za razkritje so izbrali domači Wolfsburg, ob znanih steklenih silosih, kjer skladiščijo nove volkswagne.

Kaj je novega

Kdor je pri golfu pričakoval oblikovno revolucijo, se je uštel. Skozi generacije je bila izbrušena do potankosti. Silhueta z močnim C-stebričkom in kratkimi previsi, ki je zaščitni znak golfa in sprednjega spodnjega avtomobilskega razreda, tako ostaja nespremenjena. Le manjše spremembe pa kupci cenijo skozi čas, saj se tako oblika bolje stara.

V Wolfsburgu so upokojili trivratno karoserijo. Petvratna pa je narejena na modularni platformi MQB. Oblikovno so najočitnejše spremembe doletele žaromete, ki se od predhodnih generacij najbolj razlikujejo. Vse zmogljivejši in manjši žarometi omogočajo, da so celotna svetila ožja. V različici s priključnim hibridom pa se linija LED-luči nadaljuje skozi celotno širino avtomobila. Na zadku je opazno manjše preoblikovanje luči, odbijača in prtljažnih vrat, ime pa so prestavili na sredino pod značko.

Delovno okolje digitalizirano

Korenitejše spremembe vidimo, ko odpremo vrata. Kabina je spremenjena toliko, da je z golfom ne bi povezali niti poznavalci. Gumbov in stikal skoraj ni. »V svetu, v katerem se na vsakem koraku srečamo s kompleksnostjo, novi golf vozniku omogoča, da vozilo upravlja intuitivno,« je dajal vodja oblikovanja pri Volkswagnu Klaus Bischoff. Visoka in postarana armaturna plošča se je poslovila, v novi jo pričakovano v velikem delu sestavljajo zasloni. Pred voznikom je zaslon z merilniki, še večji pa je na sredini armaturne plošče. Močno so izboljšali multimedijski sistem, ki ga je mogoče upravljati glasovno.

Digitalni, pameten in povezljiv

Golf je in bo z voznikom povezan bolje kot kadarkoli. Digitalni merilniki velikosti 10,25 palca so del standardne opreme, projicirni zaslon pa bo na voljo za doplačilo. Odklepanje bo v prihodnosti mogoče z mobilnim telefonom. Že od začetka je vgrajena Alexa. Aplikaciji We Connect in We Connect Plus omogočata pretakanje radijskih vsebin. Prvič je mogoče pomočnike posodabljati, določeni dodatki pa se lahko na avtomobilu aktivirajo tudi pozneje. Če oprema, kot je adaptivni tempomat, navigacija ali glasovno upravljanje, ni bila izbrana pri nakupu vozila, jo bo mogoče aktivirati med lastništvom.

Serijsko je golf opremljen s sistemom Car2x, ki omogoča komuniciranje z drugimi avtomobili, oddaljenimi do 800 metrov, in s prometnimi znaki. S podatki o nesrečah, okvarjenih vozilih, zastojih, delu na cesti pravočasno opozarja voznika in informacijo pošlje preostalim vozilom drugih znamk. Nova generacija prilagodljivega tempomata prek navigacije spremlja položaj vozila in upočasni pred zavoji, križišči in omejitvami. Potovalni pomočnik lahko prevzame krmiljenje, pospeševanje in zaviranje vse do hitrosti 210 kilometrov na uro.

Kaj bo serijsko

Novi golf bo mogoče opremiti s paketi opreme golf, life, style in R-line. Vstopni paket opreme golf ponuja sprednje in zadnje LED-žaromete, zagon motorja brez ključa, digitalne merilnike, osrednji zaslon velikosti 8,25 palca, spletne storitve We connect, multifunkcijski volan, samodejno klimatsko napravo, sistem za ohranjanje voznega pasu, zaviranje v sili, ki spremlja pešce in kolesarje, ter Car2x.

Ofenziva hibridov

Volkswagen z novim golfom začenja hibridno ofenzivo. Na izbiro bo kar pet hibridov. Trije motorji z razponom moči od 81 (110 konjev) do 110 kilovatov (150 konjev) bodo opremljeni z blagim 48-voltnim hibridnim sistemom in oznako eTSI, v dveh izvedbah pa kot priključni hibrid z oznako eHybrid ter močjo 150 kilovatov (204 konji) ali 180 kilovatov (245 konjev). Priključna hibrida se ponašata z baterijo zmogljivosti 13 kilovatnih ur in z dosegom okoli 60 kilometrov. Izbirali boste lahko tudi med dvema bencinskima in dizelskima motorjema ter pogonom na zemeljski plin. Prihodnje leto bodo sledile različice z oznakami GTI, GTI TCR, GTD, GTE ter R z več kot 221 kilovati (300 konjskih moči).

Foto: Uroš Božin in Volkswagen

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

FINANCE
PMM
Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni 2

Nemški Vokswagen je lani izpuste ogljikovega dioksida zmanjšal za 20 odstotkov, na le 99,8 grama; s pomočjo legalnih trikov je cilj 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer zgrešil le za pol grama

FINANCE
Avto
Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti 5

Volkswagen je lani prodal 422 tisoč električnih avtov in priključnih hibridov, v zahodni Evropi so ti pomenili kar 11 odstotkov prodaje, v Sloveniji pa je z električnimi presegel 50-odstotni delež

FINANCE
Avto
Ad hoc objava iz Volkswagna: družba je v zadnjem četrtletju lani dobavila več avtov kot v tretjem
Avto
AvtoAlbina Kenda Ad hoc objava iz Volkswagna: družba je v zadnjem četrtletju lani dobavila več avtov kot v tretjem

Pri Volkswagnu pričakujejo, da bo letos tranzicijsko leto. Trenutno pa jim velik izziv pomeni pomanjkanje polprevodnikov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Volkswagen velikopotezno v elektromobilnost
Avto
AvtoUroš Božin Volkswagen velikopotezno v elektromobilnost 7

V nemškem velikanu želijo postati najbolj zaželena trajnostno usmerjena avtomobilska znamka. Kako bodo financirali visokoleteči prehod v e-mobilnost in kakšni bodo novi poslovni modeli?

FINANCE
PMM
Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov 2

Lani je prodaja električnih avtov in priključnih hibridov zrasla za 40 odstotkov, na prvem mestu je spet Tesla.

FINANCE
PMM
(video) VW razvija robota, ki bo sam polnil e-avte
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar (video) VW razvija robota, ki bo sam polnil e-avte 5

Koncept povsem avtonomnega robota za polnjenje električnih vozil je namenjen polnjenju v garažnih hišah in drugih parkiriščih z omejenim dostopom.

FINANCE
PMM
Elektrika pomaga, Volkswagnova delnica trese borze (skoraj) kot Teslina
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Elektrika pomaga, Volkswagnova delnica trese borze (skoraj) kot Teslina

»Naj začnem z očitnim: e-mobilnost je zmagala,« je v ponedeljek rekel Volkswagnov šef Herbert Diess in delnica VW je poletela, kot da bi bila Teslina.