Končno smo dočakali osmo generacijo Volkswagnove svetovne uspešnice – golfa. Njegovi bratje so v sedmih generacijah in 45 letih našli več kot 35 milijonov kupcev. Volkswagen je, zahvaljujoč uspehom golfa, zrasel v velikana, kot ga poznamo danes. Nova generacija ima pomembno vlogo, saj se bo bojevala proti napadu priljubljenih športnih terencev. Prepušča se digitalizaciji in se spopada z drugimi izzivi, ki strašijo po avtomobilski industriji.
Elektrifikacija, avtonomna vožnja, digitalizacija, mešanje kart med avtomobilskimi segmenti in vse strožji predpisi izpustov so izzivi, ki so v zadnjih letih hkrati padli na glavo proizvajalcev. Zato so si v Wolfsburgu za novo generacijo svojega paradnega konja vzeli več časa.
Pri golfu ni šale, saj izraža srce nemške znamke in ljudskih avtomobilov. Toda njegov uspeh ni več samoumeven. Številke v Sloveniji kažejo, da se je lani prodaja golfov zmanjšala za več kot 15 odstotkov. Nad "njegovim" razredom so se znesli športni terenci. Po prvih načrtih bi ga morali predstaviti že na začetku poletja, razkritje pa je bilo zaradi zapletov prestavljeno na jesen.
Zavleklo se je celo za rojstvo električnega ID.3, ki napoveduje novo – električno – dobo znamke. Večina prodanih avtomobilov bo še lep čas klasičnih, tu pa golfa ni mogoče zasenčiti. Za razkritje so izbrali domači Wolfsburg, ob znanih steklenih silosih, kjer skladiščijo nove volkswagne.
Kaj je novega
Kdor je pri golfu pričakoval oblikovno revolucijo, se je uštel. Skozi generacije je bila izbrušena do potankosti. Silhueta z močnim C-stebričkom in kratkimi previsi, ki je zaščitni znak golfa in sprednjega spodnjega avtomobilskega razreda, tako ostaja nespremenjena. Le manjše spremembe pa kupci cenijo skozi čas, saj se tako oblika bolje stara.
V Wolfsburgu so upokojili trivratno karoserijo. Petvratna pa je narejena na modularni platformi MQB. Oblikovno so najočitnejše spremembe doletele žaromete, ki se od predhodnih generacij najbolj razlikujejo. Vse zmogljivejši in manjši žarometi omogočajo, da so celotna svetila ožja. V različici s priključnim hibridom pa se linija LED-luči nadaljuje skozi celotno širino avtomobila. Na zadku je opazno manjše preoblikovanje luči, odbijača in prtljažnih vrat, ime pa so prestavili na sredino pod značko.
Delovno okolje digitalizirano
Korenitejše spremembe vidimo, ko odpremo vrata. Kabina je spremenjena toliko, da je z golfom ne bi povezali niti poznavalci. Gumbov in stikal skoraj ni. »V svetu, v katerem se na vsakem koraku srečamo s kompleksnostjo, novi golf vozniku omogoča, da vozilo upravlja intuitivno,« je dajal vodja oblikovanja pri Volkswagnu Klaus Bischoff. Visoka in postarana armaturna plošča se je poslovila, v novi jo pričakovano v velikem delu sestavljajo zasloni. Pred voznikom je zaslon z merilniki, še večji pa je na sredini armaturne plošče. Močno so izboljšali multimedijski sistem, ki ga je mogoče upravljati glasovno.
Digitalni, pameten in povezljiv
Golf je in bo z voznikom povezan bolje kot kadarkoli. Digitalni merilniki velikosti 10,25 palca so del standardne opreme, projicirni zaslon pa bo na voljo za doplačilo. Odklepanje bo v prihodnosti mogoče z mobilnim telefonom. Že od začetka je vgrajena Alexa. Aplikaciji We Connect in We Connect Plus omogočata pretakanje radijskih vsebin. Prvič je mogoče pomočnike posodabljati, določeni dodatki pa se lahko na avtomobilu aktivirajo tudi pozneje. Če oprema, kot je adaptivni tempomat, navigacija ali glasovno upravljanje, ni bila izbrana pri nakupu vozila, jo bo mogoče aktivirati med lastništvom.
Serijsko je golf opremljen s sistemom Car2x, ki omogoča komuniciranje z drugimi avtomobili, oddaljenimi do 800 metrov, in s prometnimi znaki. S podatki o nesrečah, okvarjenih vozilih, zastojih, delu na cesti pravočasno opozarja voznika in informacijo pošlje preostalim vozilom drugih znamk. Nova generacija prilagodljivega tempomata prek navigacije spremlja položaj vozila in upočasni pred zavoji, križišči in omejitvami. Potovalni pomočnik lahko prevzame krmiljenje, pospeševanje in zaviranje vse do hitrosti 210 kilometrov na uro.
Kaj bo serijsko
Novi golf bo mogoče opremiti s paketi opreme golf, life, style in R-line. Vstopni paket opreme golf ponuja sprednje in zadnje LED-žaromete, zagon motorja brez ključa, digitalne merilnike, osrednji zaslon velikosti 8,25 palca, spletne storitve We connect, multifunkcijski volan, samodejno klimatsko napravo, sistem za ohranjanje voznega pasu, zaviranje v sili, ki spremlja pešce in kolesarje, ter Car2x.
Ofenziva hibridov
Volkswagen z novim golfom začenja hibridno ofenzivo. Na izbiro bo kar pet hibridov. Trije motorji z razponom moči od 81 (110 konjev) do 110 kilovatov (150 konjev) bodo opremljeni z blagim 48-voltnim hibridnim sistemom in oznako eTSI, v dveh izvedbah pa kot priključni hibrid z oznako eHybrid ter močjo 150 kilovatov (204 konji) ali 180 kilovatov (245 konjev). Priključna hibrida se ponašata z baterijo zmogljivosti 13 kilovatnih ur in z dosegom okoli 60 kilometrov. Izbirali boste lahko tudi med dvema bencinskima in dizelskima motorjema ter pogonom na zemeljski plin. Prihodnje leto bodo sledile različice z oznakami GTI, GTI TCR, GTD, GTE ter R z več kot 221 kilovati (300 konjskih moči).
Foto: Uroš Božin in Volkswagen