Japonska Toyota je danes predstavila četrto generacijo mestnega modela yaris, ki nastaja v Evropi za evropski trg. Novi yaris stavi predvsem na varčen in zmogljiv hibrid – bencinski trivaljnik in elektromotor z litijevo ionsko baterijo. Poleg tega pa tudi na drzne poteze karoserije, prostornejšo potniško kabino in kakovostne materiale. Na evropskih trgih bo drugi polovici prihodnjega leta.
Toyota se z novim yarisom medtem bojuje proti kaznim, ki jih bo leta 2021 začela zaračunavati EU. Vsak gram, ki bo presegel mejo 95 gramov izpustov ogljikovega dioksida na kilometer, bodo proizvajalci plačali s 95 evri. Yaris bo z visoko prodajo močno zniževal Toyotino povprečje v Evropi, saj bo avtomobilček množičen in zelo varčen. Že v prejšnji generaciji si je yaris hybrid odrezal največji delež v ponudbi motorjev, prepričal je prek pol milijona evropskih kupcev.
V prvih šestih mesecih letos je Toyota v Evropi prodala 130.967 yarisov, skoraj polovica je bila hibridov.
V Sloveniji je bilo v prvih devetih mesecih letos registriranih 292 novih yarisov. Skoraj polovica oziroma natanko 49 odstotkov je bilo hibridov, so nam povedali v Toyoti Slovenija.
Novi hibridni sklop je sestavljen iz 1,5-litrskega trivaljnega bencinarja, ki izhaja iz večjih motorjev 2.0 in 2.5 v Toyotinih hibridih (v tej generaciji ima valj več), in elektromotorja. Skupna moč sklopa je za 15 odstotkov večja kot prej, torej novi yaris hybrid zmore 85 kilovatov oziroma 116 konjskih moči. Izpusti pa so ob tem manjši za 20 odstotkov in znašajo le 67 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. K boljšemu rezultatu poleg novega motorja pripomore tudi za 27 odstotkov lažja baterija. Ta je tokrat litijeva ionska, v zadnji generaciji je bila nikelj-metal hibridna.
Yaris nove generacije bo sprva na voljo le s hibridnim pogonom. Pozneje in le na določenih trgih pa bo Toyota ponudila tudi litrski in 1,5-litrski bencinar. Dizelski motorji so v yarisu že daljna preteklost.
Novi yaris poleg učinkovite tehnike prinaša tudi drzno, kar agresivno oblikovanje prednjega dela, dinamične stranske poteze in napihnjen zadek. Mere vozila so nekoliko drugačne. Yaris je dolg 3,95 metra (pet milimetrov manj kot prej), širok je 1,74 metra (pet centimetrov več) in visok 1,47 metra (1,5 centimetra manj).
Novi yaris je zasnovan na novi osnovi TNGA in ima tudi za 1,5 centimetra nižje težišče, do šest centimetrov nižji položaj prednjih sedežev, čvrstejšo karoserijo, boljše vozne lastnosti in ergonomijo v potniški kabini.
Novi yaris je poseben tudi po vgradnji zračne blazine, ki je vgrajena med prednja sedeža. Nad armaturno ploščo ima desetpalčen projektor podatkov na prednje steklo (head-up display) ter osempalčni zaslon nad sredinskim delom armaturne plošče.
Med varnostne dodatke oziroma sisteme pa sodijo tudi radarski tempomat, ki deluje do ustavitve vozila ter sistem za usmerjanje znotraj cestnih črt. Oba sistema sta del serijske opreme.
Toyota bo novega yarisa izdelovala na znani lokaciji v Franciji. V posodobitev tovarne je vložila 300 milijonov evrov; njena zmogljivost se bo povečala z 220 na 300 tisoč enot na leto.