Avto

Kitajski potniški dron se bo kalil tudi v Sloveniji

Na dogodku o mikromobilnosti, ki danes poteka v ljubljanskem BTC, se predstavlja tudi potniški dron oziroma zračni taksi kitajskega proizvajalca EHang. Nastajal bo v Avstriji, pri razvoju in preizkušanju pa bo pomagal tudi slovenski AV Living Lab.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.10.2019 13:35
Dopolnjeno: 14.10.2019 14:57
Čas branja: 4 min
Kitajski potniški dron se bo kalil tudi v Sloveniji
Walter Trupej iz avstrijske razvojne agencije Suraaa (levo) in Daniel Avdagič, direktor slovenskega tehnološkega startupa AV Living Lab, danes v BTC Cityju Ljubljana predstavljata avtonomen potniški dron ehang 216. Partnerja bosta izvajala preizkuse za potniški dron, ki bo za ves svet nastajal v avstrijski družbi FACC. Foto: Milos Milac

Na dogodku se je predstavil tudi brezpilotni potniški dron oziroma zračni taksi kitajskega proizvajalca EHang, ki se je zavezal k razvoju in proizvodnji dostopnih tovrstnih dronov oziroma zračnih taksijev. Proizvodno bazo za ves svet je postavil v Avstriji. Kitajske drone bo namreč že konec tega leta začela izdelovati avstrijska družba FACC, pomemben dobavitelj letalski industriji. FACC bo letno izdelal okoli tisoč primerkov, v prvih nekaj letih pa bodo ti namenjeni predvsem organizacijam s posebnimi dovoljenji za uporabo, denimo reševalnim službam.

Proizvodnja v Avstriji za ves svet

Vstopna točka popolnoma avtomatiziranega EHangovega letalnika v Evropo in svet je tudi agencija Suraaa iz avstrijske Koroške, ki bo za kitajskega velikana izvajala različne preizkuse v realnih razmerah na treh lokacijah. Pri tem ji bo pomagal tudi slovenski tehnološki startup AV Living Lab, ki je za preizkušanje funkcionalnosti letalnika ponudil AMZS Center varne vožnje na Vranskem.

Prodor brezpilotnih dronov hitrejši od prodora avtov

EHangov letalnik je včeraj pristal tudi v Ljubljani, na dogodku o mikromobilnosti. Prispel je sicer po cesti, na parkirišču za Kristalno palačo pa je bil zgolj na razstavi, saj v Sloveniji tovrstna plovila še nimajo dovoljenja za polete. Direktor projektov v družbi Suraaa Walter Trupej verjame, da bo prodor letalnikov še lažji od prodora avtonomnih avtomobilov, saj je v zraku manj ovir kot v prometu. »Pred uvedbo zračnih taksijev pa bo treba poskrbeti za kopico stvari, denimo določiti točke pristajanja (zdaj je to mogoče le na letališču, v prihodnje bo drugače), organizirati in nadzirati polete, spremljati odzive ljudi na nov način prevoza, preveriti vpliv na okolje in družbo in podobno,« pojasnjuje Trupej.

S posebnimi dovoljenji bodo kmalu v zraku

»Razvoj letalnikov je v polnem razmahu, dovoljenje za njihovo letenje pa prihaja po fazah. V ZDA, denimo, že leta 2023, v Evropi pa po letu 2030. Posebna dovoljenja, denimo za prevoze organov, reševalne službe in podobno, pa bodo izdana precej prej,« dodaja direktor AV Living Laba Daniel Avdagič, ki bo delovanje tehnološkega startupa iz avtonomnih vozil konec leta razširil še na preizkušanje rešitev kibernetske varnosti avtonomnih vozil in letalnike oziroma zračne taksije.

Kako bo slovensko znanje pripomoglo k prodoru?

AV Living Lab je doslej v BTC in širše opravil že več kot 30 preizkusov razvojnih rešitev. Najprimernejši poligon za preizkušanje letalnikov pa omenja AMZS Center varne vožnje na Vranskem. Avdagič priložnost za razvoj rešitev vidi tudi v povezovanju med različnimi oblikami prevoza, še zlasti v urbanih okoljih. »Letalniki bodo v prihodnosti pristajali na za to označenih prostorih, ki bodo podobni kot heliporti za helikopterje. Uporabniki bodo za zadnji del poti potrebovali električni avto, kolo ali skiro. Eden od naših izzivov bo, denimo, povezava vseh oblik mobilnosti, ki bodo uporabnika le z nekaj kliki na aplikaciji pripeljali do cilja.«

Reševali bodo prometne zagate velemest

Zakaj bomo v prihodnje sploh potrebovali potniške drone? Odgovor tiči v podatku, da že danes v mestih živi več kot 50 odstotkov prebivalstva. Ta delež se bo do leta 2040 povečal na 60 odstotkov, do leta 2050 na 68 odstotkov, ob koncu stoletja pa bo dosegel že 90 odstotkov. To pomeni vse večje izzive v mestnih središčih, ki jim bo razvoj infrastrukture prve dimenzije (po cesti) in druge (železnica, tramvaj …) težko sledil. Rešitev za izzive je izkoristek tretje dimenzije – potovanje po zraku. V teoriji idealna rešitev pa so zračni taksiji, ki bodo v prihodnosti obvladovali zračni prostor do 300 metrov višine. Ta hip njihovo uporabo omejuje predvsem zakonodaja, ki se veže na nadzor tovrstnega prometa in seveda varnost. Tehnika pa je, kot kažejo številni primeri, že pripravljena na osvajanje tretje dimenzije v mestih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

AGROBIZ
Agro HI-tech
Kmetijstvo je treba posodobiti, če hočemo, da preživi, in časa ni več veliko
Agrobiznis
Agro HI-techBlaž Germšek Kmetijstvo je treba posodobiti, če hočemo, da preživi, in časa ni več veliko 17

Leta 2019 smo nekateri že kar jasno videli, leto 2020 nam je pokazalo, leto 2021 pa bo potrdilo, da so nove drugačne tehnologije proizvodnje, robotizacija in digitalne vsebine tisto, kar že zdaj nujno potrebujemo, če želimo od kmetijstva živeti, preživeti, vlagati v njegov razvoj, ob tem pa imeti vsaj 10 dni dopusta. Ta drugačni način pridelave hrane je včasih zelo futurističen ali nedosegljiv, v drugih primerih pa je to tisto, kar nas čaka in se nekje že dogaja.

FINANCE
Transport in logistika
(video) Pošta Slovenije eksperimentira z droni, oglejte si dostavo paketa na Vršič
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija (video) Pošta Slovenije eksperimentira z droni, oglejte si dostavo paketa na Vršič 2

Pošta Slovenije v sodelovanju s podjetjema OneDrone in start-upom ElevonX razvija dostavo z brezpilotnimi letalniki

FINANCE
PMM
Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov 2

Lani je prodaja električnih avtov in priključnih hibridov zrasla za 40 odstotkov, na prvem mestu je spet Tesla.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Nepremičnine
Wall Street Journal opisuje, kako Kitajska napada evropska gradbišča
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Wall Street Journal opisuje, kako Kitajska napada evropska gradbišča

V desetih letih so kitajska gradbena podjetja pridobila za okoli 4,5 milijarde evrov javnih projektov, lani je bila ta vrednost dve milijardi

FINANCE
Topjob
Slovenka, ki v Berlinu preučuje Kitajsko: Partija izkorišča lepote kitajske kulture
Topjob
TopjobBlažej Kupec Slovenka, ki v Berlinu preučuje Kitajsko: Partija izkorišča lepote kitajske kulture 2

Valentina Vengust je šest let preživela v Pekingu, danes pa v Nemčiji kot analitičarka pri inštitutu Mercator analizira interese in ambicije kitajske vlade. Pravi sicer, da je Kitajska veliko več kot pa njen trenutni politični sistem. »Dokler bo na oblasti partija, bo država velik izziv za Evropo,« dodaja.

FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
Okolje & energija
To je baterija, ki jo je mogoče napolniti v petih minutah in izdelati v redni proizvodnji
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar To je baterija, ki jo je mogoče napolniti v petih minutah in izdelati v redni proizvodnji

Baterije, primerne za električne avte, je bilo doslej mogoče napolniti v petih minutah le v laboratorijskih izvedbah. Izraelci pa so razvili baterijo, ki jo je mogoče izdelati na proizvodni liniji. Tehnologijo je razložil Robert Dominko s Kemijskega inštituta.