Avto

Nekdanji šef Daimlerja: Pričakujem, da bo prodaja avtov upadala še dve, tri leta

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.09.2019 17:00
Čas branja: 3 min

Rainer Schmückle je nekdanji direktor operative pri Mercedes-Benzu Cars (Daimler AG), pred tem je zasedal več visokih položajev v avtomobilski industriji. Bil je direktor podjetja Adtranz, v katero sta se združili diviziji transportne tehnologije podjetij ABB in Daimler-Benz, pozneje tudi prvi človek podjetja Daimler Trucks North America. Letos bo odprl Poslovno konferenco Portorož, na kateri bo govoril o avtomobilski industriji in izzivih, ki jo čakajo.

V času nenehnih disrupcij, groženj s trgovinskimi vojnami in pogovorov o recesiji: kako manevrirati ob vseh teh izzivih?

Ni prijetnega odgovora na naraščajoče zahteve trenutnega poslovnega okolja. Najverjetneje smo sredi najbolj politično napetega obdobja po padcu železne zavese konec osemdesetih let prejšnjega stoletja. V poslovni skupnosti je razširjeno mnenje, da se obdobje multilateralizma, ki je v zadnjih 30 letih prineslo veliko predvidljivosti, počasi končuje. Velik razlog za to je v tem, da postaja čedalje težje ustvariti win-win situacije med trgovinskimi partnerji. Sploh v svetu, ki ga zaznamuje čedalje več omejitev za rast, denimo nadzorovanje izpustov ogljikovega dioksida, omejevanje izrabe naravnih virov ...

Če nismo več sposobni ustvariti win-win situacij, se odnosi med trgovinskimi partnericami poslabšajo, ker se dobiček enega partnerja čuti kot izguba drugega. Verjamem, da nas čaka nekaj zahtevnih let, v katerih bomo morali prilagoditi svoje poslovne modele in jih ohraniti v prihodnosti.

Kako avtoindustriji uspeva med vsemi temi izzivi, sploh ker jih spremljajo dodatne spremembe, od električnih do avtonomnih vozil?

Avtomobilski industriji je v zadnjem stoletju uspelo preživeti mnogo izzivov. Večina podjetij se je naučila prilagajati svoje poslovne modele in regionalne podrobnosti svojim strankam in regulatorjem. Vodilnim igralcem je uspelo svoje zelo zapletene razvojne, proizvodne, dobavne in prodajne postopke nemoteno vpeljati v različne regije. Kljub vsem dosežkom pa so izzivi, ki ostajajo za avtomobilsko industrijo, velikanski, sploh ker prehod na alternativne pogonske sklope v kombinaciji z željami kupcev ne ustvarja le novih tekmecev, ampak zahteva korenite spremembe v spretnosti zaposlenih. Še bolj kot v desetletjih prej danes velja, da uspeh iz preteklosti ne zagotavlja uspehov v prihodnosti.

Kako se je avtomobilska industrija spremenila v zadnjih letih in kako se bo v prihodnje, če upoštevamo ta novi razvoj? Bodo trenutno vodilni igralci ostali na vrhu?

Električna vozila so kratkoročni izziv, pomenila bodo velik del prodaje na velikih trgih, kot sta Evropa in Kitajska, kjer se bodo kupci selili stran od motorjev z notranjim zgorevanjem. Sam verjamem, da bomo videli tudi večjo vlogo vodika. To bo zahtevalo spremembe pri veščinah – do zdaj je bilo žarišče na mehaniki, zdaj pa bodo potrebna širša znanja, tudi o elektriki in materialih. To vse drži tudi za dobavitelje. Več znanja bo potrebnega tudi o programski opremi.

Kot rečeno, novi igralci bodo poskusili dobiti zadosten delež prihodnjih dobičkov v avtomobilski industriji. Stari glavni igralci nimajo nikakršnega zagotovila, da bodo glavni tudi v prihodnje.

Statistika kaže, da se prodaja avtomobilov po svetu upočasnjuje, prvi štirje meseci so bili najslabši po letu 2013. Se bo ta trend po vašem mnenju nadaljeval?

V prvih osmih mesecih je v Evropi in Severni Ameriki prodaja upadla za tri do pet odstotkov. Na Kitajskem je bil upad še bolj izrazit. Skrbi, ki jih povzročajo trgovinske napetosti in nejasnosti, kot je brexit, prodaji ne pomagajo. Strinjam se z večino strokovnjakov iz panoge in pričakujem še obdobje dveh, treh let s slabšo, zmerno upadajočo prodajo avtomobilov. Dejstvo, da veliko podjetij – tako proizvajalcev avtomobilov kot tudi njihovih dobaviteljev – že čuti težave, je dokaz, da je težko obvladovati še vedno zmeren upad trga in nadaljnje visoke stroške tehnološke preobrazbe.

Če se bo upadanje prodaje nadaljevalo – kaj morajo storiti proizvajalci avtomobilov?

Morajo najti pravo ravnotežje med krčenjem stroškov in nadaljnjim zapravljanjem za preobrazbo. Tisti menedžerji, ki jim to ne bo uspelo, bodo škodovali svojim podjetjem in ogrozili njihovo prihodnost.

Dolga leta ste delali v Mercedesu. Ali pričakujete hitrejši razvoj elektrifikacije pod Olajem Källeniusom oziroma kakršnekoli večje spremembe v usmeritvah podjetja? Kako daleč je Mercedesov tovornjak na elektriko?

Ne smem govoriti specifično za Mercedes, a jasno se zdi, da vsi nemški proizvajalci premium vozil razumejo, da poti nazaj od bolj trajnostne usmeritve ni. To drži tudi za proizvajalce tovornjakov. A kupci bodo morali razumeti, da ima zelena prihodnost tudi svojo ceno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Daimler presenetil z odličnimi rezultati, napovedali cepitev
Avto
AvtoUroš Božin Daimler presenetil z odličnimi rezultati, napovedali cepitev

Napoved o cepitvi je spodbudila rast delnice. Okrevanje avtomobilskega sektorja je bilo v zadnjem trimesečju hitrejše od predvidevanj. V družbi pričakujejo pozitiven razvoj poslovanja v 2021.

FINANCE
Avto
Renault prodal lastniški delež v Daimlerju
Avto
AvtoUroš Božin Renault prodal lastniški delež v Daimlerju 4

S prodajo želijo zmanjšati zadolženost in financirati svojo preobrazbo.

FINANCE
PMM
Po BMW z veliko rastjo prodaje še Mercedes-Benz
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Po BMW z veliko rastjo prodaje še Mercedes-Benz

Nemška prestižna znamka je v prvem letošnjem četrtletju povečala prodajo za 21,8 odstotka. Največjo, kar 60-odstotno, rast je dosegla na Kitajskem.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
IKT
Od pomladi bo lahko tudi avto plačilna naprava
IKT
IKTEsad Jakupović Od pomladi bo lahko tudi avto plačilna naprava 1

Vnašanje gesel ali zanašanje na mobilno napravo za preverjanje pristnosti plačil bo morda kmalu preteklost, vsaj za voznike avtomobilov blagovnih znamk v lasti korporacije Daimler

FINANCE
Avto
Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka
Avto
AvtoUroš Božin Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka 4

V Stuttgartu so predstavili novo vstopno točko v svojo vse hitreje rastočo družino električnih mercedesov. Med polnjenji bo prevozil več kot 400 kilometrov, na trg pa prihaja spomladi.

FINANCE
Avto
Kako v Sloveniji posluje švicarski Emil Frey, goljufivi avtooglasi in prvi učinki novega davka
Avto
AvtoMiloš Milač Kako v Sloveniji posluje švicarski Emil Frey, goljufivi avtooglasi in prvi učinki novega davka

V tem tednu podrobno o Emil Frey Services, ki pod skupno streho združuje nekdanji ACH 2 in distributerja Peugeota in Citroëna ter Wallis Motor Ljubljana, ki je prevzel posel A-Cosmosa. Preverili smo, kako se lahko opečete pri nakupu rabljenega avta prek portala mobile.de, kako posluje Daimler, kakšni so prvi učinki novega davka na motorna vozila in kakšna je bila januarska prodaja avtomobilov v Sloveniji. Med novostmi pa prestižni DS4, električni kombi EQV in zverina iz Münchna – BMW M5 CS.

FINANCE
Avto
Februarska prodaja avtomobilov v Evropi manjša za petino
Avto
AvtoUroš Božin Februarska prodaja avtomobilov v Evropi manjša za petino 8

V Španiji je bila prodaja manjša za 38 odstotkov, v Franciji za 21, Nemčija je imela 19-odstotni upad, Italija pa 12-odstotnega.