Verjeli ali ne, prvi sodobni električni avtomobili največjih proizvajalcev niso bili izdelani z namenom doseganja večjih prodajnih številk. Naredili so jih le zato, da so na določenih trgih lahko še naprej prodajali klasične modele. Tako je leta 2014 zdaj že pokojni Sergio Marchionne o električnem fiatu 500e na konferenci dejal: »Upam, da ga ne boste kupili, saj z vsakim prodanim izgubimo 14 tisoč dolarjev.« Pri Daimlerju tako ostrih izjav niso uporabljali, a si tudi oni s prodajo prvega električnega mercedesa (B 250 e) niso belili glave. Večina strank najbrž niti vedela ni, da je bil avto v ponudbi.
Časi, ko so električne avtomobile izdelali zaradi predpisov, se končujejo. Proizvajalci so sprejeli, da je prihodnost električna, ter začeli razvijati in izdelovati takšna vozila. Prej omenjeni električni razred B, ki je bil narejen v sodelovanju s Teslo, so nehali izdelovati leta 2017. Že leta 2014, ko je Daimler lastniško izstopil iz Tesle, so se na pot električne mobilnosti odpravili sami. Tako je elektrika dobila svoj mercedes. S prelomnim, novim EQC 400 4matic smo se prvič zapeljali po ulicah Frankfurta.
Pospeški, ki zasvojijo
Novi EQC 400 4matic ima spremenjeno osnovo cestnega terenca GLC, od njega je na prvi pogled bolj gladek. Oblikovalci so mu podobo spremenili z namenom, da izžareva avantgardno električno zunanjost. Oblika je futuristična in se razlikuje od drugih modelov znamke. V notranjosti so spremenili obliko in material armaturne plošče ter zračnikov, dodali dva velika zaslona, preostalo pa so si sposodili iz razreda GLC oziroma C. V vožnji pa najbolj izstopa popolna tišina. Pri večji hitrosti se izkažeta dobra zatesnjenost in aerodinamičnost.
Klasičnim voznim programom so dodali še način maksimalen doseg, kjer računalnik vse podredi povečanju dosega. Z napolnjeno baterijo je kazal doseg 310 kilometrov, v tej številki pa je pričakoval agresivno vožnjo. Na 28-kilometrskem krogu skozi središče Frankfurta smo dosegli porabo 28 kilovatnih ur na sto kilometrov. To pa predvsem zaradi zasvajajočih pospeškov. Ob pritisku na desno stopalko te močno potisne v sedež. Ceste se EQC drži prepričljivo, zaradi mehkega vzmetenja in velike mase (več kot 2,4 tone) pa ob pospeških dvigne nos in pri močnem zaviranju spusti. Na obeh oseh je asinhroni električni motor, skupaj tvorita štirikolesni pogon ter ponujata 300 kilovatov (408 konjskih) moči in 765 newtonmetrov navora.
Vožnja z le eno stopalko
Kdaj bo prelomni mercedes pripeljal v Slovenijo, še ni znano, isto velja za ceno. Zaradi precejšnjega povpraševanja ga bodo najprej ponudili na pomembnejših (večjih) trgih. V Nemčiji se cene začnejo pri 71.281 evrih. V Sloveniji pa lahko pričakujemo, da bo cena za nekaj odstotkov višja zaradi višje stopnje DDV.
Foto: Daimler in Uroš Božin