Avto

Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož

Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub drugačnem pogonu ostaja mercedes

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
19.09.2019 20:10
Čas branja: 4 min

Verjeli ali ne, prvi sodobni električni avtomobili največjih proizvajalcev niso bili izdelani z namenom doseganja večjih prodajnih številk. Naredili so jih le zato, da so na določenih trgih lahko še naprej prodajali klasične modele. Tako je leta 2014 zdaj že pokojni Sergio Marchionne o električnem fiatu 500e na konferenci dejal: »Upam, da ga ne boste kupili, saj z vsakim prodanim izgubimo 14 tisoč dolarjev.« Pri Daimlerju tako ostrih izjav niso uporabljali, a si tudi oni s prodajo prvega električnega mercedesa (B 250 e) niso belili glave. Večina strank najbrž niti vedela ni, da je bil avto v ponudbi.

Časi, ko so električne avtomobile izdelali zaradi predpisov, se končujejo. Proizvajalci so sprejeli, da je prihodnost električna, ter začeli razvijati in izdelovati takšna vozila. Prej omenjeni električni razred B, ki je bil narejen v sodelovanju s Teslo, so nehali izdelovati leta 2017. Že leta 2014, ko je Daimler lastniško izstopil iz Tesle, so se na pot električne mobilnosti odpravili sami. Tako je elektrika dobila svoj mercedes. S prelomnim, novim EQC 400 4matic smo se prvič zapeljali po ulicah Frankfurta.

Pospeški, ki zasvojijo

Novi EQC 400 4matic ima spremenjeno osnovo cestnega terenca GLC, od njega je na prvi pogled bolj gladek. Oblikovalci so mu podobo spremenili z namenom, da izžareva avantgardno električno zunanjost. Oblika je futuristična in se razlikuje od drugih modelov znamke. V notranjosti so spremenili obliko in material armaturne plošče ter zračnikov, dodali dva velika zaslona, preostalo pa so si sposodili iz razreda GLC oziroma C. V vožnji pa najbolj izstopa popolna tišina. Pri večji hitrosti se izkažeta dobra zatesnjenost in aerodinamičnost.

Klasičnim voznim programom so dodali še način maksimalen doseg, kjer računalnik vse podredi povečanju dosega. Z napolnjeno baterijo je kazal doseg 310 kilometrov, v tej številki pa je pričakoval agresivno vožnjo. Na 28-kilometrskem krogu skozi središče Frankfurta smo dosegli porabo 28 kilovatnih ur na sto kilometrov. To pa predvsem zaradi zasvajajočih pospeškov. Ob pritisku na desno stopalko te močno potisne v sedež. Ceste se EQC drži prepričljivo, zaradi mehkega vzmetenja in velike mase (več kot 2,4 tone) pa ob pospeških dvigne nos in pri močnem zaviranju spusti. Na obeh oseh je asinhroni električni motor, skupaj tvorita štirikolesni pogon ter ponujata 300 kilovatov (408 konjskih) moči in 765 newtonmetrov navora.

Vožnja z le eno stopalko

Kdaj bo prelomni mercedes pripeljal v Slovenijo, še ni znano, isto velja za ceno. Zaradi precejšnjega povpraševanja ga bodo najprej ponudili na pomembnejših (večjih) trgih. V Nemčiji se cene začnejo pri 71.281 evrih. V Sloveniji pa lahko pričakujemo, da bo cena za nekaj odstotkov višja zaradi višje stopnje DDV.

Foto: Daimler in Uroš Božin

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Daimler presenetil z odličnimi rezultati, napovedali cepitev
Avto
AvtoUroš Božin Daimler presenetil z odličnimi rezultati, napovedali cepitev

Napoved o cepitvi je spodbudila rast delnice. Okrevanje avtomobilskega sektorja je bilo v zadnjem trimesečju hitrejše od predvidevanj. V družbi pričakujejo pozitiven razvoj poslovanja v 2021.

FINANCE
Avto
Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka
Avto
AvtoUroš Božin Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka 4

V Stuttgartu so predstavili novo vstopno točko v svojo vse hitreje rastočo družino električnih mercedesov. Med polnjenji bo prevozil več kot 400 kilometrov, na trg pa prihaja spomladi.

FINANCE
PMM
Po BMW z veliko rastjo prodaje še Mercedes-Benz
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Po BMW z veliko rastjo prodaje še Mercedes-Benz

Nemška prestižna znamka je v prvem letošnjem četrtletju povečala prodajo za 21,8 odstotka. Največjo, kar 60-odstotno, rast je dosegla na Kitajskem.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Renault prodal lastniški delež v Daimlerju
Avto
AvtoUroš Božin Renault prodal lastniški delež v Daimlerju 4

S prodajo želijo zmanjšati zadolženost in financirati svojo preobrazbo.

FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
Avto
Delničarji Fiat Chryslerja in PSA bodo danes glasovali o združitvi
Avto
AvtoMiloš Milač Delničarji Fiat Chryslerja in PSA bodo danes glasovali o združitvi 4

Vodstvi PSA Peugeot Citroëna in Fiat Chryslerja bosta jutri spremljali glasovanje delničarjev obeh skupin. To je še zadnji korak pred združitvijo dveh oslabljenih velikanov s skupaj kar 14 blagovnimi znamkami.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.