Toyota Adria, regijski distributer toyot, je danes skupaj s podjetjem AV Living Lab v BTC predstavila svoj program souporabe oziroma car sharinga Toyota DriveMe namenjen podjetjem v ljubljanskem BTC Cityju. Prve tri mesece bo novo storitev preizkušala in prilagajala uporabnikom, nato pa gre na polno.
Drzna poteza slovenske oziroma regijske Toyote je nastala ob razpravi o izkoriščenosti voznega parka v Toyoti Adrii. »Še pred nekaj meseci sploh nismo vedeli, kakšna je, zdaj skrbimo, da so naši službeni avtomobili res dobro izkoriščeni, da so na cesti, ne na parkirišču, pa vseeno dosegamo le 55-odstotno izkoriščenost,« je na današnji tiskovni konferenci pojasnil komercialni direktor regijske Toyote Gregor Mauko. »Pa to sploh ni slabo, zasebni avtomobili so v povprečju v uporabi le od dva do tri odstotke, službeni pa okoli deset odstotkov.«
»Projekt sodi v naš koncept mobilnosti, ki ga izvajamo v BTC Cityju Ljubljana. Pred kratkim je po naših ulicah začel voziti električni avtobus, pri nas ima sedež še drugi ponudnik car sharinga, želimo si čim več koles in drugih oblik prevoza, da se bo zmanjšala gneča,« je dodal izvršni direktor za marketing in trajnostni razvoj v BTC Miha Mermal, ki je novim oblikam prevoza v BTC namenil tudi najboljše parkirne prostore. Toyoti DriveMe denimo poleg Kristalne palače.
Odgovor na zgornje izzive je dal Gašper Picelj, vodja nove oblike mobilnosti v Toyoti. »Danes smo zagnali pilotni projekt car sharinga oziroma souporabe vozil za podjetja v BTC Cityju Ljubljana – Toyota DriveMe. Trajal bo tri mesece. V tem času bomo storitev razvijali in prilagajali uporabnikom, trenutno v projektu sodeluje šest podjetij,« je pojasnil Picelj.
Program Toyota DriveMe zdaj obsega šest toyot in lexusov, vozni park bodo sproti osveževali in dopolnjevali, če oziroma ko bo povpraševanje podjetij raslo.
Pozneje bodo program širili še na druga podjetja v BTC, na razmeroma majhnem območju jih je prek 400. Pripravljeni pa so tudi na širitev na druga mesta, tudi zunaj Slovenije. V testnem obdobju in pozneje bomo prilagajali tudi cene. Denimo v manj polnih urah bodo cene spustili, sčasoma bomo dodali tudi kakšen športni avto, denimo lexusa LC. Pojavile so se tudi želje po land cruiserju. Ko bodo prihodki rasli, bomo z veseljem ustregli tudi takšnim željam,« napoveduje Gašper Picelj.
Gregor Mauko je prihodke že vključil v načrte podjetja. »V prihodnjih treh letih bomo z različnimi storitvami dosegli odstotek prihodkov.« »Se vam zdi malo? Letno ustvarimo skoraj 200 milijonov prihodkov,« je bil prepričljiv Mauko.
Inovativen je tudi rezervacijski sistem, ki poteka prek aplikacije na telefonu ali na računalniku. Uporabnik si priklika uro najema in izbere vozilo. Najem potrdi in se ob dogovorjeni uri sprehodi v pritličje Kristalne palače na Ameriški ulici v BTC, na prevzemnem pultu dobi ključe očiščenega in z gorivom napolnjenega avtomobila in se odpelje po predvidenih opravkih.
Sprva bodo avtomobili namenjeni službeni rabi. Kmalu pa bodo v Toyoti vključili tudi zasebni najem za zaposlene v podjetjih, s katerimi imajo sklenjeno pogodbo. »Razlika bo le v obračunu, če si bo zaposleni avto sposodil za pot domov ali za vikend, bo pač plačal s svojo plačilno kartico,« pojasni Picelj.
Pri organizaciji storitve bo Toyoti pomagal tehnološki start-up AV Living Lab, ki je pomagal tudi pri razvoju storitve. Skupina strokovnjakov AV Living Laba je sodelovala na vseh ravneh pilotnega projekta – od priprave vsebine pilota, prodajnih paketov in cenikov, tržnega pozicioniranja, izbire in razvoja tržnih kanalov in družbenih omrežij, priprave platforme in aplikacije, vseh formalnopravnih dokumentov, poročanja do izdaje računa. Start-up bo skrbel za organizacijo voženj, prevzeme in izdaje ter sodeloval v nadaljnjem razvoju.