Oblika delitve oziroma souporabe avtomobilov ni le teorija, ampak vse bolj perspektiven posel. Evropa na tem področju drži vodilen, 50 odstotni delež. Leta 2016 je to storitev uporabljalo 5,8 milijona ljudi, v obtoku pa je bilo 68 tisoč avtov. Od takrat posel raste z 32 odstotno letno stopnjo. Razvija se tudi v Sloveniji, natančneje v ljubljanskem BTC Ciyju.
Zakaj se je storitev souporabe prijela, pojasnjuje raziskava Deloitta. “Uporabniki predvsem v večjih evropskih mestih sledijo trendom, obenem pa nekateri raje kot taksi in druge oblike prevoza koristijo souporabo, kjer še vedno vozijo avto, čeprav je ta sposojen,” pravijo.
Zato so se razvile različne oblike souporabe, od car poolinga, ki združuje več ljudi v enem avtomobilu, do car sharinga, ki pomeni prvotno obliko souporabe na različne načine ter nekaj drugih oblik.
Souporaba je še zlasti zanimiva v Evropi, kažejo številke. Leta 2016 je bilo na stari celini 5,8 milijona rednih uporabnikov storitve souporabe, v obtoku je bilo 68 tisoč avtomobilov. S temi številkami si je Evropa odrezala prek 50 odstotkov svetovni tržni delež. Analitiki pa napovedujejo povprečno 32 odstotno rast prihodkov do leta 2020.
Levji delež posla si danes odrežeta car sharinga v lasti avtomobilskih proizvajalcev Daimler in BMW Car2go in DriveNow. Letos sta proizvajalca povezala omenjeni storitvi, skupaj imata že štiri milijone uporabnikov.
Ko gre za souporabo, v svetu poznamo tri oblike glede na način delovanja. Peer-to-peer car sharing uziroma souporaba, stacionarna in free floating souporaba. Prva oblike je priljubljena med zasebnimi uporabniki, pomeni pa izmenjavo oziroma souporabo vozil znotraj skupine posameznikov, ki v sistem souporabe prispevajo lastna vozila.
Stacionarna souporaba je alternativa rent a car izposojevalnicam, namenjena pa je daljšim vožnjam. Free-floating pa omogoča večjo fleksibilnost in pomeni alternativo taksijem in službenim voznim parkom podjetij. Še posebej v zadnjem primeru si podjetja lahko z uporabo te storitve zmanjšajo fiksni strošek voznega parka in konice rešujejo z izposojo vozil iz sistema souporabe.
Takšen pilot so zasnovali v ljubljanskem BTC Cityju, gre za souporabo v lasti regijskega distributerja Toyote - Toyota DriveMe, ki jo bo izvajal tehnološki start-up AV Living Lab, partnersko podjetje BTC.