Avto

Evropa vodilna v car sharingu, posel se razvija tudi v Sloveniji

Danes predstavitev nove platforme souporabe vozil za podjetja v BTC Cityju, Toyota DriveMe. Preverili smo oblike in potencial souporabe v svetu in Evropi.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.09.2019 07:15
Dopolnjeno: 17.09.2019 07:15
Čas branja: 1 min

Oblika delitve oziroma souporabe avtomobilov ni le teorija, ampak vse bolj perspektiven posel. Evropa na tem področju drži vodilen, 50 odstotni delež. Leta 2016 je to storitev uporabljalo 5,8 milijona ljudi, v obtoku pa je bilo 68 tisoč avtov. Od takrat posel raste z 32 odstotno letno stopnjo. Razvija se tudi v Sloveniji, natančneje v ljubljanskem BTC Ciyju.

Zakaj se je storitev souporabe prijela, pojasnjuje raziskava Deloitta. “Uporabniki predvsem v večjih evropskih mestih sledijo trendom, obenem pa nekateri raje kot taksi in druge oblike prevoza koristijo souporabo, kjer še vedno vozijo avto, čeprav je ta sposojen,” pravijo.

Zato so se razvile različne oblike souporabe, od car poolinga, ki združuje več ljudi v enem avtomobilu, do car sharinga, ki pomeni prvotno obliko souporabe na različne načine ter nekaj drugih oblik.

Souporaba je še zlasti zanimiva v Evropi, kažejo številke. Leta 2016 je bilo na stari celini 5,8 milijona rednih uporabnikov storitve souporabe, v obtoku je bilo 68 tisoč avtomobilov. S temi številkami si je Evropa odrezala prek 50 odstotkov svetovni tržni delež. Analitiki pa napovedujejo povprečno 32 odstotno rast prihodkov do leta 2020.

Levji delež posla si danes odrežeta car sharinga v lasti avtomobilskih proizvajalcev Daimler in BMW Car2go in DriveNow. Letos sta proizvajalca povezala omenjeni storitvi, skupaj imata že štiri milijone uporabnikov.

Ko gre za souporabo, v svetu poznamo tri oblike glede na način delovanja. Peer-to-peer car sharing uziroma souporaba, stacionarna in free floating souporaba. Prva oblike je priljubljena med zasebnimi uporabniki, pomeni pa izmenjavo oziroma souporabo vozil znotraj skupine posameznikov, ki v sistem souporabe prispevajo lastna vozila.

Stacionarna souporaba je alternativa rent a car izposojevalnicam, namenjena pa je daljšim vožnjam. Free-floating pa omogoča večjo fleksibilnost in pomeni alternativo taksijem in službenim voznim parkom podjetij. Še posebej v zadnjem primeru si podjetja lahko z uporabo te storitve zmanjšajo fiksni strošek voznega parka in konice rešujejo z izposojo vozil iz sistema souporabe.

Takšen pilot so zasnovali v ljubljanskem BTC Cityju, gre za souporabo v lasti regijskega distributerja Toyote - Toyota DriveMe, ki jo bo izvajal tehnološki start-up AV Living Lab, partnersko podjetje BTC.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
V BTC zadovoljni z lanskim poslovanjem, lastnikom višja dividenda
Finance
Jernej Šmajdek V BTC zadovoljni z lanskim poslovanjem, lastnikom višja dividenda

Negativne učinke COVID-19 so lani zaradi izpada pri oddajanju nepremičnin občutili tudi v BTC, rasli pa so prihodki iz logistične dejavnosti; lastniki so izglasovali za 24 odstotkov višjo dividendo

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

Slovenija
Spinalna mišična atrofija
Medicina danes
SlovenijaTanja Loboda*, izr. prof. dr. Damjan Osredkar* Spinalna mišična atrofija

Spinalna mišična atrofija (SMA) je dedna živčno-mišična bolezen s pojavnostjo eden na 11 tisoč živorojenih otrok, za katero so značilne mišična oslabelost, huda gibalna oviranost, odpoved dihanja in prezgodnja smrt. Deduje se avtosomno recesivno in jo najpogosteje povzroča delecija ali mutacija v genu SMN1 (survival motor neuron 1) na kromosomu 5, ob ohranitvi ene ali več kopij skoraj identičnega gena SMN2 (survival motor neuron 2). Takšna genska napaka vodi v zmanjšano tvorbo beljakovine SMN, ki je ključna za zdravje in preživetje motoričnih živčnih celic (1).