Audi je v zadnjih štirih letih dosegel izreden skok prodaje športnih terencev. Delež leta 2014 je znašal 22 odstotkov, leta 2018 pa se je povečal že na 36,4 odstotka in tako postal najpomembnejši segment za znamko. Rast pa načrtujejo tudi v prihodnjih letih, ko naj bi delež presegel 40 odstotkov. Audi zato z vsemi močmi predstavlja nove modele. Najnovejši je Q3 sportback, ki smo si ga podrobneje ogledali na prvi predstavitvi. Tokrat smo med prvimi nabirali kilometre po cestah Schwarzwalda.
Teorija in praksa
V teoriji ima sportback zaradi nižje strehe malenkost nižje težišče, česar pa za volanom ni čutiti. Že običajni Q3 prepriča z vzornim cestnim obnašanjem. Sportback ni nič drugačen. Krmiljenje je lahkotno, vendar vozniku s ceste ne zagotavlja veliko informacij. Vodljivost je dobra in oprijem odličen, avto pa stabilen v zavojih. Z njim boste na zaviti cesti brez težav hitrejši od povprečnega prometa, vožnja na mejah zmogljivosti pa ne prinaša posebnega zadovoljstva. Če se voznik med vožnjo hihita, bo to prej zasluga sovoznikove šale kot vozniške izkušnje.
Največja sprememba, ki jo mogoče zaznati za volanom, je položnejše prednje steklo, ki daje bolj avtomobilski občutek. Kljub temu pa sportback želi pihati na dušo voznikom, ki jim je vozna dinamika pomembna. Zato so med serijsko opremo primaknili športno neposredno progresivno krmiljenje, sistemom Audi drive select s šestimi režimi delovanja motorja, menjalnika, blaženja in krmiljenja ter športno podvozje. In ravno tu se sportback najbolj razlikuje od običajnega Q3. Vroča oblika audija Q3 sportback tako ne prinaša sprememb v vožnji.
Po dobrih cestah Schwarzwalda smo se s Q3 sportback kljub 20-palčnim platiščem vozili udobno. K temu je dodatno pripomoglo prilagodljivo vzmetenje. Vendar tudi običajno vzmetenje ne pokvari doživetja, zaznati je le več nagibanja. Voznika razveseljuje lep in na dotik prijeten volan, preglednost spredaj kljub položnejšemu vetrobranskemu steklu ne trpi. Tudi preglednost zadaj je za kupejevski zadek solidna. Prostora je za nekoga s približno 180 centimetri spredaj in zadaj dovolj. Kolega s 190 centimetri pa je na zadnjem sedežu s koleni že drgnil ob hrbtno stran prednjega sedeža.
Dizel ali bencin?
Zapeljali smo se z dizelskim 40 TDI, ki ima 140 kilovatov (190 konjskih moči). Zelo razširjen ter dobro poznan stroj tudi pri drugih znamkah koncerna ima dovolj moči, manjka pa mu uglajenosti. Pri delovanju je preglasen, še posebej med pospeševanji. Pričakoval sem, da ga bodo pri Audiju bolj izpilili in utišali. Po uglajenosti in tihosti nas je bolj prepričal 45 TFSI s 169 kilovati (230 konjskih moči), ki bo pomenil vrhunec ponudbe. Je zmogljivejši od dizla, vendar ob nežnejših dotikih zaspan. Isto velja za menjalnik S tronic, ki včasih okleva pri prestavljanju.
Za prestavljanje nižje je treba stopalko za plin odločneje "pritisniti". Za vsakdanjo vožnjo so prestavljanja skoraj nezaznavna in kar je najpomembneje, ne ovirajo motorja. Za dinamično vožnjo ga je zato smiselno prestaviti v ročni način. Med kupci pa zaradi višje cene ter porabe goriva ne bo najbolj priljubljen. Na žalost nam ni uspelo preizkusiti obetajočega šibkejšega 35 TFSI z 1,5-litrskim bencinskim motorjem in 110 kilovati (150 konjskih moči), ki so mu premierno v sportbacku namenili še blagi hibridni sistem. Vstopni 1,5-litrski bencinski motor sicer poznamo tudi iz drugih modelov. Pri majhnih in srednjih obremenitvah izključi dva valja.
Pod črto
Prodaja audija Q3 sportback se bo v Evropi začela jeseni, na slovenski trg pa bo zapeljal novembra z začetno ceno 39.220 evrov. Za ta denar bo na voljo vstopni dizelski motor 35 TDI z ročnim menjalnikom in pogonom na prednji kolesni par. Običajni Q3 z vstopnim motorjem 35 TFSI je cenejši za štiri tisočake, z motorjem 35 TDI pa se razlika stopi na tisoč evrov. Sportback ob tem serijsko prinaša še dodatke v vrednosti 1.400 evrov. Novi Audijev kupe v ponudbo Q3 prinaša dodatno izbiro za tiste, ki cenijo obliko, a jim ni treba žrtvovati veliko prostora in uporabnosti.