Avto

Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki

Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
12.09.2019 20:05
Dopolnjeno: 12.09.2019 22:05
Čas branja: 5 min

Audi je v zadnjih štirih letih dosegel izreden skok prodaje športnih terencev. Delež leta 2014 je znašal 22 odstotkov, leta 2018 pa se je povečal že na 36,4 odstotka in tako postal najpomembnejši segment za znamko. Rast pa načrtujejo tudi v prihodnjih letih, ko naj bi delež presegel 40 odstotkov. Audi zato z vsemi močmi predstavlja nove modele. Najnovejši je Q3 sportback, ki smo si ga podrobneje ogledali na prvi predstavitvi. Tokrat smo med prvimi nabirali kilometre po cestah Schwarzwalda.

Teorija in praksa

V teoriji ima sportback zaradi nižje strehe malenkost nižje težišče, česar pa za volanom ni čutiti. Že običajni Q3 prepriča z vzornim cestnim obnašanjem. Sportback ni nič drugačen. Krmiljenje je lahkotno, vendar vozniku s ceste ne zagotavlja veliko informacij. Vodljivost je dobra in oprijem odličen, avto pa stabilen v zavojih. Z njim boste na zaviti cesti brez težav hitrejši od povprečnega prometa, vožnja na mejah zmogljivosti pa ne prinaša posebnega zadovoljstva. Če se voznik med vožnjo hihita, bo to prej zasluga sovoznikove šale kot vozniške izkušnje.

Največja sprememba, ki jo mogoče zaznati za volanom, je položnejše prednje steklo, ki daje bolj avtomobilski občutek. Kljub temu pa sportback želi pihati na dušo voznikom, ki jim je vozna dinamika pomembna. Zato so med serijsko opremo primaknili športno neposredno progresivno krmiljenje, sistemom Audi drive select s šestimi režimi delovanja motorja, menjalnika, blaženja in krmiljenja ter športno podvozje. In ravno tu se sportback najbolj razlikuje od običajnega Q3. Vroča oblika audija Q3 sportback tako ne prinaša sprememb v vožnji.

Po dobrih cestah Schwarzwalda smo se s Q3 sportback kljub 20-palčnim platiščem vozili udobno. K temu je dodatno pripomoglo prilagodljivo vzmetenje. Vendar tudi običajno vzmetenje ne pokvari doživetja, zaznati je le več nagibanja. Voznika razveseljuje lep in na dotik prijeten volan, preglednost spredaj kljub položnejšemu vetrobranskemu steklu ne trpi. Tudi preglednost zadaj je za kupejevski zadek solidna. Prostora je za nekoga s približno 180 centimetri spredaj in zadaj dovolj. Kolega s 190 centimetri pa je na zadnjem sedežu s koleni že drgnil ob hrbtno stran prednjega sedeža.

Dizel ali bencin?

Zapeljali smo se z dizelskim 40 TDI, ki ima 140 kilovatov (190 konjskih moči). Zelo razširjen ter dobro poznan stroj tudi pri drugih znamkah koncerna ima dovolj moči, manjka pa mu uglajenosti. Pri delovanju je preglasen, še posebej med pospeševanji. Pričakoval sem, da ga bodo pri Audiju bolj izpilili in utišali. Po uglajenosti in tihosti nas je bolj prepričal 45 TFSI s 169 kilovati (230 konjskih moči), ki bo pomenil vrhunec ponudbe. Je zmogljivejši od dizla, vendar ob nežnejših dotikih zaspan. Isto velja za menjalnik S tronic, ki včasih okleva pri prestavljanju.

Za prestavljanje nižje je treba stopalko za plin odločneje "pritisniti". Za vsakdanjo vožnjo so prestavljanja skoraj nezaznavna in kar je najpomembneje, ne ovirajo motorja. Za dinamično vožnjo ga je zato smiselno prestaviti v ročni način. Med kupci pa zaradi višje cene ter porabe goriva ne bo najbolj priljubljen. Na žalost nam ni uspelo preizkusiti obetajočega šibkejšega 35 TFSI z 1,5-litrskim bencinskim motorjem in 110 kilovati (150 konjskih moči), ki so mu premierno v sportbacku namenili še blagi hibridni sistem. Vstopni 1,5-litrski bencinski motor sicer poznamo tudi iz drugih modelov. Pri majhnih in srednjih obremenitvah izključi dva valja.

Pod črto

Prodaja audija Q3 sportback se bo v Evropi začela jeseni, na slovenski trg pa bo zapeljal novembra z začetno ceno 39.220 evrov. Za ta denar bo na voljo vstopni dizelski motor 35 TDI z ročnim menjalnikom in pogonom na prednji kolesni par. Običajni Q3 z vstopnim motorjem 35 TFSI je cenejši za štiri tisočake, z motorjem 35 TDI pa se razlika stopi na tisoč evrov. Sportback ob tem serijsko prinaša še dodatke v vrednosti 1.400 evrov. Novi Audijev kupe v ponudbo Q3 prinaša dodatno izbiro za tiste, ki cenijo obliko, a jim ni treba žrtvovati veliko prostora in uporabnosti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Frenk Tavčar: mož, ki je zgradil znamko Audi in sooblikoval avtoposel v Sloveniji
Avto
AvtoMiloš Milač Frenk Tavčar: mož, ki je zgradil znamko Audi in sooblikoval avtoposel v Sloveniji 2

Slovenski avtoposel skozi oči in izkušnje Frenka Tavčarja s skoraj 30-letnimi izkušnjami v poslu, nekdanjega šefa Audija in oddelka za prodajo podjetjem v Porscheju Slovenija.

FINANCE
Avto
Audi, ki bi ga vikal, čeprav ali pa prav zato, ker je električen
Avto
AvtoMiloš Milač Audi, ki bi ga vikal, čeprav ali pa prav zato, ker je električen 2

Za nemški Audi se je zadnja leta zdelo, da je pri oblikovanju in modelski paleti zapeljal v slepo ulico. To sicer ni nenavadno. Zgodilo se je že tekmecema BMW in Mercedes-Benzu in le oblikovni ali tehnični šok je kolesje premaknil naprej v novi smeri.

FINANCE
PMM
Takšen bo ID.4 s štirimi krogi za 45 tisočakov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Takšen bo ID.4 s štirimi krogi za 45 tisočakov

Audi razkriva skoraj vse podrobnosti novega električnega SUV Q4 e-tron. Na trg prihaja še letos.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Audijev električni potovalnik za sladokusce
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMatej Kačič Audijev električni potovalnik za sladokusce

Audi je predstavil še en povsem električni model, športna potovalna limuzina e-tron GT za vsaj sto tisočakov pa ob oblinah in udobju navduši tudi s tehniko.

FINANCE
Avto
Osvežena vstopnica v Audijevo visoko družbo
Avto
AvtoUroš Božin Osvežena vstopnica v Audijevo visoko družbo

Na slovenske ceste je prispel najmanjši Audijev predstavnik družine Q: majhen, mladosten in precej bolj dostopen kot večji bratje.

FINANCE
PMM
Zdaj gre zares, to je prvi dostopni električni Audi
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Zdaj gre zares, to je prvi dostopni električni Audi 24

Audi je danes razkril prvi kompaktni električni SUV Q4 e-tron z dosegom do 528 kilometrov. K nam prihaja julija s ceno 45 oziroma manj kot 41 tisočakov, upoštevaje subvencije.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.