Pričakovanja so bila velika, obljube prav tako. Menimo, da jih je Land Rover izpolnil. To je novi defender, končen in serijski model, ki je nastal na konceptu DC100 iz leta 2011. Obenem je tudi naslednik legendarnega modela, ki je letos dopolnil 70 let. Znane so že cene, osnovni bo v Nemčiji stal okoli 49 tisoč evrov.
Po divjini Grčije z novim range roverjem evoquom.
Oblikovala ga je druga svetovna vojna, čeprav je nastal po njej. Daljnega leta 1948 se je prvič pokazal na salonu v Amsterdamu, leto pozneje pa zapeljal med kupce. Zgodba sicer sega v leto 1947, ko je Maurice Wilks, takratni šef razvoja Roverja, iskal zamenjavo za propadajoči Jeep iz druge svetovne vojne, zato je brata Spencerja Wilksa nagovoril, da izdela terensko vozilo. Tako je nastal Land Rover.
Vse drugo je zgodovina, v kateri se je izoblikovala ena največjih terenskih ikon – land rover defender, iz nje pa je nastala vrsta bolj razkošnih in le nekaj manj klenih bratov – discovery, range rover, range rover sport, evoque, velar …
Defender je razvoj znamke oziroma kar dveh znamk – Land Rover in Range Rover – ves čas spremljal ob strani. S skromnimi spremembami je kljuboval zobu časa, se vmes proslavil na številnih vztrajnostnih dirkah, denimo Camel Trophyju, in ostal priljubljen delovni stroj gozdarjev, gorskih reševalcev in drugih poklicev, ki delajo v res težkih razmerah.
Leta 2016 so ga okoljski predpisi in res ostarela osnova poslali v pokoj, v ozadju pa je že nastajal novi land rover defender, ki je končno serijsko obliko dobil danes na avtosalonu v Frankfurtu. Natanko osem let po razkritju prvega koncepta DC100, prav tako v Frankfurtu.
Obline oziroma robovi novega defenderja so pričakovani. Kleni terenec je ostal klasičen, kljub temu pa ni ušel sodobnejšim potezam, ki so delno povzete po drugih modelih te znamke. Land Rover obljublja, da je defender ostal terenec, s športnimi terenci nima nič skupnega. Obenem pa mu bo uspelo zadovoljiti tudi zahtevne kupce, ki so iz sodobnih avtomobilov vajeni udobja, zmogljivosti in sodobnih elektronskih pripomočkov.
Karoserija je v 95 odstotkih izdelana iz lahkega aluminija. Po obljubah Land Roverja pa je najbolj čvrsta v zgodovini znamke, kar je še posebej pomembno za tiste, ki se bodo z defenderjem podajali na najzahtevnejše terene.
Kot stari bo tudi novi na voljo v klasičnih izvedbah 90 in 110, ki označujejo dolžino in notranjo ureditev. Armaturna plošča je še vedno robustna, a precej sodobnejša in opremljena z desetpalčnim zaslonom na dotik in zmogljivim infotainmentom, ki se osvežuje prek spleta.
Osnovni trivratni defender 90 bo dolg okoli 4,35 metra, petvratni z oznako 110 pa 4,76 metra. Širina obeh sega do krepkih 1,967 metra, višina pa presega dva metra. Novi defender je denimo višji kot renault trafic ali volkswagen transporter. Razmeroma kompaktna dolžina ter velikodušna višina in širina po zaslugi oglate karoserije omogočajo precejšnjo prostornost kabine defenderja 90, ki v prednjem delu sprejme celo tri sedeže – srednji je ožji od stranskih, torej ima skupaj šest sedežev. Defender 110 pa bo na voljo s petimi ali sedmimi sedeži, tovarna pa bo pripravila tudi tovorno različico.
Prtljažnik bo v daljšem defenderju 110 segal od 646 do 1.075 litrov za prednjima dvema vrstama sedežev (prvi podatek velja do zglavnikov, drugi do strehe). Ob zloženi drugi sedežni vrsti pa bo do strehe na voljo kar 2.380 litrov prostora.
Defender se hvali tudi s precejšnjo nosilnostjo, obtežili ga boste lahko z 900 kilogrami, kar je skoraj na ravni velikih dostavnikov. Streha lahko nosi do 300-kilogramski tovor. Skupna masa vlečne prikolice pa lahko v Evropi znaša 3.500 kilogramov, v ZDA pa zaradi ohlapnejše zakonodaje do 3.270 kilogramov.
Zanimiv je tudi motorni del, ki je za zdaj sestavljen iz dveh štirivaljnih turbodizlov D200 in D240 (oznake pomenijo konjske moči), enako velikim turbobencinarjem P300 ter šestvaljnima različicama P400e in P400 PHEV. Prva je klasični turbobencinar z 48-voltno električno infrastrukuro, druga pa priključni hibrid, znan iz velikega range roverja. Vsi stroji so povezani z osemstopenjsko avtomatiko. Porabe pa segajo od 7,6 do 9,8 litra po merilnem ciklu WLTP.
Pravo srce defenderja pa so pogon in terenske sposobnosti. Za prvega skrbi terrain response 2 – štirikolesni pogon z elektronskimi programi, namenjenimi premagovanju različnih ovir. Defender 90 skupaj s kar 29,1-centimetrsko oddaljenostjo od tal (defender 110 je od tal oddaljen 28 centimetrov), zmore 38-stopinjske prednje in 40-stopinjske zadnje vstopne kote (pri defenderju 110 so koti 31 oziroma 28 stopinj) ter broditi po 90 centimetrov globoki vodi. Zračno vzmetenje omogoča 14,5-centimetrski razpon nastavitve višine podvozja.
Pri spuščanju po terenu mu je v pomoč tudi sistem clearsight ground view, ki na zaslonu prikazuje 180-stopinjski posnetek stanja pod prednjim delom in ob prednjih vratih avta in tako prežene strahove voznika.
Če vse to ne bo dovolj, pa si bodo lahko pustolovci omislili še paket adventure, ki vključuje 6,5-litrsko posodo z vodo s kompresorjem, ki služi kot prha, ter še 20-litrsko posodo za rezervo. Paket country v prtljažniku dodaja predelne stene ter sistem za izpiranje, paket urban pa predvsem nekaj estetskih dodatkov – denimo pokrov rezervnega kolesa. Poleg tega pa si bodo kupci lahko izbrali še električni vitel, strešni šotor in še marsikaj.