Volkswagen transporter, ne glede na izvedbo, je prava nemška klasika. To velja za obliko in mere, ki se skoraj ne spreminjajo. Nikakor pa ne za vsebino. Preizkusili smo zadnjo različico z imenom T6.1. Kaj ponuja in kaj jo druži z osebnimi avti?
Volkswagen je v programu gospodarskih vozil morda še bolj praktičen in predvidljiv kot pri osebnih. Model transporter, osrednji dostavnik te znamke, je prava ikona, ki se spreminja še počasneje kot golf ali passat. Ikona zato, ker je v zadnjih 70 letih prepričal več kot 12 milijonov kupcev, medtem navdušil obrtnike, popotnike, hipije, poslovneže in številne druge vrste kupcev. Danes je volkswagen T6 oziroma T6.1, ki oznanja zadnjo prenovo, nekakšen sinonim kakovostnega in naprednega kombija ter velja kot protiutež cenejšim fiatom, citroënom, peugeotom, tudi fordom.
Volkswagen je praktičen tudi pri prenovah. Vselej zajame celotno ponudbo določenega modela. Zato spremembe T6.1 veljajo za transporterja furgona ali za prevoz potnikov, šasijo z enojno ali dvojno kabino in multivana. Zunaj boste pri vseh opazili nove klasične (žarnice H7 namesto H4) ali LED-luči in kromirano letev, ki sega skoraj do sredine spodnjega roba luči.
Največ sprememb v imenitni kabini
Prave razlike pa so opazne v kabini, kjer so vse različice dobile popolnoma novo armaturno ploščo, odeto v imenitnejšo plastiko. Poleg tega pa še prijetno majhen večfunkcijski volan, nove klasične ali digitalne merilnike diagonale 10,2 palca ter še proti vozniku obrnjen osem- ali 9,2-palčni zaslon na dotik s povezljivostjo s spletom, ki je pripravno blizu prstom voznika ali sopotnika. Funkcijam je obenem mogoče ukazovati tudi glasovno, umetno inteligenco pa sproži poziv »Hey, Volkswagen!«.
Večji predali, brezžično polnjenje
Še posebej v multivanu je občutek za volanom odličen, skoraj premijski. V preprostejših kombijih T6.1 je bolj enostaven, a še vedno prijeten in se dviga nad povprečje konkurence. Potniki bodo veseli novih držal za pločevinke pri prednjih stebričkih, predal za telefon je večji, saj so vse večji tudi telefoni. Za doplačilo pa si lahko omislite tudi brezžično polnjenje.
Do 20 asistenčnih sistemov
Novinec v korak s časom vozi tudi z asistenčnimi sistemi, skupaj jih je lahko kar 20. Večinoma pa so znani iz še svežega crafterja. Dobil je, denimo, nov elektromehanski volanski mehanizem, parkirnega pomočnika za pomoč pri parkiranju tudi s prikolico, sistem za pomoč pri bočnem vetru … Sistem za nastavljanje vzmetenja DCC je zmogljivejši in ponuja vidnejše spremembe med posameznimi programi. Motorji, vsi dvolitrski TDI, pa so čistejši in v vožnji bolj tihi. Moč sega od 66 do 146 kilovatov oziroma od 90 do 199 konjskih moči. Povezani pa so z ročnim ali dvosklopčnim samodejnim menjalnikom.
Za transporter 26, za bogat multivan 45 tisočakov
Boljša vsebina prinaša tudi za približno tri odstotke višje cene volkswagna T6.1. To pomeni, da bo transporter furgon v Sloveniji stal okoli 26 tisoč evrov z davkom oziroma 21 tisoč brez davka. Cena multivana v Nemčiji je slabih 37 tisočakov. V Sloveniji še ni znana, bo pa distributer pripravil poseben paket pri tem modelu – s samodejnim menjalnikom in bogato dodatno opremo ga bo ponudil za 45 tisoč evrov.