Avto

Porsche, kot ga še ni bilo

Porsche je razkril novega taycana – prvi popolnoma električni avto te znamke zmore precej več, kot smo pričakovali. Osnovni turbo bo v Nemčiji stal dobrih 152 tisoč evrov, z 19-odstotnim DDV, turbo S pa nekaj več kot 186 tisoč evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.09.2019 20:25
Čas branja: 4 min

Po več letih draženja in skromnih obljub glede moči, pospeškov in užitkov, ki jih bo ponujal novi električni porsche, se je rodil taycan. Oblikovno pričakovan, zmogljivostno pa še precej bolj intenziven od prvotnih napovedi. Namesto 600 taycan turbo zmore kar 680 konjev, turbo S pa 761. Do stotice poskoči v 3,2 oziroma 2,8 sekunde. Izkaže pa se tudi na področju, na katerem električni avtomobili ostajajo v ozadju – pri največji hitrosti. Ta je z 260 kilometri na uro vredna imena porsche.

Taycan je precej neposreden tekmec tesli model S, Američani so seveda že naredili teoretično primerjavo.

Prelomni avto v 70-letni zgodovini

Porsche je novega taycana, prelomen model v izjemni 70-letni zgodovini nemške znamke superšportnih avtomobilov, razkril na treh celinah hkrati. V Torontu v Kanadi, v Berlinu v Nemčiji in v Fužouu na Kitajskem. Tako je zaznamoval pomembnost mednarodnih trgov, treh celin, kjer nemška znamka skoraj enakovredno osvaja kupce in kjer bo elektromobilnost v prihodnosti vse bolj pomembna.

»Taycan našo tradicijo povezuje s prihodnostjo. Z njim se nadaljuje zgodba o uspehu naše znamke – znamke, ki ljudi z vsega sveta navdušuje že več kot 70 let,« je povedal Oliver Blume, predsednik uprave družbe Porsche AG, ki je odprl svetovno premiero v Berlinu.

»Za obdobje električne mobilnosti smo obljubili pravega porscheja – vznemirljiv športni avto ne bo prepričal le s tehnologijami in vozno dinamiko, temveč bo ljudi z vsega sveta navduševal tako kot njegovi legendarni predhodniki. Tukaj je zdaj naš izdelek,« pa je dodal Michael Steiner, član uprave družbe Porsche AG ter direktor za raziskave in razvoj.

Ni klasični porsche, je pa vsakodnevno uporaben

Taycan tudi oblikovno ni klasičen porsche – torej kupe, kabriolet ali targa. Je štirivratna kupejevska limuzina, panamera v drugačni podobi in predvsem z zelo drugačnim pogonom. Pri Porscheju obljubljajo, da je taycan avto, ki pomeni edinstven paket zmogljivosti, povezljivosti in funkcionalnosti za vsakodnevne potrebe.

Mersko je konkreten, saj v dolžino meri 4,96 metra, v medosje pa 2,9 metra. Porsche obljublja dovolj prostora za štiri potnike in še njihovo prtljago. V sprednjem je prostora 81 litrov, v zadnjem pa 366 litrov, torej skupaj 447 litrov.

Turbo in turbo S!?

Ne, oznake niso napačne. Niti slučajno pa ne označujejo turbopolnilnika, ampak sporočajo le stopnjevanje zmogljivosti dveh različic taycana in obujajo tako značilno oznako za to znamko – turbo!

Taycan turbo S s funkcijo overboost in skupaj s programom Launch Control zmore do 560 kilovatov (761 konjskih moči), taycan turbo pa do 500 kilovatov (680 konjskih moči). Za pospešek do stotice turbo S 2,8 sekunde, turbo pa 3,2 sekunde. Doseg zmogljivejšega taycana znaša do 412 kilometrov, turba pa 450 kilometrov med polnjenji. Največja hitrost je spoštljivih 260 kilometrov na uro.

Zmogljiva baterija, superhitro polnjenje

Taycan je opremljen z baterijo zmogljivosti 93,4 kilovatne ure, poleg tega je prvo serijsko vozilo, ki se ponaša s sistemsko napetostjo 800 voltov namesto 400 voltov, kot je običajno pri električnih avtomobilih. To med drugim pomeni, da boste na superhitri 350-kilovatni polnilnici v baterijo zgolj v petih minutah pretočili za sto kilometrov dosega. Do 80 odstotkov pa jo boste napolnili v le 22 minutah in pol. Doma, z izmeničnim tokom z močjo do 11 kilovatov, pa bo polnjenje celotne baterije trajalo 11 ur in pol.

Digitalna potniška kabina

Potniška kabina oziroma vozniški prostor s prečiščenimi potezami ima vsaj oblikovno veliko skupnega z ikono 911. Taycan vseeno ponuja korak naprej, denimo s kar 16,8-palčnimi prostostoječimi digitalnimi merilniki pred voznikom, 10,9-palčnim zaslonom infotainmenta nad sredinsko konzolo in še opcijski zaslon za sopotnika. Upravljanje funkcij poteka na dotik ali z glasovnimi ukazi – ti se, denimo, zbudijo na začetno frazo »Hey, Porsche« in čakajo na nadaljnje ukaze.

Pametno vodenje, blaženje …

Druge tehnične posebnosti označujejo centralno povezan krmilni sistem Porsche 4D-Chassis Control, ki v realnem času analizira in sinhronizira vse sisteme podvozja. Med inovativne sisteme podvozja sodita prilagodljivo zračno vzmetenje s triprekatno tehnologijo, vključno z elektronskim uravnavanjem blažilnikov PASM (Porsche Active Suspension Management), in elektromehanski sistem za aktivno stabiliziranje nagibanja Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) s sistemom Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Nastavitve in rekuperacija energije

Edinstvena sta uravnavanje štirikolesnega pogona z dvema elektromotorjema in rekuperacijski sistem z močjo do 265 kilovatov, s katerim boste pri zaviranju s pridom polnili baterijo. Taycan bo imel, kot drugi porscheji, različne vozne programe normal, sport in sport plus ter individual, ki bo omogočal podrobne nastavitve po želji kupca. Nov je program range, ki seveda omogoča čim manjšo porabo in dolg doseg, ob zmanjšanih zmogljivostih in odzivnosti motorja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
(Intervju) Slovenci smo se letos krepko nagradili s porscheji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Intervju) Slovenci smo se letos krepko nagradili s porscheji

Z Vasjo Potočnikom, vodjo blagovne znamke Porsche v Sloveniji, o letošnji prodaji porschejev, spreminjanju in aktivnostih nemške avtomobilske znamke, ki doživlja pravi preporod.

FINANCE
Avto
Porsche je kljub zahtevnemu letu zaposlene nagradil z visokim bonusom
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche je kljub zahtevnemu letu zaposlene nagradil z visokim bonusom 1

Porsche je zaposlene nagradil za odlično leto glede na razmere. Znamka je dosegla rekordne prihodke, število prodanih vozil in dobiček pa sta se malenkost zmanjšala.

FINANCE
Avto
(Video in audio) Porsche 911 GT3: eden od poslednjih opernih pevcev
Avto
AvtoUroš Božin (Video in audio) Porsche 911 GT3: eden od poslednjih opernih pevcev

Porsche 911 GT3 zamegli mejo med cestnim in dirkalnim avtomobilom. Zvest ostaja atmosferskemu motorju, ki se zavrti do devettisočkrat v minuti, zadnjemu pogonu in vozniškim užitkom.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
PMM
Porsche v Rimac vlaga novih 70 milijonov evrov in povečuje lastniški delež
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Porsche v Rimac vlaga novih 70 milijonov evrov in povečuje lastniški delež 2

Porsche je postal največji zunanji solastnik hrvaškega Rimca. Svoj delež je povečal s 15 na 24 odstotkov.

FINANCE
Avto
Električni porsche, ki bo dvignil veliko prahu
Avto
AvtoUroš Božin Električni porsche, ki bo dvignil veliko prahu 15

Porsche z električnim pogonom, karavanskim zadkom in privzdignjenim podvozjem – kombinacija, ki se je včasih zdela nepredstavljiva. Na ceste bo zapeljal poleti z začetno ceno 98.728 evrov.

FINANCE
Avto
Klasični porsche 911, pa se do stotice izstreli le v 3,4 sekunde
Avto
AvtoMiloš Milač Klasični porsche 911, pa se do stotice izstreli le v 3,4 sekunde

Ali avtomobilu, ki do stotice skoči v le 3,4 sekunde in drvi s hitrostjo do 311 kilometrov na uro, lahko rečeš klasičen? Pri Porscheju lahko, saj ponujajo še zmogljivejše stroje.