Po več letih draženja in skromnih obljub glede moči, pospeškov in užitkov, ki jih bo ponujal novi električni porsche, se je rodil taycan. Oblikovno pričakovan, zmogljivostno pa še precej bolj intenziven od prvotnih napovedi. Namesto 600 taycan turbo zmore kar 680 konjev, turbo S pa 761. Do stotice poskoči v 3,2 oziroma 2,8 sekunde. Izkaže pa se tudi na področju, na katerem električni avtomobili ostajajo v ozadju – pri največji hitrosti. Ta je z 260 kilometri na uro vredna imena porsche.
Taycan je precej neposreden tekmec tesli model S, Američani so seveda že naredili teoretično primerjavo.
Prelomni avto v 70-letni zgodovini
Porsche je novega taycana, prelomen model v izjemni 70-letni zgodovini nemške znamke superšportnih avtomobilov, razkril na treh celinah hkrati. V Torontu v Kanadi, v Berlinu v Nemčiji in v Fužouu na Kitajskem. Tako je zaznamoval pomembnost mednarodnih trgov, treh celin, kjer nemška znamka skoraj enakovredno osvaja kupce in kjer bo elektromobilnost v prihodnosti vse bolj pomembna.
»Taycan našo tradicijo povezuje s prihodnostjo. Z njim se nadaljuje zgodba o uspehu naše znamke – znamke, ki ljudi z vsega sveta navdušuje že več kot 70 let,« je povedal Oliver Blume, predsednik uprave družbe Porsche AG, ki je odprl svetovno premiero v Berlinu.
»Za obdobje električne mobilnosti smo obljubili pravega porscheja – vznemirljiv športni avto ne bo prepričal le s tehnologijami in vozno dinamiko, temveč bo ljudi z vsega sveta navduševal tako kot njegovi legendarni predhodniki. Tukaj je zdaj naš izdelek,« pa je dodal Michael Steiner, član uprave družbe Porsche AG ter direktor za raziskave in razvoj.
Ni klasični porsche, je pa vsakodnevno uporaben
Taycan tudi oblikovno ni klasičen porsche – torej kupe, kabriolet ali targa. Je štirivratna kupejevska limuzina, panamera v drugačni podobi in predvsem z zelo drugačnim pogonom. Pri Porscheju obljubljajo, da je taycan avto, ki pomeni edinstven paket zmogljivosti, povezljivosti in funkcionalnosti za vsakodnevne potrebe.
Mersko je konkreten, saj v dolžino meri 4,96 metra, v medosje pa 2,9 metra. Porsche obljublja dovolj prostora za štiri potnike in še njihovo prtljago. V sprednjem je prostora 81 litrov, v zadnjem pa 366 litrov, torej skupaj 447 litrov.
Turbo in turbo S!?
Ne, oznake niso napačne. Niti slučajno pa ne označujejo turbopolnilnika, ampak sporočajo le stopnjevanje zmogljivosti dveh različic taycana in obujajo tako značilno oznako za to znamko – turbo!
Taycan turbo S s funkcijo overboost in skupaj s programom Launch Control zmore do 560 kilovatov (761 konjskih moči), taycan turbo pa do 500 kilovatov (680 konjskih moči). Za pospešek do stotice turbo S 2,8 sekunde, turbo pa 3,2 sekunde. Doseg zmogljivejšega taycana znaša do 412 kilometrov, turba pa 450 kilometrov med polnjenji. Največja hitrost je spoštljivih 260 kilometrov na uro.
Zmogljiva baterija, superhitro polnjenje
Taycan je opremljen z baterijo zmogljivosti 93,4 kilovatne ure, poleg tega je prvo serijsko vozilo, ki se ponaša s sistemsko napetostjo 800 voltov namesto 400 voltov, kot je običajno pri električnih avtomobilih. To med drugim pomeni, da boste na superhitri 350-kilovatni polnilnici v baterijo zgolj v petih minutah pretočili za sto kilometrov dosega. Do 80 odstotkov pa jo boste napolnili v le 22 minutah in pol. Doma, z izmeničnim tokom z močjo do 11 kilovatov, pa bo polnjenje celotne baterije trajalo 11 ur in pol.
Digitalna potniška kabina
Potniška kabina oziroma vozniški prostor s prečiščenimi potezami ima vsaj oblikovno veliko skupnega z ikono 911. Taycan vseeno ponuja korak naprej, denimo s kar 16,8-palčnimi prostostoječimi digitalnimi merilniki pred voznikom, 10,9-palčnim zaslonom infotainmenta nad sredinsko konzolo in še opcijski zaslon za sopotnika. Upravljanje funkcij poteka na dotik ali z glasovnimi ukazi – ti se, denimo, zbudijo na začetno frazo »Hey, Porsche« in čakajo na nadaljnje ukaze.
Pametno vodenje, blaženje …
Druge tehnične posebnosti označujejo centralno povezan krmilni sistem Porsche 4D-Chassis Control, ki v realnem času analizira in sinhronizira vse sisteme podvozja. Med inovativne sisteme podvozja sodita prilagodljivo zračno vzmetenje s triprekatno tehnologijo, vključno z elektronskim uravnavanjem blažilnikov PASM (Porsche Active Suspension Management), in elektromehanski sistem za aktivno stabiliziranje nagibanja Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) s sistemom Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
Nastavitve in rekuperacija energije
Edinstvena sta uravnavanje štirikolesnega pogona z dvema elektromotorjema in rekuperacijski sistem z močjo do 265 kilovatov, s katerim boste pri zaviranju s pridom polnili baterijo. Taycan bo imel, kot drugi porscheji, različne vozne programe normal, sport in sport plus ter individual, ki bo omogočal podrobne nastavitve po želji kupca. Nov je program range, ki seveda omogoča čim manjšo porabo in dolg doseg, ob zmanjšanih zmogljivostih in odzivnosti motorja.