Avto

Zakaj dostavniki sodijo v drug svet kot osebni avti

Kakšne so razlike med osebnimi in dostavnimi vozili, kateri miti zanje veljajo in kateri ne ter česa se tudi profesionalni vozniki še lahko naučijo?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.08.2019 22:52
Čas branja: 2 min
Zakaj dostavniki sodijo v drug svet kot osebni avti
Velikost dostavnika je odvisna od potreb, volumna, mase tovora in poti, ki jih voznik dnevno opravi. Moč motorja je odvisna predvsem od obtežitve, oprema pa od zahtevnosti voznika. Najboljši vložek je v varnostne sisteme in udobje.

V osnovi podobna zasnova, a svetovi razlike, ko gre za vožnjo, uporabo, tehniko in izbiro pravega. Svet dostav­nikov sodi v svet profesionalnih voznikov, ki morajo biti pri izbiri pravega precej bolj natančni in zahtevni, obenem pa morajo še bolj varčevati, da jim dostavnik dela posel, ne le stroškov.

Večkrat jih mečemo v isti koš. Še posebej tiste, ki vozijo po robu med obema razredoma – potniškim in dostavnim. Torej dostavnike s sedeži, sodoben in predvsem komercialen izraz zanje je vozila za prosti čas. Ko pa gre za prave dostavnike, najbolje takšne z le dvema ali tremi sedeži ter velikim zaprtim tovornim delom v zadnjem delu, se pravila izbire, nakupa, uporabe in vožnje močno spremenijo.

Vozijo jih profesionalni vozniki, z njimi delajo posel, zato je pomembno, da tečejo zanesljivo in varčno. Obenem pa izpolnijo prav vse zahteve posameznikov, te pa so zelo različne. Pogledali smo, kakšne so razlike med osebnimi in dostavnimi vozili, kateri miti zanje veljajo in kateri ne ter česa se lahko tudi profesionalni vozniki še lahko naučijo ali pa znanje vsaj obnovijo.

Izbira vozila

Ali je pravi opel combo, vivaro ali movano? Enotnega odgovora dejansko ni, dostavniki so med seboj popolnoma ne­primerljivi. Pomembno je namreč, kaj bo voznik prevažal v tovornem prostoru, kakšna bo masa tovora, kar je neposredno povezano z volumnom in dovoljeno obtežitvijo. Pomembno je tudi, koliko kilometrov bo mesečno prevozil in v kakšnem okolju jih bo prevozil.

Cena

Cena je pomembna, a ceniki pri dostavnikih zavajajo še bolj kot pri osebnih avtih. Dostavniki so v osnovi skromno opremljeni, zato dodatnemu strošku opreme ne boste mogli uiti. Opozarjamo vas, da ne varčujete pri pomembnih delih – denimo aktivni varnosti, udobju in motorju. Njegova moč je pomembna pri prevozu težjih tovorov.

Z davkom ali brez

Cene dostavnikov so pogosto oglaševane brez davka na dodano vrednost. Tega seveda plačate, a si ga tudi poračunate kot vhodnega, saj boste z vozilom opravljali dejavnost.

Popusti

Ti ponavadi niso oglaševani, saj trgovci kupce nagovarjajo neposredno. Seveda so mogoči in tudi pogosti, viša pa jih starost modela in tehnike.

Velikost, nosilnost

Razmislite, kakšen tovor boste vozili glede na maso in volumen, in hitro boste ugotovili, v katerem velikostnem razredu boste našli pravi dostav­nik. Pomembni so še širina in višina tovornega prostora in še kakšna druga podrobnost.

Garancija

Za podjetja, ki z dostavniki prevozijo veliko, res veliko kilometrov, so garancijski pogoji izjemno pomembni. Pomembno je, ali so vezani na leta ali tudi na število kilometrov. Ko gre kaj narobe, so popravila lahko draga. Razen če je vaš dostavnik še v garanciji.

Servisna mreža

Koliko servisov ima določena znamka, pa tudi kakšne so uradne ure servisa, kakšna je odzivnost, koliko in katere dele imajo na zalogi …, so pomembni podatki. Dostavnik potrebujete za posel, pripravljen mora biti ves čas. Ko je na servisu, izgubljate denar.

Vožnja

Vožnja pa je morda odločilen del, še posebej zato, ker se lastnosti dostavnikov spreminjajo z večanjem obtežitve tovornega dela. Precej bolj kot pri osebnih avtih. Profesionalni vozniki to vedo, ni pa nujno, da znajo vselej predvideti obnašanje dostav­nika, ko je prazen in naložen. Vse to se je mogoče najbolje in najbolj varno naučiti na poligonu, z umetno ustvarjenimi ovirami in inštruktorji v pomoč.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
Avto
Fordova dostavnika za slabše podlage
Avto
AvtoBoštjan Paušer Fordova dostavnika za slabše podlage

Flota srednje velikih dostavnikov iz Fordove ponudbe transit custom in tourneo custom je dopolnjena z novima različicama active in trail, ki sta prilagojeni uporabi zunaj urejenih cest.

FINANCE
Avto
Avtoposel v številkah, davkih in novostih na trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Avtoposel v številkah, davkih in novostih na trgu

Preverili smo prodajo avtomobilov v Evropi in podrobneje secirali prodajo dveh največjih - Volkswagna in Toyote v svetu, Evropi in Sloveniji. Katere so avtomobilske novosti na trgu, katere na slovenskem trgu. V Trajnostni mobilnosti o realni porabi električnih avtov, o točki preloma električnega nissana leafa in novih navadah Evropejcev na področju mobilnosti. Za konec pa še o novih cenikih Lexusa in Jaguar Land Roverja, ti so seveda ugodnejši kot lani.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Koliko boste z novim davkom prihranili pri uvozu rabljenega avta?
Avto
AvtoMiloš Milač Koliko boste z novim davkom prihranili pri uvozu rabljenega avta?

Kakšne prihranke prinaša novi DMV pri uvozu rabljenih vozil na primeru družinskega, poslovnega, športnega in eksotičnega avta.

FINANCE
PMM
Norveški rekord: lani 54 odstotkov novih avtov električnih
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Norveški rekord: lani 54 odstotkov novih avtov električnih 9

Volkswagen je pri prodaji e-avtov na Norveškem lani prehitel Teslo, skupaj s hibridi je bil delež elektrificiranih avtov med vsemi na novo registriranimi 83-odstoten.

FINANCE
Avto
Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča
Avto
AvtoMiloš Milač Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča

Razburljiv teden, pod katerim sta se podpisala Renault z novo petletno strategijo in cene avtomobilov v Sloveniji z novim davkom na motorna vozila. Te razkrivajo res veliko, a ne le prihrankov.

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.