Avto

Slovo od enega največjih mož avtomobilizma 20. stoletja

Nekdanji prvi mož Volkswagna, eden od večjih lastnikov in vsekakor človek, ki je močno vplival na avtomobilsko industrijo, Ferdinand Piech, je umrl v 82. letu starosti.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.08.2019 01:03
Čas branja: 2 min
Slovo od enega največjih mož avtomobilizma 20. stoletja
Ferdinand Piech je bil vnuk ustanovitelja Porscheja Ferdinanda Porscheja, ter predsednik uprave skupine Volkswagen med letoma 1993 in 2002.

V nedeljo zvečer se je zgrudil v restavraciji v Rosenheimu. Umrl pa je kmalu zatem v bližnji bolnišnici. Za seboj je pustil izjemen vpliv na avtomobilsko industrijo.

Ferdinand Piech je bil vnuk ustanovitelja Porscheja, Ferdinanda Porscheja, predsednik uprave skupine Volkswagen med letoma 1993 in 2002, nato pa se je zaradi dosežene starostne meje 65 let upokojil oziroma presedel na čelo nadzornega sveta skupine Volkswagen.

Izjemen poslovnež

V času vodenja skupine Volkswagen, med letoma 1993 in 2002, je nemškega proizvajalca potegnil iz globokih izgub in ga v svojem mandatu spremenil v dobičkonosnega velikana.

Vztrajal je skoraj do konca

Na čelu nadzornega sveta je vztrajal do svojega 78. leta, pred štirimi leti je po sporu s takratnim predsednikom uprave Volkswagna Martinom Winterkornom odstopil (dobre štiri mesece zatem je izbruhnila afera Dieselgate). Leta 2017 pa se je s prodajo 14,7-odstotnega deleža v holdingu Porsche SE (večinskega lastnika skupine Volkswagen), vrednega prek milijarde evrov, dokončno poslovil od Volkswagna.

Človek velikih idej, bencinski romantik

Piech je bil znan kot izjemen inženir, človek velikih idej, idejni oče slovitega porscheja 917, bugattija veyrona kot najmočnejšega serijskega avta na svetu in na drugi strani volkswagna XL1 – najvarčnejšega serijskega avtomobila z atmosferskim motorjem.

V ekstreme kljub poslovnemu polomu

Piech je bil tudi ekstremist in zbiratelj, Volkswagnovo bogastvo je zapravljal za znamke, ki nikoli niso prinesle zaslužka, največji polom med njimi pomeni Bugatti, ki je z vsakim izdelanim avtom prinesel 3,5 milijona evrov izgube. Piechova ideja je tudi luksuzni volkswagen phaeton, s katerim se je po nepotrebnem postavil ob bok sestrskemu audiju A8 in, razen na Kitajskem, prodajno pogorel.

Zbiratelj avtov, celo znamk avtov

Piech je v skupino pripeljal še kup zvenečih imen, denimo Bugatti, Bentley, Lamborghini in Ducati, ki niso bila toliko povezana s poslom, prej z ugledom, zbirateljstvom najvišje in najdražje vrste.

Spor z Winterkornom, konec za oba

V očeh javnosti je sicer veljal zelo uglednega, strogega in uspešnega menedžerja ter se pogosto in vselej uspešno upiral odločitvam šefov 12 znamk skupine Volkswagen. Spodletelo mu je le leta 2015 v sporu z Winterkornom, ki se je kmalu zatem soočil z afero Dieselgate in njenimi posledicami.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

Moje finance
Razno
Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!
Moje finance
RaznoKsenija Sedej Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!

Ker verjamemo, da je načrtovanje pomembno opravilo osebnih financ, smo vam za začetek novega leta pripravili finančni koledar. Na enem mestu smo za vas zbrali vse pomembne finančne datume in dogodke od januarja do decembra 2021. Veste, kdaj morate oddati vlogo za vzdrževane družinske člane, kdaj oddati napoved kapitalskih dobičkov? Naj se na koledarju ne nabira prah, pogledujte nanj vse leto.

Slovenija
Spinalna mišična atrofija
Medicina danes
SlovenijaTanja Loboda*, izr. prof. dr. Damjan Osredkar* Spinalna mišična atrofija

Spinalna mišična atrofija (SMA) je dedna živčno-mišična bolezen s pojavnostjo eden na 11 tisoč živorojenih otrok, za katero so značilne mišična oslabelost, huda gibalna oviranost, odpoved dihanja in prezgodnja smrt. Deduje se avtosomno recesivno in jo najpogosteje povzroča delecija ali mutacija v genu SMN1 (survival motor neuron 1) na kromosomu 5, ob ohranitvi ene ali več kopij skoraj identičnega gena SMN2 (survival motor neuron 2). Takšna genska napaka vodi v zmanjšano tvorbo beljakovine SMN, ki je ključna za zdravje in preživetje motoričnih živčnih celic (1).