Avto

Tektonski premiki pri Ferrariju: elektrika in štirikolesni pogon

Bencinski in trije električni motorji, skupaj prek tisoč konjev, sicer skromen doseg 25 kilometrov in prvič tudi štirikolesni pogon najnovejšega ferrarija SF90 stradale

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.08.2019 21:11
Čas branja: 2 min
Tektonski premiki pri Ferrariju: elektrika in štirikolesni pogon
Ferrari SF90 stradale prinaša pomembne premike v italijansko delavnico superšportnih avtomobilov. Najpomembnejša je uvedba elektrike, ki tvori zmogljiv priključni hibrid.

Ferrari je predstavil nov najmočnejši model v ponudbi SF90 stradale in z njim uvedel nekaj tehničnih rešitev, ki za to znamko do zdaj niso bile značilne. Novinca ženeta elektrika in bencin, prvič ima vgrajen štirikolesni pogon. Obenem je najhitrejši ferrari do zdaj.Ferrarijev novinec SF90 stradale je novi model z vrha ponudbe italijanske znamke superšportnih avtomobilov.

Pri njem so se inženirji še posebej potrudili in uvedli tudi nekatere spremembe, do zdaj neznačilne za Ferrari. SF90 je namreč prvi avto te znamke, ki ima poleg bencinskega še električni pogon, oba skupaj pa sestavljata sklop priključnega hibrida s sistemsko močjo 736 kilovatov oziroma 1.001 konjsko moč.

Dodelan V8 in trije elektromotorji

Inženirji so tokrat namesto motorja V12 pred zadnjo premo namestili osemvaljni motor, znan iz modela F8 tributo. Za vgrad­njo v model z vrha ponudbe so ga temeljito dodelali, stroj ima med drugim povsem spremenjene izgorevalni del, elektroniko in še kaj. Zgolj bencinske moči štirilitrskega biturbo osemvaljnika ponujajo 574 kilovatov oziroma 780 konjskih moči.

Pri pogonu mu pomagajo trije elek­trični motorji s skupno močjo 159 kilovatov oziroma 217 konjskih moči. Ti energijo črpajo iz razmeroma skromne baterije zmogljivosti 7,9 kilovatne ure, ki omogoča 25 električnih kilometrov in največjo hitrost 135 kilometrov na uro, ko delujejo le elek­tromotorji. Vsa razpoložljiva moč prek tisoč konjev je tako na voljo le, ko je v bateriji dovolj energije.

Hitrejši od brata brez električne pomoči

Takrat SF90 stradale do stotice pospeši v 2,5 sekunde, kar je štiri desetinke hitreje kot manjši F8 tributo. Testno progo v Fioranu pa je prevozil v minuti in 19 sekund, tri sekunde hitreje od šibkejšega brata. Največja hitrost SF90 stradale je 340 kilometrov na uro. Pri Ferrariju poudarjajo, da je električni motor namenjen predvsem mestni vožnji, kjer so oziroma bodo izpusti čedalje bolj nezaželeni. Preklop na elektriko bo ugasnil tudi prediren zvok ferrarijevega bencinskega motorja.

Breme hibridnega sklopa

Masa novinca se je zaradi hibridnega sklopa – baterije in motorjev – povečala za 270 kilogramov, na še vedno zgledno skromnih 1.600 kilogramov. Uvedba nove tehnologije je zahtevala kopico tehničnih prilagoditev, denimo vgradnjo sistema brake by wire oziroma zavore brez fizične povezave med pedalom in zavorami, ki omogočajo enakomerno razdelitev zavorne moči med oba sklopa in rekuperacijo energije, potrebne za polnjenje baterije. Vgradnja električnih motorjev je prinesla tudi štirikolesni pogon, prvi pri tej znamki.

En električni motor je nameščen v zadnjem delu, med bencinskim motorjem in osemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, druga dva pa v prednjem delu in poganjata prednja kolesa. Oblikovna in tehnična umetnina je na voljo za 430 tisoč evrov, oplemenitenih z davki v posamezni državi. V Sloveniji bi SF90 stradale stal 755 tisoč evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Revolucija v Ferrariju – po 54 letih se vrača šestvaljni motor, zdaj je povezan z električnim
Avto
AvtoMiloš Milač Revolucija v Ferrariju – po 54 letih se vrača šestvaljni motor, zdaj je povezan z električnim

Tehnologija in ekologija lahko vozita v isto smer, trdijo pri Ferrariju in predstavljajo novi priključni hibrid in prvi šestvaljnik v zadnjih 54 letih.

FINANCE
Avto
''Purosangue ni SUV,'' Ferrari trdi za svoj prvi štirivratni avto
Avto
AvtoMiloš Milač ''Purosangue ni SUV,'' Ferrari trdi za svoj prvi štirivratni avto 2

Purosangue je prvi štirivratni avto znamke iz Maranella. Na trg prihaja kot pravi športni avto z več uporabnosti, ceno najmanj 390 tisoč evrov in klasičnim V12 motorjem.

FINANCE
Avto
Neustavljivi galop konjičev iz Maranella ni prepričal analitikov
Avto
AvtoUroš Božin Neustavljivi galop konjičev iz Maranella ni prepričal analitikov

Ferrariji so vroče žemljice, a analitikov to ne prepriča, ker v Maranellu z zamikom sledijo trendom. Vroča je tudi dobičkovna (EBIT) marža, ki je v drugem trimesečju zrasla na kar 26,5 odstotka.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
Avto
Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka
Avto
AvtoUroš Božin Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka 4

V Stuttgartu so predstavili novo vstopno točko v svojo vse hitreje rastočo družino električnih mercedesov. Med polnjenji bo prevozil več kot 400 kilometrov, na trg pa prihaja spomladi.

FINANCE
PMM
Naložba v električni nissan leaf se izplača pri 15.200 kilometrih na leto
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Naložba v električni nissan leaf se izplača pri 15.200 kilometrih na leto 52

Višja nakupna cena, a še vedno visoka subvencija Eko sklada in precej nižji stroški energije električni avto tudi po cenovni plati lahko postavijo pred bencinskega.