Ko govorimo o hibridih, je treba ločevati med samopolnilnimi in priključnimi. Zadnjega smo nazadnje v obliki BMW serije 3 vozili na Bavarskem. Nemci ne ponujajo samopolnilnih hibridov, prepričani so, da bodo pomembnejšo vlogo pri prehodu na električno mobilnost odigrali priključni. Novo serijo 3 smo že dodobra spoznali, priključni hibrid 330e pa boste od klasične limuzine ločili le po loputi za polnjenje, ki je pred voznikovimi vrati.
Od novega 330e v Münchnu pričakujejo mnogo več kot od predhodnika. »V prejšnji generaciji, v kateri je bil priključni hibrid na voljo od leta 2016, smo izdelali 50 tisoč primerkov, kar pomeni desetino vseh serij 3. Z novim priključnim hibridom pa prodajni delež nameravamo povečati na 18 odstotkov,« nam je načrte zaupal Carsten Schöne, produktni vodja za BMW serije 3.
Tehnična plat
Jedro hibrida je dvolitrski prisilno polnjeni bencinski motor s 135 kilovati (184 konjskimi močmi), električni motor pa je v menjalniku in razvije dodatnih 83 kilovatov (113 konjskih moči). Kombinirana sistemska moč tako znaša 185 kilovatov (252 konjskih moči). Če stopalko za plin potisnete do tal, pa se v športnem načinu aktivira xtraboost, ki zagotovi dodatnih 30 kilovatov (40 konjskih moči) za deset sekund. Skupna maksimalna moč sistema se za krajši čas povzpne na 215 kilovatov (292 konjskih moči).
Do stotice je potrebnih 5,9 sekunde, maksimalna hitrost pa je 230 kilometrov na uro. Vožnja na elektriko je mogoča do 140 kilometrov na uro. Električno energijo shranjuje baterija, ki ima zmogljivost 12 kilovatnih ur, kar omogoča doseg med 59 in 66 kilometri, pri BMW pričakujejo realno 60 kilometrov električnega dosega. Baterija je nameščena pod zadnjimi sedeži, rezervoar za gorivo pa so prestavili nad zadnjo os.
Na izbiro električni, hibridni ali športni način
Za optimalno izkoriščanje pogonskih sklopov in njihovo kombiniranje je 330e opremljen z bogatim naborom voznih načinov. Ob prestavni ročici voznik izbira med električnim, hibridnim ali športnim voznim načinom. V prvem boste ves čas vozili v električnem načinu, torej okoli 60 kilometrov. Tisti s krajšimi dnevnimi vožnjami in polnilnimi zmogljivostmi doma ali v službi bodo lahko shajali le z uporabo elektrike.
Dvojna osebnost
330e pa voznika prej ali slej premami z drugo osebnostjo - s poskočnim športnim načinom xtraboost. Aktivira se z dvema pritiskoma na gumb sport. Odzivnost postane izjemna, kriljenje natančnejše in težje, skozi zvočnike pa ustvarja motorni zvok. V ovinkih se pelje zelo lepo, kot se za bavarca spodobi, nekaj dodatne teže je začutiti v hitrih zavojih, v počasnejših pa se ceste zaradi dodatne mase drži še odločneje.
Presenetljivo brezskrbno pa je delovanje v predikativnem hibridnem načinu. Pogonski sistem skupaj z navigacijo izbere najučinkovitejši pogonski sklop ali kombinacijo obeh, glede na vrsto ceste in prometno gostoto. Ob tem je serijsko opremljen z navigacijsko napravo, ki z vnosom navigacije prouči pot do cilja in v različnih odsekih kombinacijo pogonska sklopa.
Avtocestni odsek bo odpeljal s konvencionalnim motorjem, vožnjo po podeželskih cestah pa s kombiniranjem pogonskih sklopov. Če je cilj v mestnem središču, kjer je vstop dovoljen le brezemisijskim vozilom, bo vožnjo prilagodil tako, da bo na koncu dovolj energije za vožnjo na elektriko do polnilnice. Ne glede na izbiro načina vožnje je vožnja prijetna. Posebej navduši mirno in uglašeno (so)delovanje elektro- in klasičnega motorja. Zagon motorja je med vožnjo nezaznaven, izkušnja pa v električnem načinu neslišna.
Testni krog s 3,9 litra porabe
Na testnem 80-kilometrskem krogu je BMW dosegel 3,9-litrsko porabo, skupno je na elektriko prevozil 50 kilometrov. Pot je preračunal tako, da smo v celoti izkoristili električno energijo in na cilj prispeli s prazno baterijo. Poraba sicer ni merodajna, saj smo na krogu avto pogosto poganjali tudi v športnem načinu. Zanimivo pa bo sistem preizkusiti na daljšem testu in hibridni vozni način zapeljati na daljši krog.
Kaj pa kompromisi
Zaradi baterije je 330e 270 kilogramov težji od primerljivega bencinskega 330i, kar se med vožnjo občuti. Teža priklopnika z zavoro in brez je pri priključnem hibridu omejena na 750 kilogramov. Prtljažni prostor je zaradi višjega dna 105 litrov manjši. Tistim, ki jim je prostornina najpomembnejša, pa bo prihodnje leto na pomoč limuzini priskočil še karavanski 330e touring. Cena bo najbrž višja, vendar jo bo nekoliko izravnala subvencija Eko sklada.
BMW 330e je dobro izvedena hibridna različica že tako izvrstne limuzine. Sicer je malenkost počasnejša in manj uporabna od klasičnega 330i, vendar cenejša, če jo lahko redno polnite. Čeprav je okoljski vidik hibridov vprašljiv, pri BMW poudarjajo, da je ogljični odtis 330e za petino manjši od tistega pri klasičnem 330i, upoštevajoč dobavo surovin, dobavno verigo, proizvodnjo, fazo uporabe in reciklažo.
Foto: Uroš Božin in BMW