Ko velikani avtoposla, največji dobavitelji avtoindustriji na svetu – Bosch, Magna, Denso in Continental – začnejo zniževati napovedi, poročati o upadu prodaje, dobička in razmišljati o zmanjšanju števila zaposlenih, slovenska podjetja, močno odvisna od zgornjih velikanov, ne morejo ostati ravnodušna. Kaj pravijo v Iskri Mehanizmih, Štore Steelu, Uniorju in S.E.P.? Jih je že zajel negativni trend? Pripravili smo podrobno analizo.
Težave velikanov pa so prava malenkost v primerjavi s tem, kar se dogaja na avtotrgu v Turčiji. Po ustavitvi davčnih spodbud je namreč prodaja avtomobilov julija strmoglavila za kar 66 odstotkov. Žal posledice dogajanja v Turčiji krepko čuti Luka Koper, kjer so letos predvsem zaradi zmanjšanja naročil v Turčiji pretovorili 16 odstotkov manj avtomobilov kot v istem obdobju lani.
Prvi človek PSA Peugeot Citroëna Carlos Tavares pa je dokaz, da je tudi v težkih časih mogoče ustvarjati rast prodaje oziroma, še pomembneje, rast dobička, in to krepko. Čarovniku avtoposla je uspel nov veliki met, po dobičkonosnosti je v prvem polletju prehitel serijska dobičkarja BMW in Daimlerja, iz rdečih številk pa potegnil tudi Opel, ki danes služi bolje kot Volkswagen. Podrobna analiza ukrepov, s katerimi je karizmatični PSA Peugeot Citroën in Opel popeljal iz pekla v nebesa.
Uroša pa je odneslo v davčna nebesa, na Slovaško in v Nemčijo, kjer luksuzne avtomobile registrirajo mnogi Slovenci in se tako izognejo lačni finančni upravi. Komentar k Tanjinemu članku o napovedi nadzora Fursa nad vsemi tistimi, ki so si privoščili davčna nebesa.
Sam pa sem pod drobnogled vzel toyoto corollo TS 2.0 hybrid – enega najbolj kontroverznih avtomobilov ta hip. Avto, ki vsako leto prepriča na milijone kupcev, je bil doslej pojem množičnosti in tudi konfekcije. V novi generaciji pa se je od nje poslovil, obenem si je nadel drzen in privlačen videz. Odličen hibrid s 132 kilovati in tudi višjo ceno.
Toyota je objavila tudi četrtletne poslovne rezultate, ki so glede na razmere v panogi naravnost odlični. A Japonci ne bi bili Japonci, če ne bi tudi na krilih uspeha razmišljali preudarno in skromno, zato so novico pospremili tudi z napovedjo slabših rezultatov v drugi polovici leta.
Mercedes-Benz pa se v Nemčiji bolj kot s hibridi ukvarja z dizli, predvsem tistimi starejšega letnika. Lastnikom modela E 220d in E 250d letnikov od 2009 do 2014 je ponudil subvencijo tri tisoč evrov za nadgradnjo izpušnih filtrov.
V Chicagu pa je je Daimlerjevo podjetje za souporabo (car sharing) Car2Go precej kruto spoznalo pomanjkljivosti poslovnega recepta, ki hkrati velja tudi kot opozorilo za podobno storitev drugih avtomobilskih proizvajalcev. Poučna zgodba izpod peresa Bloomberga.
Matej se je poglobil v Fiatovega posebneža iz balkanske proizvodnje – fiata 500L cross. Zanj pravi, da je tipičen predstavnik izumirajoče vrste enoprostorcev, a je v »gojzarjih« tudi odličen sopotnik na aktivnih družinskih izletih in počitnicah.
Terenske gene, še bolj izrazite, ima tudi BMW F 850 GS adventure, ki je stopil iz sence velikega R 1250 GS. To je mali GS v najbolj robustni in zmogljivi različici, ki zmore biti tudi odličen popotnik s 23-litrsko posodo za gorivo, preseneča pa z učinkovito elektroniko in skoraj šokira s ceno.
Končajmo na dveh kolesih, z angleškim križarjem triumphom thunderbirdom letnika 2009, ki ga poganja kar 1,6-litrski dvovaljni stroj. Anglež se bo prihodnji teden za precej ugodno ceno pojavil na dražbi. Prodaja ga ministrstvo za javno upravo, pojasnjujemo, kako je pristal v rokah uradnikov.
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.