Turški avtomobilski trg pretresa kolaps prodaje vozil, poroča Bloomberg. Za gromozanski upad prodaje krivijo prenehanje veljavnosti davčnih spodbud, od katerih je trg postal močno odvisen. Julijska prodaja osebnih avtomobilov in lahkih dostavnih vozil je glede na isto obdobje lani upadla za 66 odstotkov, na 18 tisoč vozil. Gre za največji upad od oktobra, prodaja v prvih sedmih mesecih pa je zgrmela za polovico (48 odstotkov).
»Avtomobilska panoga se zadnji dve leti krči,« opozarja Ali Bilaloglu, predsednik turškega združenja avtomobilskih distributerjev. »Da bi zagnali prodajo, bi bilo treba še letos odpraviti davek na vozila z motorji delovne prostornine pod 1,6 litra,« dodaja. Turško ministrstvo za finance je konec oktobra uvedlo davčne olajšave, da bi spodbudilo zmanjšano domače povpraševanje, ki ga je močno prizadela valutna kriza. Gre za sledi diplomatskega spora z ZDA, v katerem je ameriški predsednik Donald Trump avgusta lani napovedal podvojitev 10-odstotnih carin na izvoz aluminija in 25-odstotnih carin na izvoz jekla v ZDA. Najbolj se je to pokazalo v vrednosti turške lire, ki je proti dolarju dosegla rekordno nizko vrednost.
Turško finančno ministrstvo je zato za 15 odstotnih točk znižalo davek na porabo, ki se nanaša na skoraj 60 odstotkov vozil, davek na dodano vrednost za gospodarska vozila pa so z 18 znižali na odstotek. A davčne spodbude so junija prenehale veljati. »Če podobnih ukrepov ne bodo vnovič sprejeli, bi lahko domača prodaja letos upadla na približno 350 tisoč enot,« je dejal Bilaloglu. Rekordnega leta 2016 so v Turčiji prodali skoraj milijon vozil (983.720). »Prodajalci so se znašli na točki, ko se morajo odločiti, ali naj nadaljujejo ali naj prenehajo poslovati.«
Prodaja vozil znamke Fiat je julija upadla za 64 odstotkov, Volkswagen in Ford pa sta doživela kar 80- oziroma 77-odstotni upad prodaje. Skupna prodaja avtomobilov je prejšnji mesec upadla za 63 odstotkov, prodaja lahkih gospodarskih vozil pa za 76 odstotkov.