Zgodbo karavanskega BMW je začel inženir pri BMW Max Reisbock. Želel si je serijo 3, ki bi bila dovolj velika, da bi se lahko cela družina odpravila na počitnice. Takrat so bile klasične limuzine premajhne, zato je razbito limuzino preuredil v karavana kar sam. Nad končnim izdelkom so bili ob prijateljih navdušeni tudi šefi pri BMW in proizvodnjo karavana so z le majhnimi popravki zagnali leta 1987.
Atletski videz
V skladu z oblikovalskim trendom pri BMW tudi serija 3 sveti z ožjimi žarometi ter diha s širšima nosnicama (ledvicama), ki se odpirata po potrebi. Spodnja linija oken se na koncu dvigne, kot smo tega že vajeni pri X3. Bočni liniji se dvigujeta in končata v zadnjih lučeh, ki so v zgornjem delu zatemnjene. Dodatno dinamiko dodata še izpušni cevi. Oblikovno je postava atletska in agresivna – kaj drugega bi od BMW sploh pričakovali? Tudi tokrat je serija 3 zrasla. Od predhodnice je daljša kar 7,5 centimetra, centimeter in pol širša in slab centimeter višja. Medosno razdaljo so povečali za štiri centimetre.
Veliko jih niti ne ve, kaj ima
Prtljažni prostor je od predhodnika večji pet litrov in sprejme 500 litrov prtljage, ob podrtju zadnjih sedežev pa se prostornina poveča na 1.510 litrov. Je bolj uporabne oblike. Nalagalna površina je nižja in širša za več kot 10 centimetrov, prav tako je odprtina v zgornjem delu širša za več kot 12 centimetrov. V dnu prtljažnika je prostor za shranitev prtljažnega roloja in pregradne mreže.
Pametna rešitev, ki je že leta zaščitni znak karavanskega BMW, je zadnje okno, ki se odpira ločeno od prtljažnih vrat. »Veliko strank sploh ne ve, da lahko zadnje steklo odprejo ločeno,« priznava Robert Rothmiller, vodja projekta dinamike vožnje. »Odprtina je dva centimetra širša v primerjavi s predhodnikom.« Dno prtljažnika je mogoče opremiti z vodili, ki jih na sredini pokriva guma. Ta se z zagonom motorja dvigne in ustvarja oprijemljivo podlago za večje in težje predmete, da med vožnjo ne drsijo po prtljažnem prostoru.
BMW med karavani
»Zadnje vzmetenje je skupaj s šasijo ojačano, saj jo bodo kupci, ob okoli 100 kilogramov težji karoseriji, še dodatno obremenili z več prtljage,« dodaja Rothmiller. »Blaženje sprednjih vzmeti pa je mehkejše, saj se bodo za karavana v glavnem odločale družine.« To smo občutili na podeželskih cestah v okolici Münchna. Vožnja je mehkejša in za odtenek udobnejša od limuzine. Še vedno je za volanom izkušnja odlična. Temu pripomorejo natančen volan, prvovrstna ergonomija in možnost različne nastavljivosti sedeža in volana.
Podvozje in vzmetenje voznika oskrbita s podatki o podlagi. Razpoke in luknje se občutijo, vendar nežno, zato se v naseljih ni treba izogibati kolesnicam in pokrovom. Čeprav je touring pridobil 125 kilogramov, je težišče nizko, porazdelitev mase med prednjo in zadnjo osjo pa ostaja enakomerna. V zavojih je zato obnašanje zelo nevtralno. Zaradi dimenzijske rasti vsake nove generacije pa to več ni prav kompakten avto. Še najbolje je vozniške občutke sklenil kolega. »Če bi sedel za volan z zavezanimi očmi, bi najprej pomislil, da sedim v seriji 5.« Kar je kompliment, a za koga tudi pomanjkljivost.
Prepričljiv dizelski paket
Testni touring je poganjal šestvaljni dizelski stroj 330d s štirikolesnim pogonom xDrive. Zelo prepričljiv stroj, ki je poročen s samodejnim menjalnikom. Ob svojem delu ni preglasen, ob pospeševanju pa prav prijeten. Zmogljivosti so že na meji izjemnih. Skok do stotice traja le 5,4 sekunde, poraba pa po izkušnjah iz večje serije 5 ne zbezlja v višave. Prav ta motor si bo želel marsikateri Slovenec, vendar bo zaradi višje cene največ zanimanja za štirivaljni 320d.
Izbirali boste med šestimi motorji: tremi dizelskimi in tremi bencinskimi. Na dizelski strani so 318d, 320d in 330d xDrive z razponom moči od 110 do 195 kilovatov. Bencinska ponudba se začne s 320i s 135 kilovati, sledi 330i (s 190 kilovati), vrhunec ponudbe pa bo M340i xDrive z 275 kilovati. Dizelska 318d in 320d bosta opremljena z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, vsi drugi motorji pa z osemstopenjsko avtomatiko. Novembra bodo začeli prodajo 320i, 318d, 330d (brez xDrive) ter M340i xDrive.
Kaj s karavanom dobite serijsko
Serijsko bo karavanska serija 3 opremljena z LED-žarometi. Brez doplačila boste dobili tudi strešne sani, odpiranje prtljažnih vrat na gumb, zložljive vzglavnike, aluminijaste obloge za B- in C-stebrička ter aluminijast rob stranskih oken. V vseh različicah se zadnja sedežna vrsta zloži v razmerju 40 : 20 : 40. Na seznamu serijske opreme je še akustično vetrobransko steklo, med varnostnimi sistemi pa opozorilo pred zapuščanjem voznega pasu in funkcija mestnega zaviranja v sili s sistemom za prepoznavanje pešcev in kolesarjev. Serija 3 touring v salone prihaja konec septembra, takrat bodo znane tudi cene.
Pred 32 leti se Maxu Reisbocku verjetno niti sanjalo ni, da je ustvaril karoserijsko izvedenko, ki je danes na nekaterih največjih trgih pomembnejša od limuzine. Nepogrešljivi del ponudbe je na stari celini, kjer jih prodajo 90 odstotkov. »Na nemškem trgu je tržni delež kar dve tretjini, večinski delež pa ima tudi v Italiji in Veliki Britaniji,« je dejala Elke Sonak, vodja projekta BMW, serije 3 touring. V petih generacijah so izdelali več kot 1,7 milijona primerkov, pol milijona v zadnji generaciji. Na slovenskem trgu se za karavana odloči 51 odstotkov kupcev.