Pomembno pa je nekaj drugega, a gremo po vrsti. Za nami je deset dirk letošnje sezone in monaška je bila prva, na kateri Mercedesova dirkalnika nista zasedla prvih dveh mest. Tudi na ozkih monaških ulicah bi se lahko zgodil enak scenarij, če ne bi moštvo Red Bulla neprevidno spustilo Maxa Verstappna po postanku v boksih naravnost pred Valtterija Bottasa. Kako zelo močan je Hamilton z mercedesom, pa nam je dokazal v Franciji, kjer je z odlično vožnjo od starta do cilja, in že dan prej na kvalifikacijah, prišel do suverene zmage, kjer je moštvenega tekmeca v enakem avtomobilu pustil daleč zadaj. In dirka v Franciji je bila tudi še ena tistih, kjer sta mercedesa zasedla prvi dve mesti.
Dirka v Avstriji je sicer bila prva letos, kjer so se prvič pokazale razpoke v Mercedesovi in Hamiltonovi premoči, saj je med vročo dirko imel mercedes obilico težav s hlajenjem pogonske enote, Hamilton pa si je s široko linijo v prvem zavoju naredil medvedjo uslugo, saj je poškodoval sprednje krilce in tudi dno avtomobila. Vseeno pa sta Bottas in Hamilton osvojila tretje in peto mesto. Morda bo kdo rekel, da gre za čisto povprečen rezultat Hamiltona, a glede na to, da je aerodinamika pomemben del sodobne formule ena, ter da sta oba dirkača morala izvajati »coasting« pred zavoji – torej, stopalko za plin sta morala spustiti kar nekaj prej, kot je točka zaviranja –, je ta rezultat zelo dober.
Hamiltonu torej občasno štrene zmeša le tehnika ali ekipni kolega, ki vozi enak dirkalnik. Finec Valtteri Bottas je letos hiter kot še nikoli, tudi motivacije mu ne manjka, saj v izjavah stalno poudarja, da Lewis je premagljiv, le da mora še kakšno stvar postoriti, tako pri nastavitvah avta kot pri svoji vožnji. To dokazuje tudi s svojimi kvalifikacijskimi nastopi, kjer ima celo štiri najboljše startne položaje v primerjavi s tremi Hamiltona. V Angliji je sicer Bottas imel precej nesreče, ko je na progo zapeljal varnostni avto, kar je šlo na roko Hamiltonu, in je zaradi tega moral predati zmago. Do takrat pa je Bottas odlično pariral Hamiltonu. A tisto, kar šteje, so dirke in po devetih dirkah ima Lewis vseeno sedem zmag, Valtteri pa dve, posledično je v skupnem seštevku letošnjega prvenstva razlika med njima že 39 točk.
Torej, kdo ali kaj ga sploh lahko še ustavi!?
Recimo, Ferrari? Ja, a z izjemno veliko sreče, ki je dirkači tega moštva letos niso imeli.
Dejstvo je, da je Ferrarijev motor letos odličen, morda celo boljši od Mercedesovega. To dokazujejo tudi dobre dirke Haasa in Alfa Romea, ki uporabljajo Ferrarijeve motorje. Omenimo le tri dejstva: večja moč, odsotnost težav s pregrevanjem in kot posledica obeh dejstev – doseganje večjih hitrosti na ravnini.
A seveda ni tako preprosto. Tehnika ni nič brez voznikov, ti pa letos delajo napake drugo za drugo.
Denimo, Vettlova v Monaku na zadnjem prostem treningu, kjer so mehaniki le stežka dirkalnik spravili v celoto do začetka kvalifikacij, Leclerceva na kvalifikacijah v Bakuju. Najbolj boleča pa je bila dirka v Kanadi, kjer je Vettel sicer prvi prečkal ciljno črto, a potem zmago sporno izgubil za zeleno mizo. O tem, ali so ga komisarji po dirki oropali zmage, se ne morejo zediniti niti največji strokovnjaki dirkanja v formuli ena. Dejstvo je, da se je celoten incident zgodil prav zaradi majhne Vettlove napake pred prvo šikano.
Potem imamo tu še tavanje med različnimi aerodinamičnimi rešitvami, ki iz tega ali onega razloga preprosto ne delujejo, kot bi morale. Posledično je slaba aerodinamika najvidnejša na počasnejših delih dirkališč. Na hitrih ravninah pa z njo nima težav. Za nameček pa še zadnja dirka v legendarnem Silverstonu, kjer je v boju z Verstappnom popolnoma narobe ocenil položaj in s proge spravil oba – ter sebe in Verstappna spravil iz boja za zadnjo stopničko, še več, zaradi dodatnega postanka v boksih zaradi poškodovanega sprednjega krilca in dodatne kazni zaradi povzročitve nesreče je Vettel na koncu ostal brez zelo pomembnih točk.
Če Ferrariju ne uspe premagati Hamiltona, kdo sploh še ostane!?
Ne smemo spregledati dirke v Avstriji in zmage Red Bulla, s tem pa prve zmage Honde po vrnitvi v formulo ena. Za Hondo so težki časi, a več kot očitno so naredili korak oziroma, bolje rečeno, kar nekaj korakov v pravo smer. Potem je tu še zmag željan mladi Max Verstappen, ki je po napaki na startu padel na sedmo mesto, a z odličnim dirkanjem in finalom epskih razsežnosti končal dirko na prvem mestu. Spet ni šlo brez zapletov – Verstappen in Leclerc sta se tri kroge pred koncem med poskusom prehitevanja Verstappna v drugem ovinku dotaknila, še več, Leclercu je tudi zmanjkalo steze. Dolgo po dirki so komisarji premlevali, ali je steze zmanjkalo zaradi manevra Verstappna ali česa drugega, a štiri ure po dirki le odločili, da je zmagovalec Max Verstappen.
Ali je morda prav Max tisti, ki bi se lahko na krilih Hondine prve zmage in novega zagona odpravil na lov za 87 točk oddaljenim Hamiltonom?
V Angliji je kazalo, da lahko stopi na najnižjo stopničko, a mu je to prekrižal Vettel s svojo napako. V odličnem boju epskih razsežnosti z Leclercem v otvoritvenih krogih dirke za veliko nagrado Anglije je vsekakor pokazal, da je izredno hiter in zmožen boja tudi z dirkačem v nekoliko boljšem avtu.
Ta trenutek je edini, ki mu lahko prepreči pohod na šesti naslov prvaka formule ena, le njegov moštveni kolega Valtteri Bottas. Je že prišel čas za Bottasa? Bi zmogel pritisk v boju za točke z bolj izkušenim kolegom? V Angliji je Bottas pokazal veliko znanja in Hamiltonu odlično odgovarjal na vse napade, še več, tudi ko ga je Hamilton prehitel, se ni vdal in kmalu suvereno skočil nazaj predenj. 39 točk je veliko in malo hkrati in Mercedes (za zdaj še) dovoli odprt dvoboj med moštvenima kolegoma. Časa za nabiranje točk je še še dovolj, zadnja dirka v Abu Dabiju je šele decembra, na voljo pa je še 275 točk in 11 dirk … Naslednja je že ta konec tedna na kultnem dirkališču Hockenheimring v Nemčiji, kjer se je zlomila lanska sezona. Napoveduje se izredno vroč vikend, Mercedes pa ima letos kar nekaj težav v vročini. Se lahko začne preobrat v Nemčiji tudi letos?