Ameriška legenda corvette se predstavlja v osmi generaciji. Tokrat prvič s sredinskim motorjem pred zadnjo premo, skoraj 500-konjskim klasičnim osemvaljnikom in ameriško ceno pod 60 tisoč dolarji.
Razmeroma nepričakovano, čeprav matematika zamenjav modelov ne pušča dvomov, je Chevrolet predstavil novo corvette. Ameriška športna legenda z več kot 60-letno zgodovino tako kot doslej nastopa pod lastno blagovno znamko Corvette ter prinaša nekaj pomembnih novosti in privlačno, sicer ameriško, ceno pod 60 tisoč dolarji. O elektrifikaciji, hibridizaciji in čem podobnem ni govora, corvette ostaja klasičen športni avto s klasičnim osemvaljnim motorjem brez turbopomoči.
Glavna sprememba nove corvette je njena zasnova, ki jo povezuje s precej dražjimi evropskimi superšportniki. Inženirji so namreč prvič v zgodovini tega modela motor namestili pred zadnjo os in za vozniški del, torej zadaj sredinsko. Po besedah predstavnikov znamke je corvette C7 dosegla meje zasnove spredaj nameščenega motorja, zato je bil nujen korak naprej.
Nova zasnova je vidna tudi oblikovno, saj ima corvette C8 stingray naprej pomaknjeno kabino, za 42 centimetrov naprej pomaknjeno armaturno ploščo, dva prtljažnika (spredaj in zadaj) s skupno prostornino 357 litrov in dolg zadnji del, ki ga večinoma polni pod pleksi steklom dobro viden 6,2-litrski klasični osemvaljni motor.
Ta ni nov, je le dodelan in posodobljen stroj iz corvette C7. Ponuja več moči in navora, natančneje 369 kilovatov oziroma 495 konjskih moči in 637 newtonmetrov navora. Pogon je seveda speljan le na zadnji kolesi, za prenos skrbi nov osemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama, razvit v hiši.
Nova zasnova omogoča izjemne, kar nekoliko dvomljive zmogljivosti novega športnika. Po zagotovilih tovarne bo corvette C8 stingray s paketom Z51 do 96 kilometrov na uro (od nič do 60 milj na uro) pospešila v manj kot treh sekundah, kar je izjemen napredek v primerjavi z lažjim predhodnikom C7 (do stotice pospeši v 4,6 sekunde), ki ga poganja enak, le nekaj šibkejši motor.
Poleg tega je nova corvette C8 stingray od predhodnika daljša za 20 centimetrov (4,63 metra), ima štiri centimetre daljše medosje (2,72 metra) in večjo maso (1.530 kilogramov). To pomeni, da inženirji niso izkoristili zasnove zadaj nameščenega motorja, ki v teoriji omogoča zmanjšanje zunanjih mer.
Kljub temu nova corvette C8 stingray ostaja izjemno zanimiv avto, saj ameriška legenda vabi z zelo privlačno ceno pod 60 tisoč dolarji oziroma, preračunano, 54 tisoč evri. Žal pa bo njena dostopnost omejena le na ameriške kupce. Na poti v Evropi, na voljo bo prihodnje leto, bo corvette izgubila klasični osemvaljnik. Zamenjal ga bo štirilitrski osemvaljni turbomotor z manjšimi izpusti. Brez dvoma pa bo dobila tudi višjo ceno.
Poglejmo le nekaj primerov. Ford mustang 5.0 GT v ZDA stane dobrih 36 tisoč dolarjev. Na poti iz ZDA do Slovenije pa dobi nekaj evropskih tehničnih dodelav, bogatejšo serijsko opremo, predvsem pa nagrado ministrstva za finance v obliki 22-odstotnega DDV in 44-odstotnega DMV (28-odstotni pribitek na izpuste in 16-odstotni na prostornino motorja), njegova cena pa poskoči na 69 tisoč evrov.
Corvette trenutne generacije, torej C7 stingray, v Sloveniji ni na voljo. V Nemčiji s samodejnim menjalnikom (ta je pri C7 doplačljiv, pri C8 pa bo serijski) stane 91.450 evrov. To pomeni, da novi C8 stingray nikakor ne bo cenejši, pričakujemo lahko ceno okoli sto tisočakov. Slovenski davki pa jo utegnejo dvigniti na 130 ali 140 tisoč evrov. Nekaj nižjo ceno lahko pričakujete pri sivem, torej neuradnem uvozu corvette iz ZDA. Nemški Geiger, denimo, corvetto C7 z 20 kilometri, torej uradno rabljen avto, ponuja za dobrih 70 tisočakov. Nova corvetta bi, recimo, z deset odstotkov višjo ceno in slovenskimi davki pri nas stala okoli 110 tisoč evrov.