Audi Q3 se je v prvi generaciji uveljavil kot zelo pomemben del družine štirih krogov. Od leta 2011 so prodali 1,1 milijona primerkov. Lani je cikel začela občutno večja in pametnejša druga generacija, naslednji korak pa je precej bolj čustven. Q3 se uvršča v kompakten del ponudbe, a hkrati s svojo prostornostjo že zadovolji večino potreb sodobne družine. Izbira bo zdaj še težja, saj se bo ponudbi pridružila še različica Q3 sportback. Na račun bodo prišli tisti, ki cenijo ekspresivno in ekstravertirano obliko, napovedujejo v Ingolstadtu.
Zmeda okoli imena
»Kjer se Q3 konča, se Q3 sportback začne, dodali smo mu nekaj popra in soli« nam je na statični predpremieri pojasnil oblikovalec pri Audiju Dany Garand, ki je bil odgovoren za obliko audija TT ter limuzinske različice audija A3. Najbolj me je begalo ime. Zakaj ga preprosto niso poimenovali Q4? »Tudi pri Q8 ne gre za različico audija Q7, temveč nov, samostojen model, ki se razlikuje zunaj in v notranjosti. Zato je tukaj primernejša uporaba imena Q3 sportback. V osnovi gre še vedno za Q3,« so me poučili. Ime Q4 je rezervirano za naslednjega v seriji električnih audijev e-tron.
Linije, ki lovijo sonce
»Sprednji odbijač je enak običajnemu Q3, mreža pa je narejena po vzoru RS-modelov. Ploskev pod prednjimi žarometi je pod drugačnim kotom, da ujame več svetlobe,« ob nežnem glajenju avta pojasnjuje Garand. Dimenzijsko se sportback giblje v gabaritih Q3. Zaradi nižje strehe, spustili so jo za slabe tri centimetre, ter položnih D-stebričkov na prvi pogled deluje daljši.
»Upodobili smo čiste in natančne oblike, nepotrebnih linij ni. Novo linijo smo dodali na boku, ta povezuje kolesa in ročici vrat, še ena pa je pod kljukama in ustvarja nižjo prežo.« Gre za tridimenzionalne oblikovne izboljšave, ki ujamejo več svetlobe v zgornjem delu in ustvarijo senco v spodnjem delu vrat ter tako dajejo atletski videz. Ramenska linija je tako nižja kot pri Q3, karoserija se spusti med kolesa in daje občutek, da se je avto malenkost »spustil v kolenih«.
Zadek se z bočnega profila zapira spodaj in zgoraj, kar zadnji odbijač optično dvigne, v dolžino pa je videti daljši od brata Q3, čeprav je razlika med njima le 16 milimetrov. Zadnji žarometi so identični tistim v klasičnem Q3, pomaknili so jih tri centimetre nazaj. Spojler so ohranili na vrhu, ker optično zoži zadnje okno, saj na njem ustvarja senco. »Brez vidnih izpušnih cevi smo ustvarili simetričen dizajn na zadku, temnejši del odbijača pa je oblikovan tako, kot da izpušne cevi so.«
Kako je v kabini
Na voznikovem sedežu razlike v prostoru nisem opazil. Zaradi nižje strehe pa je prednje steklo bolj položno. Tudi na zadnji klopi lahko udobno sedijo odrasli do višine okoli 180 centimetrov. Prostora za glavo je skoraj toliko kot v audiju A7. V prtljažni prostor boste spravili 530 litrov, toliko kot v klasičnem Q3. Razlika v prostornini je očitna le v primeru, če želite prtljažnik naložiti do stropa, saj je v različici sportback nižji zaradi hitreje padajoče strehe, a vseeno sprejme 1.400 litrov. Serijsko je zadnja sedežna klop vzdolžno pomična s prilagodljivim naklonom naslona.
Poudarek na športnosti …
Atletsko postavo bo v zavojih začutil tudi voznik. Različice sportback so serijsko opremljene s športno neposrednim progresivnim krmiljenjem, s sistemom Audi drive select s šestimi režimi delovanja motorja, menjalnika, blaženja in krmiljenja, prav tako ni treba doplačati za športno podvozje. Tu so še digitalni merilniki z diagonalo 10,25 palca, večfunkcijski volan ter LED-žarometi. Platišča so na voljo v različnih dizajnih v velikosti od 17 do 20 palcev.
… ter varnosti
Za varnost potnikov bodo v Q3 sportback serijsko skrbeli štirje asistenčni sistemi. Audi pre sense zategne sprednja varnostna pasova, zapre okna in vklopi utripalke, Audi pre sense front prepozna nevarnost trčenja in opozori voznika, če pa se ta ne odzove, samodejno zavira. Med vožnjo pomaga še opozorilnik za zapustitev voznega pasu ter prilagodljiva vozna asistenca. Ta vključuje funkcije prilagodljive asistence za hitrost, asistence za zastoje in asistence za ohranjanje smeri na voznem pasu vključno z ohranjanjem sredinske linije.
Prihaja bencinski motor z blagim hibridom
Najprej bosta na voljo zmogljivejša dvolitrska motorja. Največ moči razvije bencinski 45 TFSI s 169 kilovati, dizelski motor pa je na voljo v jakostnih stopnjah 35 TDI in 40 TDI s 110 in 140 kilovati. Pozneje bo na voljo še 1,5-litrski bencinski motor s 110 kilovati, ki varčuje z izklapljanjem valjev. Če ga opremite z menjalnikom z dvojno sklopko blagi hibridni sistem (MHEV) regenerira moč v baterijo. Če pri hitrosti od 40 do 160 kilometrov na uro odvzamete plin, blagi hibrid rekuperira energijo, se prosto kotali ali jadra z izključenim motorjem.
Kompaktnega kupejevskega audija bodo izdelovali na Madžarskem. V evropske salone bo prispel jeseni. Veliko zanimanje za večji Q8 pa kaže, da kupci radi posegajo po športnih terencih z ekspresivno obliko. »Upam, da nam je uspelo ustvarili brezčasno obliko,« je še dejal Garand. In priznava: »Q3 sportback smo oblikovali pred dvema letoma, zato komaj čakamo, da ga končno vidimo na cesti ter kako ga bodo sprejeli ljudje.«
Foto: Audi