Avto

Odmerek popra in soli za Audijev Q3

Padajoča streha je najbolj dramatična oblikovna sprememba audija Q3 sportback, a še več sprememb novega Q3 sportback razlikujejo od standardnega modela. V evropske salone prihaja jeseni.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
24.07.2019 00:01
Čas branja: 5 min

Audi Q3 se je v prvi generaciji uveljavil kot zelo pomemben del družine štirih krogov. Od leta 2011 so prodali 1,1 milijona primerkov. Lani je cikel začela občutno večja in pametnejša druga generacija, naslednji korak pa je precej bolj čustven. Q3 se uvršča v kompakten del ponudbe, a hkrati s svojo prostornostjo že zadovolji večino potreb sodobne družine. Izbira bo zdaj še težja, saj se bo ponudbi pridružila še različica Q3 sportback. Na račun bodo prišli tisti, ki cenijo ekspresivno in ekstravertirano obliko, napovedujejo v Ingolstadtu.

Zmeda okoli imena

»Kjer se Q3 konča, se Q3 sportback začne, dodali smo mu nekaj popra in soli« nam je na statični predpremieri pojasnil oblikovalec pri Audiju Dany Garand, ki je bil odgovoren za obliko audija TT ter limuzinske različice audija A3. Najbolj me je begalo ime. Zakaj ga preprosto niso poimenovali Q4? »Tudi pri Q8 ne gre za različico audija Q7, temveč nov, samostojen model, ki se razlikuje zunaj in v notranjosti. Zato je tukaj primernejša uporaba imena Q3 sportback. V osnovi gre še vedno za Q3,« so me poučili. Ime Q4 je rezervirano za naslednjega v seriji električnih audijev e-tron.

Linije, ki lovijo sonce

»Sprednji odbijač je enak običajnemu Q3, mreža pa je narejena po vzoru RS-modelov. Ploskev pod prednjimi žarometi je pod drugačnim kotom, da ujame več svetlobe,« ob nežnem glajenju avta pojasnjuje Garand. Dimenzijsko se sportback giblje v gabaritih Q3. Zaradi nižje strehe, spustili so jo za slabe tri centimetre, ter položnih D-stebričkov na prvi pogled deluje daljši.

»Upodobili smo čiste in natančne oblike, nepotrebnih linij ni. Novo linijo smo dodali na boku, ta povezuje kolesa in ročici vrat, še ena pa je pod kljukama in ustvarja nižjo prežo.« Gre za tridimenzionalne oblikovne izboljšave, ki ujamejo več svetlobe v zgornjem delu in ustvarijo senco v spodnjem delu vrat ter tako dajejo atletski videz. Ramenska linija je tako nižja kot pri Q3, karoserija se spusti med kolesa in daje občutek, da se je avto malenkost »spustil v kolenih«.

Zadek se z bočnega profila zapira spodaj in zgoraj, kar zadnji odbijač optično dvigne, v dolžino pa je videti daljši od brata Q3, čeprav je razlika med njima le 16 milimetrov. Zadnji žarometi so identični tistim v klasičnem Q3, pomaknili so jih tri centimetre nazaj. Spojler so ohranili na vrhu, ker optično zoži zadnje okno, saj na njem ustvarja senco. »Brez vidnih izpušnih cevi smo ustvarili simetričen dizajn na zadku, temnejši del odbijača pa je oblikovan tako, kot da izpušne cevi so.«

Kako je v kabini

Na voznikovem sedežu razlike v prostoru nisem opazil. Zaradi nižje strehe pa je prednje steklo bolj položno. Tudi na zadnji klopi lahko udobno sedijo odrasli do višine okoli 180 centimetrov. Prostora za glavo je skoraj toliko kot v audiju A7. V prtljažni prostor boste spravili 530 litrov, toliko kot v klasičnem Q3. Razlika v prostornini je očitna le v primeru, če želite prtljažnik naložiti do stropa, saj je v različici sportback nižji zaradi hitreje padajoče strehe, a vseeno sprejme 1.400 litrov. Serijsko je zadnja sedežna klop vzdolžno pomična s prilagodljivim naklonom naslona.

Poudarek na športnosti …

Atletsko postavo bo v zavojih začutil tudi voznik. Različice sportback so serijsko opremljene s športno neposrednim progresivnim krmiljenjem, s sistemom Audi drive select s šestimi režimi delovanja motorja, menjalnika, blaženja in krmiljenja, prav tako ni treba doplačati za športno podvozje. Tu so še digitalni merilniki z diagonalo 10,25 palca, večfunkcijski volan ter LED-žarometi. Platišča so na voljo v različnih dizajnih v velikosti od 17 do 20 palcev.

… ter varnosti

Za varnost potnikov bodo v Q3 sportback serijsko skrbeli štirje asistenčni sistemi. Audi pre sense zategne sprednja varnostna pasova, zapre okna in vklopi utripalke, Audi pre sense front prepozna nevarnost trčenja in opozori voznika, če pa se ta ne odzove, samodejno zavira. Med vožnjo pomaga še opozorilnik za zapustitev voznega pasu ter prilagodljiva vozna asistenca. Ta vključuje funkcije prilagodljive asistence za hitrost, asistence za zastoje in asistence za ohranjanje smeri na voznem pasu vključno z ohranjanjem sredinske linije.

Prihaja bencinski motor z blagim hibridom

Najprej bosta na voljo zmogljivejša dvolitrska motorja. Največ moči razvije bencinski 45 TFSI s 169 kilovati, dizelski motor pa je na voljo v jakostnih stopnjah 35 TDI in 40 TDI s 110 in 140 kilovati. Pozneje bo na voljo še 1,5-litrski bencinski motor s 110 kilovati, ki varčuje z izklapljanjem valjev. Če ga opremite z menjalnikom z dvojno sklopko blagi hibridni sistem (MHEV) regenerira moč v baterijo. Če pri hitrosti od 40 do 160 kilometrov na uro odvzamete plin, blagi hibrid rekuperira energijo, se prosto kotali ali jadra z izključenim motorjem.

Kompaktnega kupejevskega audija bodo izdelovali na Madžarskem. V evropske salone bo prispel jeseni. Veliko zanimanje za večji Q8 pa kaže, da kupci radi posegajo po športnih terencih z ekspresivno obliko. »Upam, da nam je uspelo ustvarili brezčasno obliko,« je še dejal Garand. In priznava: »Q3 sportback smo oblikovali pred dvema letoma, zato komaj čakamo, da ga končno vidimo na cesti ter kako ga bodo sprejeli ljudje.«

Foto: Audi

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT IBM Maximo Application Suite: nova generacija upravljanja fizičnih sredstev v podjetjih

IBM Maximo Application Suite podpira različne strategije upravljanja sredstev – od najenostavnejših do najnaprednejšega prediktivnega...

FINANCE
Avto
Frenk Tavčar: mož, ki je zgradil znamko Audi in sooblikoval avtoposel v Sloveniji
Avto
AvtoMiloš Milač Frenk Tavčar: mož, ki je zgradil znamko Audi in sooblikoval avtoposel v Sloveniji 2

Slovenski avtoposel skozi oči in izkušnje Frenka Tavčarja s skoraj 30-letnimi izkušnjami v poslu, nekdanjega šefa Audija in oddelka za prodajo podjetjem v Porscheju Slovenija.

FINANCE
Avto
Audi, ki bi ga vikal, čeprav ali pa prav zato, ker je električen
Avto
AvtoMiloš Milač Audi, ki bi ga vikal, čeprav ali pa prav zato, ker je električen 2

Za nemški Audi se je zadnja leta zdelo, da je pri oblikovanju in modelski paleti zapeljal v slepo ulico. To sicer ni nenavadno. Zgodilo se je že tekmecema BMW in Mercedes-Benzu in le oblikovni ali tehnični šok je kolesje premaknil naprej v novi smeri.

FINANCE
PMM
Audijev električni potovalnik za sladokusce
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMatej Kačič Audijev električni potovalnik za sladokusce

Audi je predstavil še en povsem električni model, športna potovalna limuzina e-tron GT za vsaj sto tisočakov pa ob oblinah in udobju navduši tudi s tehniko.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Takšen bo ID.4 s štirimi krogi za 45 tisočakov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Takšen bo ID.4 s štirimi krogi za 45 tisočakov

Audi razkriva skoraj vse podrobnosti novega električnega SUV Q4 e-tron. Na trg prihaja še letos.

FINANCE
PMM
Zdaj gre zares, to je prvi dostopni električni Audi
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Zdaj gre zares, to je prvi dostopni električni Audi 24

Audi je danes razkril prvi kompaktni električni SUV Q4 e-tron z dosegom do 528 kilometrov. K nam prihaja julija s ceno 45 oziroma manj kot 41 tisočakov, upoštevaje subvencije.

FINANCE
Avto
Osvežena vstopnica v Audijevo visoko družbo
Avto
AvtoUroš Božin Osvežena vstopnica v Audijevo visoko družbo

Na slovenske ceste je prispel najmanjši Audijev predstavnik družine Q: majhen, mladosten in precej bolj dostopen kot večji bratje.