Tektonski premiki pri Ferrariju: elektrika in štirikolesni pogon Tektonski premiki pri Ferrariju: elektrika in štirikolesni pogon Bencinski in trije električni motorji, skupaj prek tisoč konjev, sicer skromen doseg 25 kilometrov in prvič tudi štirikolesni pogon najnovejšega ferrarija SF90 stradale
Avto za množice in tehnika za množice Avto za množice in tehnika za množice Nissan v jeseni druge generacije qashqaia spreminja po drobcih; najbolje prodajani kompaktni SUV v Evropi in pri nas je tako dobil klasičen, a dostopen sistem za polsamodejno vožnjo ter zelo dober 1,3-litrski bencinski turbo
Skrivnostni nakup: vlada za vsak oklepni mercedes odštela 816.543 evrov Skrivnostni nakup: vlada za vsak oklepni mercedes odštela 816.543 evrov Vlada je potihem kupila štiri oklepne avtomobile, izstopata predvsem mercedesa, ki sta po javno dostopnih podatkih stala 816.543 evrov. Za štiri oklepne avte pa prek dva milijona evrov. O avtomobilih sicer ne želijo povedati nič, čeprav so vsi podatki o njih javno dostopni.
Najdražji avtomobili Slovencev v letu 2018 Najdražji avtomobili Slovencev v letu 2018 S katerimi jeklenimi igračami so si življenje letos začinili premožni Slovenci? (posodobljena lestvica)
Daimler proizvodnjo tovornjakov širi na Kitajsko Daimler proizvodnjo tovornjakov širi na Kitajsko Na Kitajskem želijo izdelovati Mercedesov tovornjak actros in z lokalno proizvodnjo znižati njegovo ceno.

Slovenska aplikacija, ki bo obvarovala vaš motocikel

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
motocikli   dodaj
varnost   dodaj
Smart dodaj
STS dodaj
Zavarovalnica Sava dodaj
 
Čas branja: 4 min
24.07.2019  20:05
Preverili smo delovanje aplikacije Vigo, ki prek elektronskega sledilnika varuje motocikel pred tatvino.
Slovenska aplikacija, ki bo obvarovala vaš motocikel
Foto: Vigo Box

Obveščaj me o novih člankih:  
motocikli   dodaj
varnost   dodaj
Smart dodaj
STS dodaj
Zavarovalnica Sava dodaj

Pred tremi leti je ljubljanski startup Movalyse ponudil na trgu napravo Smart Turn System (STS), v kateri senzor gibanja spremlja smer vožnje, naklon motocikla, pospeške in vibracije, algoritem pa na podlagi teh podatkov prepoznava voznikove manevre in po opravljenem zavoju samodejno izklopi smernik. Predlanskim so v Movalysu razvili še napravo Smart Brake Module (SBM), ki takrat, ko motorist ne zavira z zavorami, ampak z agregatom, prižge zavorno luč in druge udeležence v prometu opozori na njegovo zmanjšanje hitrosti.

Zajemanje velikih količin podatkov o obnašanju motorja pri vožnji v ovinkih, menjavah voznih pasov, na posameznih cestnih odsekih in v mestnem prometu so v Movalysu uporabili pri razvoju naslednje naprave, ki so jo poslali na trg letos in ki prek elektronskega sledilnika (trackerja) varuje motocikel pred tatvino. Poimenovali so jo Vigo.

Vigo zazna vsak premik in dogajanje v okolici motocikla, dogajanje pa večkrat preveri, saj gre lahko le za nepomembno »motnjo« mimoidoče mačke ali pa za močnejši sunek vetra. Vigo nenehno komunicira s strežnikom, v trenutku, ko pride do »pravega« neželenega premikanja, pa se poveže s pametnim telefonom lastnika in ga obvesti s kratkim sporočilom. Hkrati nenehno spremlja lokacijo vozila, kar v primeru tatvine olajša delo policiji.

S svojim produktom, pri razvoju so sodelovali tudi s startupom Chipolo, so v Movalysu prepričali Zavarovalnico Sava, ki je v letošnjem poletju motoristom ponudila zavarovalni paket Vigo z napravo za sledenje in klice SOS. Tako so motoristi dobili pametno alternativo za zavarovanje motocikla proti kraji, kar je bilo do Viga mogoče le v okviru dragega kasko zavarovanja.

Prijazno delujoča aplikacija

V vročih julijskih dneh smo delovanje viga preizkusili na testnem motociklu BMW R 1250 GS adventure. V Movalysu so napravo namestili pod sedež motorja (v bližino akumulatorja) in naložili aplikacijo na pametni telefon v pičlih desetih minutah, naprava pa je po nekaj sto metrih vožnje zaznala dovolj satelitov, da je začela delovati. Aplikacija je pregledna, dovolj informativna in deluje nevsiljivo, na njej si je seveda mogoče pregledati tudi potek vsake opravljene vožnje.

Vigo smo preizkusili tudi tako, da smo pustili telefon na oddaljeni točki. Ob zagonu motorja je aplikacija nemudoma poslala kratko sporočilo, da se je motor začel premikati brez avtorizacije lastnika. V enem od večerov je vigo poslal enako opozorilo med tem, ko je bil voznik v stanovanju. Po preverjanju pri motorju smo opazili, da so neznanci poskušali odpreti stranski kovček na motorju.

Aplikacijo smo imeli vključeno še nekaj dni po tem, ko je motocikel začel uporabljati drug testni voznik, in do njene izključitve je pametni telefon opozarjal na nepooblaščen premik vsakič, ko se je z motorjem odpeljal, hkrati pa smo lahko v živo natančno sledili geolokaciji njegove vožnje.

Kljub skeptikom, ki prisegajo na poceni kitajske sledilnike, je vigo zelo uporabna naprava že zato, ker je lahko motorist mirnejši, ko ima motocikel parkiran zunaj svojega vidnega polja.

Vigo deluje (beleži vožnjo, zaznava premike in nesrečo) v celotni Evropski uniji, razen v Švici, ter v državah jugovzhodne Evrope, razen na Kosovu. Sicer je pa zavarovanje aktivno v vsej geografski Evropi.

Kako suveren motorist sem?

Strošek zavarovanja Vigo za testni BMW, pri katerem smo preverili delovanje naprave in storitve Vigo (in ki sodi v najvišji razred motociklov), znaša približno 25 evrov na mesec. Natančnejši izračun iz Movalysa hitro pošljejo po elektronski pošti, če na spletni strani www.vigozavarovanje.si izpolnite osnovne podatke o motociklu, ki ga želite zavarovati.

Paket Vigo vključuje tudi storitev klica prve pomoči, ki so jo prav tako razvili v Movalysu. Storitev SOS v primeru prometne nesreče (oziroma nenadne neobičajne ustavitve motocikla) samodejno pošlje sporočilo centru za obveščanje, kjer preverijo, ali je z uporabnikom vse v redu, če ni odziva, pa alarmirajo službo nujne medicinske pomoči.

V Movalysu poskušajo gledati še naprej. Podatki o vožnji motocikla – naklonih, pospeških, silah, vibracijah –, ki jih s senzorji zajemajo za delovanje doslej razvitih aplikacij, so gotovo zanimivi za konkretnega uporabnika. Preprosta in razumljiva grafična ponazoritev značilnosti njegove vožnje, na primer izvajanja manevrov v zavoju, zaviranja pred njim in izpeljava iz njega ali pa njegovo popravljanje pozicije motocikla pri naklonu, lahko motoristu zelo koristijo.

Movalyse zato razvija platformo, ki bo, kot poudarjajo, namenjena izključno uporabnikom in prek katere bo lahko motorist podrobno spremljal značilnosti svoje vožnje in jih hkrati primerjal z značilnostmi vožnje, denimo, inštruktorja vožnje. V sodelovanju z inštruktorji vožnje pri AMZS oblikujejo model optimalne vožnje in razvijajo desetstopenjski sistem ocenjevanja glede na »suverenost« oziroma izkušenost voznika pri vožnji. Na podlagi tega sistema ocenjevanja želijo v sodelovanju z zavarovalnico pripraviti paket popustov pri sklepanju zavarovanj. Dogovarjajo se tudi, kako bi lahko s to napravo obogatili treninge v centru varne vožnje AMZS.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Pričakovanja: šef ECB Draghi bo v četrtek pripravil teren za nove pošiljke poceni denarja 1

Analitiki se večinoma strinjajo: Ne gre več za vprašanje, ali bo ECB spet uvedla spodbujevalne ukrepe, temveč je zdaj vprašanje –...

FINANCE
Članki
Članki Skupina Bilderberg: o čem je letos razpravljala svetovna elita 6

Kdo je bil letos med udeleženci srečanja, na katerem je bilo videti tudi kandidatko za predsednico evropske komisije, katere teme so bile...

FINANCE
Članki
Članki Indeks PMI: stanje v nemški predelovalni industriji najslabše v zadnjih sedmih letih

Prvi rezultati julijske ankete med nemškimi predelovalnimi in storitvenimi podjetji kažejo poslabšanje, pri družbi IHS Markit so celo...

FINANCE
Članki
Članki Anketa med globalnimi direktorji: Ali bomo agilni ali pa bomo zaostali in propadli

Agilnost je nova poslovna valuta, trdita dve tretjini od 1.300 direktorjev iz 11 največjih svetovnih gospodarstev v raziskavi Global CEO...

FINANCE
Članki
Članki Amazon si je izmislil nakupovalni praznik sredi julija in od njega pričakuje veliko

Medtem so se v njegovih skladiščih v Minnesoti in Nemčiji zaposleni odločili za stavko

FINANCE
Članki
Članki Takoj po izvolitvi evropskega parlamenta bo sledil boj za top položaje v ustanovah EU 1

Junija je pričakovati zabeljeno kadrovsko razpravo o tem, kdo naj zasede vodilne položaje v štirih evropskih ustanovah.

FINANCE
Članki
Članki 3 stvari, ki jih morate vedeti o najnovejših napovedih Banke Slovenije 1

V svežih napovedih za Slovenijo pri Banki Slovenije predvidevajo, da bo tako letos kot prihodnje leto rast BDP poganjala domača poraba