Angleški Lotus se, kot kaže, tokrat resno vrača med slovita imena avtomobilske industrije, saj je v tem tednu predstavil pravi serijski superavto izjemnih zmogljivosti. Nova evija ponuja kar dva tisoč konjskih moči, zmore največjo hitrost 340 kilometrov na uro, stane pa kar dva milijona evrov. Le za čakalno vrsto za enega od 130 primerkov boste odšteli približno 200 tisoč evrov.
Lotus evija je eden redkih novodobnih lotusov, ki je iz koncepta napredoval v serijski avto. Številne ideje zadnjega desetletja so namreč ostale le ideje, proizvodnje niso videle niti od daleč. Ime evija je variacija imena Eva, pomeni pa prvi pri nastanku med živimi, torej napoveduje serijski avto te nekdaj slovite angleške avtomobilske znamke. Ime koncepta type 130 pa označuje le še število izdelanih vozil. Točno 130 modelov evija bo namreč v prihodnjih letih prišlo iz angleške delavnice.
Izjemna oblika športnika z agresivnimi, a skladno tekočimi potezami se zgleduje po aeronavtični industriji. Karoserija je v celoti izdelana iz ogljikovih vlaken. Posebna je po tunelu, ki se začne na stranskih vratih in nadaljuje v močno razširjen zadek, obkrožen z rdečimi LED-sijalkami, poskrbi pa za optimalen pritisk zadnje preme na asfalt.
Šasija tehta le 129 kilogramov, skupna masa evije pa je okoli 1.680 kilogramov, od tega le baterija s 70 kilovatnimi urami zmogljivosti tehta okoli 500 kilogramov.
Položaj voznika je le 10,5 centimetra oddaljen od tal. Ta pa dobi še futuristično zasnovano kabino s skoraj štirikotnim volanom, digitalno armaturno ploščo in stikala, razvrščena na ozki sredinski konzoli, ki se vzpenja na vrh armaturne plošče.
Srce evije je pravzaprav baterija zmogljivosti 70 kilovatnih ur, nameščena za potniškim delom, prekrita pa je s pleksi steklom. Torej tam, kjer je pri superavtih navadno nameščen močan bencinski motor V8 ali V12 . Baterija, razvita v partnerstvu z Williams Advanced Engineeringom, omogoča najhitrejše polnjenje do zdaj z močjo kar 800 kW, kar pomeni popolno napolnjenost v le devetih minutah.
Tako zmogljive polnilnice sicer še ne obstajajo, zato se na 350 kW polnilnicah do 80 odstotkov napolni v le 12 minutah, v 18 minutah pa do 100 odstotkov. Doseg baterije po ciklu WLTP je 400 kilometrov. Pri izkoriščanju zmogljivosti evije je doseg seveda precej krajši. Pri Lotusu pa zagotavljajo, da baterija zmore sedem minut na dirkališču.
In še pogon, ki ga sestavljajo kar štirje elektromotorji. Skupaj z baterijo in menjalnikom pa po zagotovilih inženirjev delujejo s kar 98-odstotnim izkoristkom, kar je največja vrednost doslej. Vsak od elektromotorjev zmore 500 konjskih moči oziroma 368 kilovatov, skupaj pa poganjajo vsa štiri kolesa.
Evija do stotice pospeši v manj kot treh sekundah. Od 100 do 200 na uro v enako kratkem času, za pospešek od 200 do 300 na uro potrebuje štiri sekunde, največja hitrost pa je 340 kilometrov na uro.