Avto

Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa

Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v začetku prihodnjega leta.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.07.2019 08:37
Dopolnjeno: 17.07.2019 11:35
Čas branja: 3 min

Angleški Lotus se, kot kaže, tokrat resno vrača med slovita imena avtomobilske industrije, saj je v tem tednu predstavil pravi serijski superavto izjemnih zmogljivosti. Nova evija ponuja kar dva tisoč konjskih moči, zmore največjo hitrost 340 kilometrov na uro, stane pa kar dva milijona evrov. Le za čakalno vrsto za enega od 130 primerkov boste odšteli približno 200 tisoč evrov.

Lotus evija je eden redkih novodobnih lotusov, ki je iz koncepta napredoval v serijski avto. Številne ideje zadnjega desetletja so namreč ostale le ideje, proizvodnje niso videle niti od daleč. Ime evija je variacija imena Eva, pomeni pa prvi pri nastanku med živimi, torej napoveduje serijski avto te nekdaj slovite angleške avtomobilske znamke. Ime koncepta type 130 pa označuje le še število izdelanih vozil. Točno 130 modelov evija bo namreč v prihodnjih letih prišlo iz angleške delavnice.

Izjemna oblika športnika z agresivnimi, a skladno tekočimi potezami se zgleduje po aeronavtični industriji. Karoserija je v celoti izdelana iz ogljikovih vlaken. Posebna je po tunelu, ki se začne na stranskih vratih in nadaljuje v močno razširjen zadek, obkrožen z rdečimi LED-sijalkami, poskrbi pa za optimalen pritisk zadnje preme na asfalt.

Šasija tehta le 129 kilogramov, skupna masa evije pa je okoli 1.680 kilogramov, od tega le baterija s 70 kilovatnimi urami zmogljivosti tehta okoli 500 kilogramov.

Položaj voznika je le 10,5 centimetra oddaljen od tal. Ta pa dobi še futuristično zasnovano kabino s skoraj štirikotnim volanom, digitalno armaturno ploščo in stikala, razvrščena na ozki sredinski konzoli, ki se vzpenja na vrh armaturne plošče.

Srce evije je pravzaprav baterija zmogljivosti 70 kilovatnih ur, nameščena za potniškim delom, prekrita pa je s pleksi steklom. Torej tam, kjer je pri superavtih navadno nameščen močan bencinski motor V8 ali V12 . Baterija, razvita v partnerstvu z Williams Advanced Engineeringom, omogoča najhitrejše polnjenje do zdaj z močjo kar 800 kW, kar pomeni popolno napolnjenost v le devetih minutah.

Tako zmogljive polnilnice sicer še ne obstajajo, zato se na 350 kW polnilnicah do 80 odstotkov napolni v le 12 minutah, v 18 minutah pa do 100 odstotkov. Doseg baterije po ciklu WLTP je 400 kilometrov. Pri izkoriščanju zmogljivosti evije je doseg seveda precej krajši. Pri Lotusu pa zagotavljajo, da baterija zmore sedem minut na dirkališču.

In še pogon, ki ga sestavljajo kar štirje elektromotorji. Skupaj z baterijo in menjalnikom pa po zagotovilih inženirjev delujejo s kar 98-odstotnim izkoristkom, kar je največja vrednost doslej. Vsak od elektromotorjev zmore 500 konjskih moči oziroma 368 kilovatov, skupaj pa poganjajo vsa štiri kolesa.

Evija do stotice pospeši v manj kot treh sekundah. Od 100 do 200 na uro v enako kratkem času, za pospešek od 200 do 300 na uro potrebuje štiri sekunde, največja hitrost pa je 340 kilometrov na uro.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
PMM
Električna brata z 280 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električna brata z 280 kilometri dosega 12

Predstavitve električnih vozil se nadaljujejo – Citroën in Peugeot sta razkrila e-berlinga in e-rifterja, ki se ponašata z do 280 kilometri dosega, 1.050 litri prtljažnega prostora, dvema dolžinama in do sedmimi sedeži.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 7. del): Koliko elektrike sem proizvedel in koliko porabil v letu 2020
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 7. del): Koliko elektrike sem proizvedel in koliko porabil v letu 2020 12

Sončna elektrarna je v dobri polovici leta proizvedla skoraj sedem megavatnih ur elektrike, poraba je za 437 kilovatnih ur presegla proizvodnjo.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
PMM
Električni volkswagen ID.4 tik pred vrati, cene krepko nižje kot v Nemčiji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Električni volkswagen ID.4 tik pred vrati, cene krepko nižje kot v Nemčiji 32

Volkswagnov slovenski distributer je začel predprodajo drugega električnega avtomobila iz družine ID – ID.4. Prvi avtomobili bodo pri nas aprila, od jutri na ogled v ljubljanski Aleji, cene od dobrih 33 tisočakov.

FINANCE
Avto
Električni volkswagen polne velikosti in vrednosti
Avto
AvtoMiloš Milač Električni volkswagen polne velikosti in vrednosti 30

Kandidat za električni avto leta 2021: volkswagen ID.4

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)