Avto

Največja škoda raste v razredu, ki ga drugi zapuščajo

Škoda superb se je v tretji generaciji zavihtela na drugo mesto v prodaji poslovnih limuzin in karavanov v Evropi. Z bratrancem passatom si režeta polovico trga in imata nekakšen oligopol.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.07.2019 21:00
Čas branja: 7 min
Največja škoda raste v razredu, ki ga drugi zapuščajo
Škoda superb tretje generacije po prvi prenovi: nove luči, tudi matrične, veliko tehničnih dobrot in nova robustna različica scout, za 1,5 centimetra višja od običajne.

Škoda je ena tistih znamk, ki ji uspe vselej znova presenetiti. In to večinoma prijetno. Na predstavitvi osvežene admiralske ladje – skoraj že razkošne škode superb – smo se poglobili v njeno starejšo in novejšo zgodovino.

Pri superbu moramo začeti na začetku, čeprav se prvih zelo redko kdo spomni. Prvi superb je na ceste zapeljal še v zlatih časih Škode, leta 1934. Kombilimuzina dolžine rolls-roycea – 5,5 metra – je imela 2,5-litrski šestvaljni motor s 40 kilovati in povprečno porabo 17 litrov na sto kilometrov.

Za tiste čase sodoben in razkošen avto je pogosto menjal generacije, do leta 1949 se jih je zvrstilo kar sedem. Superb 3000 (sicer najbolj množični superb s 1.631 izdelanimi primerki) je imel tudi štirikolesni pogon. Najimenitnejši med njimi – superb 4000 oziroma type 919 – pa je bil opremljen celo z osemvaljnim motorjem, med letoma 1939 in 1940 so jih izdelali le 12.

Počasen preboj prvih dveh generacij

A to je daljna zgodovina. Novejša je bolj otipljiva in vidna po prvi generaciji superba, ki se je med letoma 2000 in 2008 prebijal med evropsko konkurenco takrat še izjemno priljubljenih poslovnih limuzin in karavanov. V tem času je superb, v celoti oprt na tehniko lastnika Volkswagna oziroma podaljšanega (kitajskega) modela passat, prepričal dobrih 135 tisoč kupcev in tako prodajno ostal v ozadju. Zaradi izjemne prostornosti na zadnji klopi je postal priljubljen avto taksistov, zašel je tudi v vozne parke racionalnih podjetij, v zasebne garaže pa bolj redko.

Druga generacija se je prebila iz ozadja, saj je našla skoraj petkrat toliko kupcev – 616 tisoč med letoma 2008 in 2015. Med drugim je v različici s 3,6-litrskim bencinskim šestvaljnikom in štirikolesnim pogonom leta 2003 prepričala tudi nekdanjega predsednika Slovenije Danila Türka, bila je cenejša od BMW, mercedes-benza in saaba, čeprav se so se ti pri ceni slekli tudi za 40 odstotkov in več.

Superb raste, medtem ko drugi zapuščajo razred

Pravi preboj pa je superb dosegel šele v tretji generaciji, v času, ko so poslovne limuzine in karavane s trga začeli izrivati športni terenci. Honda je v tem času s tem razredom celo zapustila Evropo, Citroën je C5 nadomestil s terenskim C5 aircrossom, prodaja vseh drugih pa je krepko upadla. Lani za 17 odstotkov, na 450 tisoč vozil, pred krizo je bila večja od milijona vozil na leto.

Škoda pa je z razmeroma klasično limuzino, če odštejemo praktičnost prtljažnih vrat, ki jo zaradi odpiranja s steklom pravzaprav označujejo za kombilimuzino, v tretji generaciji naravnost zacvetela. V le štirih letih je prepričala več kot pol milijona kupcev oziroma polovico vseh kupcev superba od leta 2001.

V hipu se je zavihtela na drugo mesto poslovnih limuzin in karavanov v Evropi in Sloveniji, zaostala pa je le za bratrancem volkswagnom passatom. Lani sta si z evropsko prodajo 229 tisoč vozil (superb od tega 74 tisoč) odrezala dobro polovico evropskega trga v tem razredu, kar kaže ne nekakšen oligopol.

Glavne prednosti tretje generacije

Eden od razlogov za uspeh superba je bila vsekakor skladna oblika tretje generacije, v prvih dveh se je držala bolj v ozadju. Drugi razlog je bila izjemna prostornost zadnje klopi, kjer superb prekaša razred ali dva večje limuzine, in več kot 600-litrski prtljažnik, tretji pa cena. Na našem trgu so se superbi še letos prodajali za ceno golfa, 22 tisočakov za dvolitrski dizel. Kupci so sicer najpogosteje posegali po bogatejših različicah – 2,0 TDI s samodejnim menjalnikom in opremo style, tudi po štirikolesno gnanih za ceno okoli 30 tisočakov.

Kaj je novega po štirih letih?

Superb z letnico 2019, ki smo ga prejšnji teden spoznali v okolici Dunaja, pa prinaša nadaljevanje zgodbe o uspehu. V slogu lastnika Volkswagna je bila prenova precej diskretna. Dotaknila se je videza in tehnike, ne pa tudi mer.

Superb se po novem predstavlja svetu s tanjšimi LED-žarometi (tudi meglenkami), ki so za doplačilo lahko tudi matrični (ob zaznavi nasproti vozečega avta ali pešca se sijalke samodejno posamično temnijo) s tremi programi – brez temnenja v zavojih, LED-trak za smernike ter dnevne in pozicijske luči s pozdravno animacijo ob odklepanju in zaklepanju.

Zmogljivejši tempomat

Aktivni tempomat preizkušeno deluje do ustavitve, sistem za opozorilo mrtvega kota blind spot detect zaznava vozila do 20 metrov oddaljenosti, side assist za prepoznavo vozil s strani pa do 70 metrov. Front assist prepoznava nevarnost trčenja s pešci in poleg opozorila sproži samodejno zaviranje.

V kabini je superb dobil kopico sprememb, ki se nanašajo na nove kromirane elemente na armaturni plošči in vratih, nove sedežne prevleke, barvne šive pri usnjenem oblazinjenju, osvetlitev predalov ter samodejno zapiranje in odpiranje oken. Najbogatejši paket opreme Laurin & Klement ima še možnost oblazinjenja v alkantari na strehi, prezračevane in ogrevane sedeže in še kaj.

Poleg tega so na voljo še trije različni multimedijski sistemi, velikost osrednjega zaslona je osem ali 9,2 palca, kupec si lahko izbere tudi digitalni virtualni kokpit.

Vrhunski superb za ceno osnovnih tekmecev razreda višje

Na predstavitvi smo se najprej zapeljali z najzmogljivejšim superbom 2.0 TSI sportline z 200 kilovati oziroma 272 konjskimi močmi, štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama DSG, ki v Sloveniji stane 43 tisoč evrov oziroma približno toliko kot prostorsko primerljivi osnovni modeli avtomobilov, ki uradno sodijo razred višje.

Paket motorja, pogona in menjalnika ponuja bliskovite pospeške (5,6 sekunde do stotice) ter razmeroma umirjeno in tiho podajanje moči. Menjalnik je hiter in skoraj nezaznaven. Takšen superb pa ponuja dobro kombinacijo limuzinskega udobja in športnosti ter razumno žejo okoli deset litrov na sto kilometrov.

Robustni scout z limuzinskim vedenjem

Pot nazaj smo prevozili z novo različico scout. Robustna škoda je vselej karavan oziroma combi, ima nova 18-palčna kolesa, nastavljivo in do 15 milimetrov višje podvozje ter nekaj funkcionalnih in estetskih dodatkov – denimo zaščito podvozja.

Poleg že znanih opremskih paketov je nov nekoliko robustnejši superb scout v različici combi in s štirikolesnim pogonom. Ta ima nova 18-palčna kolesa, nastavljivo in do 15 milimetrov višje podvozje, zaščito podvozja, dodatke na karoseriji in v kabini – letve rjave barve, aluminijaste stopalke in novo svetlo modro barvo karoserije.

Z dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 140 kilovati stane dobrih 38 tisočakov, z dvolitrskim bencinarjem z 200 kilovati pa 40 tisoč evrov oziroma okoli dva tisočaka več kot superb combi s paketom ambition in enakim pogonom.

V vožnji pa vsa robustnost ni zaznavna. Superb scout enako dobro požira cestne neravnine, se nič bolj ne nagiba v zavojih in ponuja zelo podobno izkušnjo kot klasičen. Na terenu ga nismo preizkusili, a verjamemo, da dodatki in višje podvozje poskrbijo za nekaj boljšo prehodnost na slabših podlagah.

Višje cene z razlogom

Cene superba so ta hip vsaj v teoriji višje kot pred prenovo, a krivdo gre pripisati predvsem dejstvu, da osnovnih različic še ni na voljo. Dizelski superb 1.6 DSG tako stane 28 tisočakov, bencinski 2.0 TSI s 140 kilovati pa 30 tisočakov. O morebitnih popustih pri Škodi ne govorijo.

Hibrid konec leta

Največja novost, superb iV s priključnim hibridom, v času predstavitve še ni bila pripravljena na preizkus. Kupcem bo sicer na voljo konec leta. Poseben pa je po kombinaciji bencinskega in električnega motorja z baterijo na zunanje polnjenje. Sklop sestavljata 1,4-litrski turbobencinar s 115 kilovati in elektromotor s 85 kilovati. Sistemska moč je 160 kilovatov oziroma 218 konjskih moči, največji navor pa doseže 400 newtonmetrov. Zmogljivost baterije je 13 kilovatnih ur, doseg na elektriko 55 kilometrov, polnjenje na polnilnici pa traja tri ure in pol.

Foto: Škoda

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov 2

Lani je prodaja električnih avtov in priključnih hibridov zrasla za 40 odstotkov, na prvem mestu je spet Tesla.

FINANCE
Avto
BMW M5 CS: Nova divja pošast iz Münchna
Avto
AvtoUroš Božin BMW M5 CS: Nova divja pošast iz Münchna

Superšportna limuzina za privržence znamki prihaja spomladi s ceno 196.850 evrov, do stotice se izstreli v natanko treh sekundah.

FINANCE
Avto
Tako so se z novim DMV pocenili lexusi
Avto
AvtoUroš Božin Tako so se z novim DMV pocenili lexusi 1

Prihranki segajo do 37 tisoč evrov. Modeli z majhnimi varčnimi hibridnimi pogoni pa so se podražili.

FINANCE
Avto
Konec cenovne in začetek tehnične romantike poslovnežev
Avto
AvtoMiloš Milač Konec cenovne in začetek tehnične romantike poslovnežev

Današnji poslovni avtomobili – limuzine, karavani ali SUV tega velikostnega razreda – skoraj ne puščajo več neizpolnjenih želja. A zanje je treba poseči globlje v žep, najmanj 30, še raje 40 ali več tisoč evrov.

FINANCE
Avto
Spredaj kot sodoben osebni avto, zadaj pa pogoltne dve evropaleti
Avto
AvtoBoštjan Paušer Spredaj kot sodoben osebni avto, zadaj pa pogoltne dve evropaleti 3

Volkswagen caddy pete generacije je nov dobesedno od nog do glave – večji, udobnejši, varnejši in digitaliziran.

FINANCE
Avto
Kako v Sloveniji posluje švicarski Emil Frey, goljufivi avtooglasi in prvi učinki novega davka
Avto
AvtoMiloš Milač Kako v Sloveniji posluje švicarski Emil Frey, goljufivi avtooglasi in prvi učinki novega davka

V tem tednu podrobno o Emil Frey Services, ki pod skupno streho združuje nekdanji ACH 2 in distributerja Peugeota in Citroëna ter Wallis Motor Ljubljana, ki je prevzel posel A-Cosmosa. Preverili smo, kako se lahko opečete pri nakupu rabljenega avta prek portala mobile.de, kako posluje Daimler, kakšni so prvi učinki novega davka na motorna vozila in kakšna je bila januarska prodaja avtomobilov v Sloveniji. Med novostmi pa prestižni DS4, električni kombi EQV in zverina iz Münchna – BMW M5 CS.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.