Čeprav je Toyota eden največjih svetovnih proizvajalcev vozil, druga podjetja narekujejo smernice v evropskem sektorju lahkih gospodarskih vozil. Ta so bolj dobičkonosna zaradi nižjih stroškov razvoja kot pri osebnih vozilih, segment pa v Evropi iz leta v leto raste. Med letoma 2015 in 2018 je dosegel 17-odstotno rast, v primerjavi s celotnim preostalim trgom pa se je tržni delež povečal z 12 na 14 odstotkov. Toyota tu vidi priložnost za rast, so nam pojasnili na srečanju v Rimu. Na pot se podajajo v partnerstvu s skupino PSA, »ki dobro funkcionira«, priznava Andrea Carlucci, odgovoren za upravljanje izdelkov in trženje Toyote Motor Evropa.
»Lahka gospodarska vozila so ob alternativnih pogonih glavni steber naše strategije izdelkov in trženja,« je še dodal. »V Evropi je pomembno servisno omrežje. Prepričani smo, da lahko napademo trg,« dodaja Carlucci. »Če se zazremo v preteklost, smo v tem segmentu prevladovali predvsem s poltovornjakom hiluxom, rast pa smo povečali z začetkom prodaje proacea. V Evropi je prodaja leta 2017 znašala 21 tisoč vozil, letos jih bo 30 tisoč, v letu 2020 pa načrtujemo prodajo 32 tisoč lahkih gospodarskih vozil.« Prepričani so, da lahko dosežejo letno prodajo 35 tisoč primerkov. Ciljne stranke so mala in srednja podjetja ter samostojni podjetniki.
Na sceno stopa proace city
Proace city, različica Citroënovega berlinga, bo imel glavno vlogo pri rasti prodaje ter bo Toyoti omogočil vstop v razred kompaktnih dostavnikov, ki v Evropi predstavlja polovico vse prodaje lahkih dostavnih vozil. Gospodarska vozila bodo odsevala Toyotine značilnosti – kakovost, trajnost in zanesljivost. Proizvodnjo v španskem Vigu bodo začeli konec leta, prodaja pa se bo začela februarja 2020. Proace city bo na voljo v dveh dolžinah, z različnimi konfiguracijami sedežev ter z nosilnostjo do ene tone. Sprejme lahko dve evropaleti.
Serijsko bo opremljen z varnostnimi pomagali, kot so sistem opozarjanja pred trčenjem, prepoznavanje prometnih znakov, sistem za ohranjanje voznega pasu in opozorilo pred utrujenostjo. V dodatno pomoč bo indikator obremenitve, ki bo opozarjal, ko je dosežena 90-odstotna ter presežena maksimalna dovoljena obremenitev vozila. Po mestu bosta pri manevriranju pomagala vzvratna kamera ter sistem nadzora mrtvih kotov.
S kompaktnimi tovornimi vozili, kot je proace city, se vstopa v posel z lahkimi dostavniki. Polovica novih strank za prvo vozilo izbere kompaktnega dostavnika. Tri četrtine se pri naslednjem nakupu odločijo za isto vozilo, 60 odstotkov pa jih ostane zvestih znamki ob širjenju flote. »Če nimaš kompaktnega dostavnika, si nihče,« je opozoril Umberto Mazzone, odgovoren za prodajo in trženje. Proace city je ključen zaradi rasti mestne dostave ter e-poslovanja. Kako se bo Toyota razlikovala od vozil skupine PSA? »Osredotočili se bomo na profesionalno storitev.« Kupci bodo upravičeni do triletnega jamstva ali 100 tisoč kilometrov.
Novi poslovni centri, popravilo v eni uri
V podjetju so bodo trgu zavezali z uvedbo poslovnih centrov v izbranih trgovskih salonih – najprej v večjih mestih, je napovedal Carlucci. Veliki trgovci, ki vsako leto prodajo vsaj 80 dostavnih vozil, bodo imeli namenski center za lahka gospodarska vozila, ki mora imeti precejšnjo zalogo vozil in vsaj enega svetovalca. Še naprej bodo gospodarska vozila ponujali prek vseh trgovcev, ne glede na to, ali imajo poslovni center ali ne. V pomoč pri osredotočanju na boljšo celotno storitev ter da bi bolje zadovoljili potrebe zahtevnejših strank, bodo proti koncu leta gospodarska vozila začeli prodajati pod novo blagovno znamko Toyota Professional.
Centre lahkih gospodarskih vozil bodo imeli v prodajalnah, trgovci bodo morali imeti poseben prostor za prikaz in prodajo dostavnih vozil z oznako Toyota Professional, še dodaja Rodrigo Garcia, odgovoren za flote. »V nasprotju s kupci osebnih vozil stranke dostavnike potrebujejo takoj. Zato bodo trgovci morali opravljati tudi hitra enourna popravila in zagotavljati nadomestna vozila,« še obljubljajo. Z novo usmeritvijo bi morali pridobiti nove stranke, predvsem med srednjimi in malimi podjetji, pozneje pa bi se lahko osredotočili na večje flote.
Elektrifikacija brez hibridov
»V elektriko ne gremo zaradi skladnosti s predpisi, temveč zato, ker smo se tako odločili,« zagotavlja Carlucci. Prihodnje leto, vzporedno s koncernom PSA, bodo ponudbo razširili z električnim proace electric ter v letu 2021 s proace city electric. Najprej bodo na voljo na norveškem in nizozemskem trgu, v naslednjem koraku v Španiji in Franciji ter nato v drugih državah. Podrobnosti o zmogljivostih niso razkrili, se pa električni različici oblikovno ne bosta razlikovali od konvencionalnih. Nosilnost električnih vozil bo 200 kilogramov manjša od dizelskih.
Foto: Toyota in Uroš Božin