Avto

Toyota s polno paro v segment lahkih gospodarskih vozil

Razred lahkih gospodarskih vozil je za japonskega proizvajalca strateško pomemben. Rast želijo zagotoviti z novimi modeli v sodelovanju s skupino PSA, znamko Toyota Professional ter strokovnimi storitvami, med temi popravilo v eni uri.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
09.07.2019 20:12
Čas branja: 5 min
Toyota s polno paro v segment lahkih gospodarskih vozil
Toyota se z znanimi obrazi s polno paro podaja v segment lahkih gospodarskih vozil. V začetku leta 2020 bo na trg prišel proace city. Foto: sebastien mauroy

Čeprav je Toyota eden največjih svetovnih proizvajalcev vozil, druga podjetja narekujejo smernice v evropskem sektorju lahkih gospodarskih vozil. Ta so bolj dobičkonosna zaradi nižjih stroškov razvoja kot pri osebnih vozilih, segment pa v Evropi iz leta v leto raste. Med letoma 2015 in 2018 je dosegel 17-odstotno rast, v primerjavi s celotnim preostalim trgom pa se je tržni delež povečal z 12 na 14 odstotkov. Toyota tu vidi priložnost za rast, so nam pojasnili na srečanju v Rimu. Na pot se podajajo v partnerstvu s skupino PSA, »ki dobro funkcionira«, priznava Andrea Carlucci, odgovoren za upravljanje izdelkov in trženje Toyote Motor Evropa.

»Lahka gospodarska vozila so ob alternativnih pogonih glavni steber naše strategije izdelkov in trženja,« je še dodal. »V Evropi je pomembno servisno omrežje. Prepričani smo, da lahko napademo trg,« dodaja Carlucci. »Če se zazremo v preteklost, smo v tem segmentu prevladovali predvsem s poltovornjakom hiluxom, rast pa smo povečali z začetkom prodaje proacea. V Evropi je prodaja leta 2017 znašala 21 tisoč vozil, letos jih bo 30 tisoč, v letu 2020 pa načrtujemo prodajo 32 tisoč lahkih gospodarskih vozil.« Prepričani so, da lahko dosežejo letno prodajo 35 tisoč primerkov. Ciljne stranke so mala in srednja podjetja ter samostojni podjetniki.

Na sceno stopa proace city

Proace city, različica Citroënovega berlinga, bo imel glavno vlogo pri rasti prodaje ter bo Toyoti omogočil vstop v razred kompaktnih dostavnikov, ki v Evropi predstavlja polovico vse prodaje lahkih dostavnih vozil. Gospodarska vozila bodo odsevala Toyotine značilnosti – kakovost, trajnost in zanesljivost. Proizvodnjo v španskem Vigu bodo začeli konec leta, prodaja pa se bo začela februarja 2020. Proace city bo na voljo v dveh dolžinah, z različnimi konfiguracijami sedežev ter z nosilnostjo do ene tone. Sprejme lahko dve evropaleti.

Serijsko bo opremljen z varnostnimi pomagali, kot so sistem opozarjanja pred trčenjem, prepoznavanje prometnih znakov, sistem za ohranjanje voznega pasu in opozorilo pred utrujenostjo. V dodatno pomoč bo indikator obremenitve, ki bo opozarjal, ko je dosežena 90-odstotna ter presežena maksimalna dovoljena obremenitev vozila. Po mestu bosta pri manevriranju pomagala vzvratna kamera ter sistem nadzora mrtvih kotov.

S kompaktnimi tovornimi vozili, kot je proace city, se vstopa v posel z lahkimi dostavniki. Polovica novih strank za prvo vozilo izbere kompaktnega dostavnika. Tri četrtine se pri naslednjem nakupu odločijo za isto vozilo, 60 odstotkov pa jih ostane zvestih znamki ob širjenju flote. »Če nimaš kompaktnega dostavnika, si nihče,« je opozoril Umberto Mazzone, odgovoren za prodajo in trženje. Proace city je ključen zaradi rasti mestne dostave ter e-poslovanja. Kako se bo Toyota razlikovala od vozil skupine PSA? »Osredotočili se bomo na profesionalno storitev.« Kupci bodo upravičeni do triletnega jamstva ali 100 tisoč kilometrov.

Novi poslovni centri, popravilo v eni uri

V podjetju so bodo trgu zavezali z uvedbo poslovnih centrov v izbranih trgovskih salonih – najprej v večjih mestih, je napovedal Carlucci. Veliki trgovci, ki vsako leto prodajo vsaj 80 dostavnih vozil, bodo imeli namenski center za lahka gospodarska vozila, ki mora imeti precejšnjo zalogo vozil in vsaj enega svetovalca. Še naprej bodo gospodarska vozila ponujali prek vseh trgovcev, ne glede na to, ali imajo poslovni center ali ne. V pomoč pri osredotočanju na boljšo celotno storitev ter da bi bolje zadovoljili potrebe zahtevnejših strank, bodo proti koncu leta gospodarska vozila začeli prodajati pod novo blagovno znamko Toyota Professional.

Centre lahkih gospodarskih vozil bodo imeli v prodajalnah, trgovci bodo morali imeti poseben prostor za prikaz in prodajo dostavnih vozil z oznako Toyota Professional, še dodaja Rodrigo Garcia, odgovoren za flote. »V nasprotju s kupci osebnih vozil stranke dostavnike potrebujejo takoj. Zato bodo trgovci morali opravljati tudi hitra enourna popravila in zagotavljati nadomestna vozila,« še obljubljajo. Z novo usmeritvijo bi morali pridobiti nove stranke, predvsem med srednjimi in malimi podjetji, pozneje pa bi se lahko osredotočili na večje flote.

Elektrifikacija brez hibridov

»V elektriko ne gremo zaradi skladnosti s predpisi, temveč zato, ker smo se tako odločili,« zagotavlja Carlucci. Prihodnje leto, vzporedno s koncernom PSA, bodo ponudbo razširili z električnim proace electric ter v letu 2021 s proace city electric. Najprej bodo na voljo na norveškem in nizozemskem trgu, v naslednjem koraku v Španiji in Franciji ter nato v drugih državah. Podrobnosti o zmogljivostih niso razkrili, se pa električni različici oblikovno ne bosta razlikovali od konvencionalnih. Nosilnost električnih vozil bo 200 kilogramov manjša od dizelskih.

Foto: Toyota in Uroš Božin

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Toyota v številkah: kako ji je šlo v svetu, Evropi in Sloveniji?
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota v številkah: kako ji je šlo v svetu, Evropi in Sloveniji?

Toyota je leto 2020 zaključila s prvim mestom v svetovni prodaji. Na stari celini je Toyota lani prodala skoraj milijon vozil in si odrezala rekorden šestodstotni tržni delež, v Sloveniji pa ji je šlo dobro predvsem pri prodaji fizičnim osebam.

FINANCE
Avto
Nov vodilni položaj Slovenca v evropski Toyoti
Avto
AvtoMiloš Milač Nov vodilni položaj Slovenca v evropski Toyoti 2

Medvoščan Tom Fux je pred nekaj dnevi prevzel novo funkcijo v vrhu Toyote Motor Europe, ki skrbi za to znamko v Evropi, Rusiji in še v nekaterih okoliških državah. Fux je postal podpredsednik, odgovoren za prodajo, marketing in zadovoljstvo kupcev za znamki Toyota in Lexus.

FINANCE
Avto
Toyota po petih letih nazaj na prestol
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota po petih letih nazaj na prestol

Toyota je objavila uradne rezultate prodaje za lani. Japonski proizvajalec je prodal 9,53 milijona vozil, kar je več od Volkswagna. Zato se po petih letih vrača na prestol.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Toyota popušča pri elektriki, aprila bo razkrila tekmeca tesli model Y in VW ID.4
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Toyota popušča pri elektriki, aprila bo razkrila tekmeca tesli model Y in VW ID.4 15

Toyota je pripravila popolnoma električni srednje velik športni terenec, razkrit bo konec aprila v Šanghaju

FINANCE
Okolje & energija
Toyota zaradi nesreče v olimpijski vasi ustavila avtonomna vozila
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Toyota zaradi nesreče v olimpijski vasi ustavila avtonomna vozila 4

Iz Toyote so v petek sporočili, da so v olimpijski vasi ustavili vse prevoze s samovozečimi vozili e-palette. Vzrok: trk enega od vozil s pešcem.

FINANCE
Avto
Toyota predstavlja slovensko banko, ki postaja gonilo avtoposla
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota predstavlja slovensko banko, ki postaja gonilo avtoposla 6

Financiranje postaja pomemben del avtoposla, saj lahko s prilagojenimi ponudbami pridobimo in zadržimo nove kupce, verjamejo v slovenski Toyoti, zato so ustanovili svojo banko.