Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti
V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa Nemški inštitut za solarne energijske sisteme Fraunhofer odpira boj za najbolj trajnostni vir energije. Po raziskavi inštituta, ki zajema celotno dobo od proizvodnje, uporabe do razgradnje vozil, so avtomobili na vodik in gorivne celice do okolja bolj prijazni kot klasični električni.
Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Minuli teden je grmelo v BMW, ta teden pa v Mercedes-Benzu. Tudi na lokalni ravni, saj naj bi bil ljubljanski Autocommerce tik pred prodajo švicarskemu trgovcu Emil Freyu, smo ekskluzivno objavili. Objavljamo še raziskavo o ogljičnem odtisu električnega in vodikovega pogona. Evropska prodaja avtov upada, bencin se draži, Lotus se vrača z izjemnim električnim superšportnikom ...
Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v začetku prihodnjega leta.

Novi captur: bolj družinski, hibriden in še vedno igriv

Čas branja: 5 min
04.07.2019  14:00
Renault je kmalu po cliu predstavil še novega križanca captur, ki se je v prvi generaciji povzpel na vrh evropske prodaje v tem razredu. Novi captur je opazno večji, sodobnejši, na voljo bo tudi kot priključni hibrid. Ohranil pa je oblikovno igrivost prve generacije.
Novi captur: bolj družinski, hibriden in še vedno igriv
Foto: Renault

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
avto   dodaj
predstavitve vozil   dodaj
Ford dodaj
Renault dodaj

Povsem nov, a vseeno prepoznaven je pridevnik, ki zadnje čase velja za veliko novih avtomobilov. Tako je tudi pri capturju, ki je ohranil oblikovno igrivost prve generacije. Ob tem je dozorel in zrasel, s tem pa je postal tudi neposreden tekmec kombilimuzinam razreda C. Pričakujemo, da bo tudi dražji od predhodnika, čeprav cene še niso znane.

Če najprej pogledamo mere, je novi captur v dolžino zrasel za 11 centimetrov (na 4,23 metra) in medosje za dva centimetra, na 2,63 metra. Kljub povečanju mer je lažji od predhodnika.

Poleg prostornosti v kabini je veliko pridobil tudi prtljažni prostor s podobno prilagodljivostjo kot pri fordu pumi. Ta je prostorninsko sicer še večji kot pri pumi in meri kar 536 litrov ter se uvršča na sam vrh razreda. Poleg tega ponuja za 27 litrov raznih odlagalnih mest.

Prostornino prtljažnika je mogoče povečevati z vzdolžnim pomikom zadnje klopi za 16 centimetrov in z odstranljivim dnom, ki omogoča dvonadstropno ureditev prtljažnika za lažje vsakdanje nalaganje. To ustvari skoraj ravno dno, ko so zadnji sedeži zloženi, dolžina prtljažnika pa zraste na 1,57 metra, kar je za 11 centimetrov več kot v predhodni generaciji.

V kabini capturja zaznamuje nova armaturna plošča z zaslonom, ki v največji različici meri 9,3 palca po diagonali. Pokončen zaslon je povezan z multimedijsko napravo Renault easy link (povezljiva je z informacijskim sistemom iOS in android), ki ponuja nabor preprosto dostopnih in uporabnih multimedijskih, navigacijskih in informativno-zabavnih funkcij, prav tako pa tudi nastavitve voznih programov sistema multi sense.

Osrednji merilniki so digitalni, merijo od sedem do 10,2 palca. V večji različici prikazuje tudi navigacijo.

Na sredinski konzoli, v Renaultu ji pravijo lebdeča, captur ponuja odlagalna mesta, prostor za brezžično polnjenje mobilnega telefona in futuristično ročico menjalnika e-shifter, ki nima mehanske povezave z menjalnikom.

Tehnično captur označujejo zasnova na novi platformi CMF-B, skupni tudi novemu cliu, osveženi motorji, ki segajo od TCE100 (litrski trivaljni turbo), TCE 130 (1,2-litrski turbo) in TCE155 (novi 1,3-litrski turbo) do dveh dizelskih motorjev dCi95 in dCi115 prostornine 1,5 litra in moči 70 oziroma 85 kilovatov. Motorji so povezani s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama.

Posebno poglavje pa odpira različica E-TECH plug-in, ki pomeni prvi priključni hibrid. Hvali se z več kot 150 patenti. Poganja ga klasičen, a nov 1,6-litrski bencinski motor brez turbo polnilnika s filtrom trdih delcev. Poleg tega pa še dva elektromotorja, ki se napajata iz baterije na zunanje polnjenje, in akumulator z zmogljivostjo 9,8 kilovatne ure.

V mešanem ciklu je zgolj električni doseg capturja E-TECH plug-in 45 kilometrov, v mestnem pa 65 kilometrov. Skupna moč sklopa še ni znana.

Varnostno se captur lahko pohvali s pomočnikom za vožnjo po avtocesti in prometne zastoje (Highway & Traffic Jam Companion). Gre za kombinacijo prilagodljivega regulatorja hitrosti (z napravo stop & go) in pomoči za ohranjanje voznega pasu. Ta sistem deluje pri hitrosti od nič do 160 kilometrov na uro in je na voljo v različicah TCe 130 FAP EDC in TCe 155 FAP EDC, na voljo pa bo tudi s hibridnim pogonskim sklopom E-TECH Plug-in. Nadzira hitrost avtomobila in ohranja varnostno razdaljo do vozil spredaj, hkrati pa skrbi za ohranjanje vožnje na sredini voznega pasu.

Prilagodljiv tempomat (adaptive cruise control, ACC) je v capturju na voljo le v kombinaciji s samodejnim menjalnikom EDC. Sistem deluje pri hitrostih od nič do 170 kilometrov na uro in samodejno ohranja minimalno varnostno razdaljo do spredaj vozečega vozila. V prometnih zastojih sistem lahko vozilo povsem varno ustavi tudi sam in ga spet požene v treh sekundah, če promet spet steče.

Aktiven sistem pomoči pri zaviranju v sili z zaznavanjem kolesarjev in pešcev raven varnosti povečuje z opozarjanjem voznika na tveganja, v primeru voznikove neodzivnosti pa lahko zavira tudi sam. Serijsko je vgrajen v vse različice novega capturja, deluje pa tako podnevi kot tudi ponoči.

Opozorilnik za prečenje talne črte in pomoč pri ohranjanju vožnje na voznem pasu deluje med vožnjo po odprtih cestah pri hitrosti nad 60 kilometrov na uro. Voznika opozarja na smer vožnje in jo popravlja, če kaže, da bi avtomobil lahko prečil talne oznake voznega pasu, ne da bi voznik prej vklopil smernik.

Sistem aktivnega zaznavanja prometa za avtomobilom pa s pomočjo radarja voznika med vzvratno vožnjo s parkirnega mesta opozarja na vozila, ki se mu bližajo od zadaj. Captur je kot novi clio lahko opremljen s 360-stopinjsko kamero, opozorilnikom za mrtvi kot, pomočnikom za parkiranje in kamero za vzvratno vožnjo.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Novi clio – skoraj domači adut za nove zmage 1

Renault clio je brez dvoma že desetletja najbolj slovenski avtomobil, z dobrimi štirimi metri dolžine v peti generaciji pa ob oblikovni...

FINANCE
Članki
Članki Mayeva sestopa, jo bo nasledil tisti, ki ga podpira Trump? 2

Ducat kandidatov se vidi na premierskem položaju, s katerega sestopa Theresa May; ima Boris Johnson kaj več možnosti, ker ga je podprl...

FINANCE
Članki
Članki Kdo zares plača ceno višjih carin - država, proti kateri so uvedene, ali domači porabniki? 2

To vprašanje postaja vse bolj pereče, saj so ZDA zdaj napovedale povračilne ukrepe proti kitajskim povračilnim ukrepom v trgovinskem...

FINANCE
Članki
Članki Kaj bodo v četrtek storili pri ECB, ko je vse več znamenj gospodarskega upočasnjevanja 2

Po petih letih negativnih obrestnih mer na evrskem območju finančniki pričakujejo nadaljevanje zdajšnje monetarne politike in...

FINANCE
Članki
Članki Slovenija kot ujeta v časovni stroj - iz Bruslja je dobila enaka priporočila kot lani 5

Letos prvič evropska komisija članicam EU ne namenja zgolj proračunskih in reformnih napotkov, ampak tudi naložbena priporočila

TRANS-LOG
Novice
Novice Bruselj Sloveniji: Vaša odvisnost od cestnega prometa je težava 5

V prihodnjem evropskem proračunu 2021–2027 Bruselj Sloveniji priporoča, naj se več ukvarja z naložbami v železnice in s trajnostnim...

FINANCE
Članki
Članki ECB sporoča: Rekordno nizke bodo obrestne mere še vsaj do konca prvega polletja 2020, ne le do konca leta 2019 1

Ob tem ključnem podatku so iz ECB sporočili tudi, po kakšni obrestni meri bodo posojali denar bankam v novem krogu poceni posojil TLTRO...