Avto

Ford puma: iz kupeja v (tudi hibridni) športni crossover

Ford je po 17 letih obudil ime puma. Namesto mini kupeja pa to ime zdaj nosi ne tako mini crossover s precej športnimi geni. Zasuk je podoben kot pri mitsubishiju eclipsu oziroma eclipsu cross.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.06.2019 15:24
Dopolnjeno: 26.06.2019 15:24
Čas branja: 3 min

Njena športnoterenska naravnanost je odsev Fordove strategije. Ta pa je, kot kaže, zelo uspešna, saj je Ford lani v Evropi prodal 19 odstotkov več SUV kot predlanskim, tovrstne zasnove je bil vsak peti avto te znamke.

Puma je na tekočih trakovih romunske tovarne v Craiovi po praktičnosti zamenjala enoprostorec B-max, ki je kljub inovativni zasnovi podlegel usmeritvi trga v smeri športnih terencev. V Craiovi Ford izdeluje tudi ecosporta. Podobno se je pred leti zgodilo paru renault modus/captur.

Duhovni naslednik B-maxa v romunski tovarni

Nova puma vstopa v izjemno priljubljen razred B SUV oziroma B crossoverjev in le dopolnjuje nekaj manjši model ecosport. Puma je njegova večja, sodobnejša in po vsej verjetnosti tudi dražja sestra. To, da ima proizvajalec v B SUV segmentu dva predstavnika, pa niti ni nenavadno. Podobno je pri Oplu (crossland X in mokka X) in volkswagnu (T-cross in T-roc).

Nova puma se po merah uvršča nad ecosporta: dolga je 4,18 metra, medosje pa je najbrž podobno tehnično sorodni fiesti, pri kateri si je sposodila tudi armaturno ploščo. Merilniki na njej so popolnoma digitalni in zato zelo prilagodljivi, po diagonali merijo 12,3 palca.

Športen in praktičen

Oblikovno dinamičen crossover s poudarjenimi boki in nekoliko izbočenimi prednjimi lučmi, podobno kot prva puma, je obenem tudi praktičen. Ima namreč največji prtljažnik v razredu. Njegova posebnost je dno, ki ga je mogoča nastavljati po višini v treh ravneh. Pod njim pa je še 80-litrska luknja, ki skupno prostornino poveča na 456 litrov. Prtljažno dno je mogoče potisniti ob hrbtni del zadnjih sedežev in tako dostopati do dodatnega prostora.

»Luknja« za prevoz lončnic

Prtljažnik je, ob podrti zadnji klopi, ki ne tvori povsem ravnega dna, dolg 112 centimetrov, širok 97 in globok 43 centimetrov. Prostor pod dnom pa ponuja 76 centimetrov široko, le centimeter manj dolgo in 30,5 centimetra globoko odprtino. Obenem pa omogoča prevoz do 115 centimetrov visokih predmetov, denimo večjih lončnic ali česa drugega. Obenem je oblečen v trpežno plastiko, ki jo je mogoče pomiti z vodo.

Mehki hibrid s 114 kilovati

Tehnično pumo zaznamuje nov litrski turbo 1.0 ecoboost povezan z 48-voltnim električnim omrežjem in 11,5-kilovatno baterijo, ki tvori mehek hibrid. Skupna moč stroja je 114 kilovatov oziroma 155 konjskih moči. Prednosti mehkega hibrida pa so 50 odstotkov več navora v nižjih vrtljajih, skupaj 20 newtonmetrov večji navor obeh motorjev, devet odstotkov manjša poraba oziroma 5,6 litra na 100 kilometrov in izklop oziroma vklop tretjega valja v le 14 milisekundah, ko to dopuščajo razmere.

Poleg hibrida bo na voljo tudi 1.0 ecoboost z 92 kilovati in 1,5-litrski dizel, po vsej verjetnosti s 70 in 88 kilovati.

Puma ima tudi kopico asistenčnih sistemov. Med njimi radarski tempomat, ki deluje do ustavitve in tudi sam spelje (če je postanek krajši od treh sekund), zadnjo 180-stopinjsko kamero, aktivno parkirnega asistenta in še kaj.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki
Avto
AvtoMiloš Milač Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki 5

Iz globin primerjalnega testa PRIMA, kjer je med deveterico tekmecev zmagal ford focus, podrobno o stroških servisov, zavarovanja in dobavnih rokih.

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)